mavideyim ak bulutların şeffaflığında dans ediyor zaman güvercin kanadı titrekliğindeki yüreğimi sakla tüm insanlık gülümsesin bana / saatler dursun akşam olmadan bir buket gül göndereyim sana maviyle sıvanmış pencerenin pervazında bekle gün kavuşmadan geceye / inan rengimize
siyahtayım çöküyor umudun üstüne ağır mı ağır ah’tan soluklar bırak örtme perdeleri / gizlenir mi yalnızlıklar mum alevi gülüşler sönmekte / kara bir esintiyle ihanete uğrar kalbim / bitmez zalim kabuslar gazeteler yazıyor öldüğümüz saati / ama sen okuma çağın onulmaz hastalığına yakalandık / duygusal buzlaşma
şimdi sıra ve’ de kavuşurken gün geceye / Cahit Sıtkı gibi düşün bir de hüzün en çok yakışan olsa da bize / barıştırabiliriz siyahı maviyle tam da çilingir sofra zamanı / mehtap bizimle işte bütün hikaye ............
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
mavi ve siyah şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
mavi ve siyah şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
kavuşurken gün geceye / Cahit Sıtkı gibi düşün bir de hüzün en çok yakışan olsa da bize / barıştırabiliriz siyahı maviyle tam da çilingir sofra zamanı / mehtap bizimle işte bütün hikaye çok güzel.. yüreginiz dert görmesin.. sevgiler...
mavideyim ak bulutların şeffaflığında dans ediyor zaman güvercin kanadı titrekliğindeki yüreğimi sakla tüm insanlık gülümsesin bana / saatler dursun akşam olmadan bir buket gül göndereyim sana maviyle sıvanmış pencerenin pervazında bekle gün kavuşmadan geceye / inan rengimize
siyahtayım çöküyor umudun üstüne ağır mı ağır ah’tan soluklar bırak örtme perdeleri / gizlenir mi yalnızlıklar mum alevi gülüşler sönmekte / kara bir esintiyle ihanete uğrar kalbim / bitmez zalim kabuslar gazeteler yazıyor öldüğümüz saati / ama sen okuma çağın onulmaz hastalığına yakalandık / duygusal buzlaşma
şimdi sıra ve’ de kavuşurken gün geceye / Cahit Sıtkı gibi düşün bir de hüzün en çok yakışan olsa da bize / barıştırabiliriz siyahı maviyle tam da çilingir sofra zamanı / mehtap bizimle işte bütün hikaye ............
çağın onulmaz hastalığına yakalandık / duygusal buzlaşma.bana bir başka şiiri hatırlattı. 'dünyanın sonu ne olacak? yanacak mı donacak mı? ben öyle sanıyorum ki donacak içindeki buz gibi kalpler onu de donduracak.'kaleminize ve yüreğinize sağlık.
haklısınız..şiir de destekliyor bu konuyu..gerçekten de, duyguların buzlaşması söz konusu..kalpler donarsa ne olur dünya, insanlık? ama umudu var büyük insanlığın:))
mai ve siyah`` Halit ziya`miydi ve de ardindan cahit sitki haydi Abbas vakit tamam/ aksam diyordun iste oldu aksam/ kur artik cilingir sofrasini............ .......ayà haber sal ciksin bu gece/ seyredeyim gonlumce....al getir sevdigimi besiktas`tan.................. hos bir aksam tebessum ettirdi siir anason kokunca. sanki O. Veli ile de devam etseydiniz siire: daglardasin, bir basinasin derdin gunun hasretlik aksam olmus gunes batmis sana ne icmeyipte ne halt edeceksin........tbrkler sair hanima.. ama cocuklarin erisemeyecegi yerlerde saklayin bu siiri..yuzde yuz dumansiz ve alkolsuz habitat...:)))
o halde siir ikinci bolumde bitmeliydi ama sair nedense sonuc yazmis siire 3. bolum gelmis...hem neden siz bendeki anason takintisina taktiniz ki? yorumda soru sormustum oysa ben.:))
bay kubi; anason filan ne öyle..yok benim şiirimde öyle şeyler...hem siz son kısma niye taktınız ki, esas orda duygusal buzlaşmanın geçtiği 2. bölüm var..es geçmişsiniz orayı..eee, adamın fikri neyse...)))
yine de çok mersii..pembe kaldırımlı habitatlara inşallah...çocukların oynayacağı yer olsa..yeterdi..((
hüzün en çok yakışan olsa da bize / barıştırabiliriz siyahı maviyle---------------Bu dize kilit nokta olmuş sanki şiirde.. Aslında siyah maviyle hep barışık değil mi? Sabahın tan renginde soluk maviye teslim değil mi gecenin karası... Kim bilir belki biz dargın sandıkta hep karada kaldık... Çok güzeldi şiir, yürekten tebrikler.
renklerin dili
insanların duygularını ele veriyor
yıllardır hep gökkuşağı'ydı rengim
ama ben yanlarında mat kaldım
yakış(a)madım yanlarına bir türlü
türlü renkli insanlar
birbirlerine zulüm ederken, birbirlerine öldürüp
dünyaya hakim duygusu taşıyorken
ve
sevginin renginden uzak yaşıyorken...
şiir için teşekkürler şair
selam ve saygıyla