(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
......Toprak Çocuk şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
......Toprak Çocuk şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Geç kalmış bir ziyaret benimkisi. Gecenin bitimine yakın sayfalar arası seyahat belki. Biraz pişmanlık, çokça memnuniyet tesellisi... İyi ki üşenmeden dolaşmışım. Kimbilir kaç üstat daha var bilmediğim.
Saygıyla selamlarımı bırakıyorum Celal hocam sayfanıza. Gecikme için, kusurumuz affola...
Üzgünüm aradığın kadınlar sıfır beden olmaya gittiler. Marazlı ve günlük... Hemcinslerim bağışlasınlarda.. Ah! Yörük ebelerim ... Başucu şiirim olacak. Yüreğinizee sağlık. Kaleminiz ömürlü olsun.
Ildız tarafından 9/29/2009 1:49:35 AM zamanında düzenlenmiştir.
ey çocuğuna süt veren kadın sütünü kaynat da emzir bitsin bu toprağa ihanet önce kanı dindir ..........Harikasın dostum... Şu açılıp saçılma peşindekiler de bu yazdığını okuyabilseler...
bırak aksın gözyaşın ey kadın gözyaşı kan kadar kirli değildir sarıl bebeğine sımsıkı ve önce üzerinde yaşadığın şu toprağı sevdir
Okurken dizeleri koptum inanın , çok şey anlatıyo bizlere hayran kaldım mısralara duyarlı kaleminizi kutlarım.Ana olmak çok zordur,hele hem ana hem baba olabilmek topluma hayırlı bilinçli evlat yetiştirebilmek bir sanattır . SAYGILAR SELAMLAR ARKADAŞIM.
Ben tek kelime söyleyemeyecek kadar tutuldum dizelerinizin beni götürdüğü yerde.
Biz anayız. Mememizden tertemiz sütümüzü verirken bebeğimize önce vatan sevgisini, ardından bayak ve özgürlük sevgisini ve insanlık sevgisini emzirirz. Çünkü biliriz ki topraksız vatan yoktur. Önce vatanın vatan olabilmesi için toprak gerektir. O topraklarda var olabilmek için özgürlük , bayrak ve sevgi gerekitr.
Ve analar gözyaşları ile sularken toprağı bereketi verecek üreyip üretecektir. Ama annelerin yüreğine atılan kurşunlar ve onlara yapılan zulümler hep gözlerindeki kan olarak kalacaktır.
öyle ya hocam gözyaşı yıkar tüm kiri... toprak da saklarken içine aldıklarını gözyaşı en güzeli
kan korkunç, kan irin, kan kötülük...
sarılmalı bebelerimize, en has sevgilerle hele de vatan sevgisiyle.. örmeli o minik beyinleri işlemeli hep ...................usta şairimiz, ne derse yerli yerince der..........
ve sanılır ki yolu ihanetten geçen kapitaldir istikbal
Artık iman ediyorlar kapitale Dün para gözlü idiler Bu gün para işlenmiş yüreklerine
Sevdirirler mi toprağı Dindirirler mi kanı En büyük rant kapısı görürken vatanı
Kocaman bir yüreğin sesini duyarda para nakışlı yürekler, kim bilir, toprağı da sever ve sevdirirler Yine güzel bir şiir, yine Celal dost, anlam dolu, düşündüren, yüreğine sağlık, sevgiler, saygılar
bırak aksın gözyaşın ey kadın gözyaşı kan kadar kirli değildir sarıl bebeğine sımsıkı ve önce üzerinde yaşadığın şu toprağı sevdir
C.Çalık hani bazı veciz sözler vardır ya, sözce kısadır fakat anlamca çok derindir, işte böyle veciz ifadeler gördüm şiirde, verdiği mesajlar çok güzel ve de etkiliydi, şiire doyduk, teşekkürler değerli dostum, tebrikler, sevgi ve saygımla, selamlar...
ey çocuğuna süt veren kadın sütünü kaynat da emzir bitsin bu toprağa ihanet önce kanı dindir
diyorlar ki vatan nedir ya da istiklal ve sanılır ki yolu ihanetten geçen kapitaldir istikbal
kırık dökük aynalar gibi ey mahzun ana toprak dök bağrına çocuğuna toprak emzir
bırak aksın gözyaşın ey kadın gözyaşı kan kadar kirli değildir sarıl bebeğine sımsıkı ve önce üzerinde yaşadığın şu toprağı sevdir
sevgili celal abim ben ne diyeyim şimdi bu muhteşem şiir karşısında... başbakan haberlerde 7, 8 şehit açılımı etkilemez diyor ve beleş iftar yemeklerinden geri kalmıyor.cumhurbaşkanının sesi soluğu çıkmıyor olaylar karşısında. acaba diyorum bunlara anne sütü değilde amerikan yapımı süt tozumu içirildi. nedense hemen hergün türk askeri şehit veriyor ama bir tane pkk lı öldürülmüyor... sevgili abim üzerimde hakkın varsa sonuna kadar anne sütü gibi helel hoş olsun.sevgi dolu duyarlı yüreğin dert görmesin, sevgi ve saygılar sunarım. sevgili abim komşunu, arkadaşını kaybetmişsin sonradan öğrendim başın sağolsun, allahtan rahmet sevenlerinede baş sağlığı dilerim.
Hikmet Özkul tarafından 9/9/2009 11:59:02 PM zamanında düzenlenmiştir.
bırak aksın gözyaşın ey kadın gözyaşı kan kadar kirli değildir sarıl bebeğine sımsıkı ve önce üzerinde yaşadığın şu toprağı sevdir
Dost kalem, anaların doğurduğu çocuklar vatanlarını seviyorlar ve bu vatan uğruna asker ocağında kirli bir savaşın içinde maalesef şehadet şerbetini içip geliyorlar...Yanan anaların yüreği, yanan vatanını gerçekten seven vatanseverlerin yüreği maalesef ABD nin sergilediği bölücülük oyunu devam ediyor ve Türkiye çok tehlikeli bir kamplaşmaya giriyor... Güzel ve değerli bir şiirdi kutluyor saygılar sunuyorum...
"bırak aksın gözyaşın ey kadın gözyaşı kan kadar kirli değildir sarıl bebeğine sımsıkı ve önce üzerinde yaşadığın şu toprağı sevdir"
düşündüren harika şiiriniz rahmetle andığım içi vatan ve insan sevgisiyle dolu çok değerli hocam sayın orhan şaik gökyay'ın o ölümsüz dizelerine " bu vatan kimin " şiirine çıkarma yaptırdı...iyi ki varsınız değerli şair dost..sevgili celal çalık.. sevgim saygım her daim tebriklerimle...selamlar...sevgili eşinize de..
bırak aksın gözyaşın ey kadın gözyaşı kan kadar kirli değildir sarıl bebeğine sımsıkı ve önce üzerinde yaşadığın şu toprağı sevdir
şiirlerinde ayrı bir tat var özgürlüğe aç bir bebenin uçurtma telaşı savaşın ortasında bir annenin yaşam savaşı hayatın her rengini katıyorsun şiire bu da seni çok farklı ve estetik kılıyor yorum kaygısından uzak sevgiler hisseden ve hisettiren yüreğe..
Ne der büyük ozan Âşık Veysel '' Benim sadık yarim kara topraktır'' ve her ana birazda toprak emzirir çocuklarına ... vatan uğruna... muhteşem ötesi şiire tebrikler... şiirce...
Şiirinizin daha ikinci dizesinde ağzım açıkta kaldı. Tekrar başa dönüp yeniden okudum. Sona geldiğimde de bittim adeta. Nasihat böyle olur,kafaya balyoz indirip kaş göz yarmadan. ŞAİRSİNİZ. Hayranlığımı bildiriyor,saygılar sunuyorum.
Of dedim..titredim ve satırlarda hem gururu hemde hüznü bir arada yaşadım....
Yazacak çok şey var sevgili şiir dostu ama susma hakkını kullanıyorum ve sizin şiirinizi tokat niyetine dağıtıyroum etrafa.... müsadenizle bugün şiirinizi paylaşacağım....
Rabbim yar ve yardımcıları olsun. zor ama imkansız değildir...inşallah ses gitmesi gereken kulakta çınlar.
sizi ayakta alkışlıyorum ve günün şiiri olarak tarihe kazıdım bile :)
Hocam harika mesajlar içeren ve günümüzün yoz tartışmalarına bir gönderme şiir Tabi burada analarla ilgili olarak genel anlamda çok doğru bir söylem olmakla beraber Yurdumuzun bazı bölgelerinde, anaların sütü ne kadar da temiz ve saf olsa da : çocuklar ve babalar devam mamalarını ithal olarak zehirli ellerden alıyorlar.
Zavallı, esir, cahil,susturulmuş ve dört duvar arasına itilmiş analar yaşamakta ve içinde bulundukları çağ dışı feodal yapı, anaların sütlerinin temiz akmasına engel olmaktadır. Çocuklarına emzirecekleri ve sevdirecekleri bir toprakları bile yoktur. Toprağı olmayan,geleceği olmayan bireyler özgür olamadıkları gibi sevgiyi yaşamayı ve yaşatmayı bilmemektedirler. Öncelikle toplumdaki çağ dışı yapıların ortadan kaldırılması, hizmette eşit ve adaletli bir yapının teşkil edilmesi zorunludur. Aidiyet ve milliyetçilik kavramlarının da iyi anlatılması ve idrak edilmesinin sağlanması gerekiyor. Anlatmadığımız ve anlaşılmadığımız kavramların içleri , başka kirli eller tarafından ,yanlış söylemlerle doldurulup toplumda ikilem ve ayrımcılığı körüklemeye kadar gidebiliyor. Vs. vs.
Bu güzel paylaşım için çok teşekkürler hocam Usta kaleminize saygılarımla
bırak aksın gözyaşın ey kadın gözyaşı kan kadar kirli değildir sarıl bebeğine sımsıkı ve önce üzerinde yaşadığın şu toprağı sevdir
Yüreğine sağlık. Analar ağlamasın politikası ile ülkeyi çıkmaza sürükleyenlere güzel bir cevap bu şiir. "Bırak ağlasınlar kan kadar, İhanet kadar kirli değil göz yaşı"
Çok keskin anlamlı dizeler keşke bu satırları her ana okuyabilse sadece bizim analarımız değil türkçe kelime okuyabilen bütün analar okuyabilse Tek sadık dostun toprak olduğunu anlatsa büyük küçük bebelerine hatta fiziken büyümüş ama beyinleri küçük kalmış bebelerede.... . ................güzel bir çalışma hocam...
bırak aksın gözyaşın ey kadın gözyaşı kan kadar kirli değildir ... Çok güzel Celal hocam. Çok güzel dillendirmişsiniz duyguları Aktı şiir yüreğime Tenrikler. Selam ve saygılılar.
çok uzun bir zamandır ilk defa bir şiire sulanır gibi oldu gözlerim. yağarsa bir şiir böyle yağmalı rahmet rahmet... bir berekettir ki; siler ihaneti coğrafyamızdan,getirir devr-i gül ! muhteşemsiniz...
Aksın gözyaşları analarımızın Doğrudur kan kadar kirli değildir Aksine vatan uğruna akan kan kadar asildir... Yüreğinize sağlık bu anlamlı dizelerle yüreğimi titrettiniz... Ben olsamda bir kız anası aynıdır vatan için yaşama telaşı... Tebriklerimle... Bernaca sevgiler...
haklısın üstad sevgi olmadan olmuyor, ne barış ne kardeşlik. sevgi ençok ihtiyacımız olan gıda. ekmek kadar su kadar hatta daha da elzem. önce birbirimizi sevmeyi öğrenmeliyiz. madem topraktan geldik toprağa döneceğiz. bu kin, bu hainlik, bu düşmanlık niye??????????? kaleminize yüreğinize sağlık.selam ve muhabbetle.
son günlerde okuduğum en doğru mesajı içeren baba gibi karşımıza çıkmış gücü sağlam taşıdığı gücü barındırdığı svegideki kutsaldan alan harikulade bir şiir
ve evet bu bağlamda önce analara sonra da biz eğitmenlere görev düşüyor sanırım çokça inşallah abim inşallah
umarım gün birinde bu vatanda bu diyarı severek kardeşçe be bir bütün halinde yaşamayı öğreneceğiz
Gecenin bitimine yakın sayfalar arası seyahat belki.
Biraz pişmanlık, çokça memnuniyet tesellisi...
İyi ki üşenmeden dolaşmışım.
Kimbilir kaç üstat daha var bilmediğim.
Saygıyla selamlarımı bırakıyorum Celal hocam sayfanıza.
Gecikme için, kusurumuz affola...