Okuduğunuz şiir 3.9.2009 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
....Toprak Falı
karanlıkların hüküm sürdüğü devirlerde cücelerin kral olduğu söylencesi olsa olsa kuyruklu bir masaldır şayet öyle olsa bütün yalakalar asal ve bütün orospuluklar yasal olurdu
karanlıkların hüküm sürdüğü devirlerde yalakaların vezir olduğu söylencesi olsa olsa kırmızı bir yalandır şayet öyle olsa taşlar yollara bağlı balıklar alık - insanlar balık ve tüm köpekler salık olurdu
karanlıkların hüküm sürdüğü sokaklarda fahişelerin yalık köpekler gibi seviştiği insan sevdalarının kirlenip tükendiği mert şövalyelerin zincirlenip hainlere peşkeş çekildiği söylencesi sadece meçhul bir rivayettir
şayet cüceler kral olsa tanrı öfkelenir güneşi ufkumuza salmazdı yalakalar vezir halkımız rezil olur düzen bozulur mutsuz ve uzun bir hikayemiz olurdu
yarın sabah kalktığınızda önce yolları dağları denizi balıkları insanları bulutları ve güneşi selamlayın
kulaklarınızda devriye gezen fısıltılara sakın aldırmayın sonra birer kazma-kürek alın ellerinize toprağı kazın
....ve bakın bakalım suyu çıkmış mı dünyanın çıkmamış mı
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
....Toprak Falı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
....Toprak Falı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
fısıltılara inanmayın inandıklarınızada dört elle sarılmayın zira her şey ihtimalden ibaret bugün doğru yarın yalnış ayrımı size kalmış diyen şiirinizi içtenlikle kutluyorum tebrikler saygılar selamlar
kulaklarınızda devriye gezen fısıltılara sakın aldırmayın sonra birer kazma-kürek alın ellerinize toprağı kazın
....ve bakın bakalım suyu çıkmış mı dünyanın çıkmamış mı DÜNYANIN SUYU DA ÇIKMIŞ ÇİVİSİ DE DUR DİYENİMİZ YOK ŞİİRİNİZİ OKUMAKTA GECİKMİŞİM HARİKA VURGULAR TEBRİKLER SAYGILAR SELAMLAR.
şiir okumak güzel... kardan adam mı olur diyesim geliyor:)))) adam kardan olur da...şiir nası bu denli muhit bir daireyi ihata eder... suyu çıkmış mı diye soruyorsun ya... az bekle de ayrıştıralım atomlarına be şair ! tebriğim
HERKES DÜNYAYI NASIL BİLİR, ELBETTE KENDİ KALBİNCE.. KARANLIK OLANLAR KARARTSALARDA DIŞ DÜNYAYI, İÇ DÜNYASI AYDINLIK OLANLARIN IŞIĞI KARANLIĞI HEP BOĞAR.
tecrübelerimle sabittir !!!!!
Bu sebeple dingin bir şiir okudum ve çok etkilendim.. Uzun zamandır elimde olan ama benden başka tüm arkadaşlarıma okuttuğum bir kitap vardı elimde..
Şiirin konusu o kadar paraleldi ki elimdeki kitap konusu ile belki de o sebeple çok daha iyi anladım kalemin bize anlatmak istediklerini.. teşekkrü ederim şair. Kalbinizin marifeti olarak Bu dünyaya temiz gözlerle bakabildiğiniz için.
çok güzeldi şair falda ytakışmış halde yakışmış şiire ama ben geç kalmışım muhteşemdi gerçi siz hep muhteşem şiirlere imza atıyorsunuz ben toprağı kazdım baktım sulanmaya başlamış...............................saygımla tebrikler
şayet cüceler kral olsa tanrı öfkelenir güneşi ufkumuza salmazdı yalakalar vezir halkımız rezil olur düzen bozulur mutsuz ve uzun bir hikayemiz olurdu
** "cüceler"in egemen olmadığı bir toplumu özlemek..
Elbette bu cücelik, fiziksel anlamda değil. Yürek, ruh ve eylemler bağlamında. İnsan olmak.
Ramazan ayındayız. Geçen gün bir din adamı konuşuyordu: "Ülkemizde müslümanlık bir marka haline getirildi. Halbuki önemli olan müslüman olmak değil; "mümin olmak". Tanrının insanın kalbine "iman"ı koyması. O müslümanın, bu duyguyu içselleştirmesi. "Kul hakkıyla karşıma gelme" sözünü, kaç kişi önemsiyor?
Camiden çıkan adam, on dakika sonra sokağa tükürüyorsa ya da izmaritini atıyorsa... Aynı adam kırmızı ışıkta geçiyorsa... Verdiği sözleri yerine getirmiyorsa... Buna benzer onlarca hata.. İmanın güzelliği nerede kalıyor? Bunu konuşmalı camideki Hoca, bıkmadan usanmadan. Ağaç kesenler, orman yakanlar, suları boşa akıtanlar, gereksiz yere yanan yüzbinlerce lamba... Bunlar, kaç kişiyi rahatsız ediyor? Sürekli "islam"ı konuşuyoruz. Neden? Çünkü gerçek anlamıyla yaşamıyoruz. Okumayan bir toplum. Kuran'ın mealini de okumuyor ne yazık ki. * İnsanın "vicdan"ından daha etkili bir şey var mı? Ne yazık ki merhamet duygumuzu yitirdik. Aklımızı işletmeyi (halbuki Kuran bunu öneriyor) ve en önemlisi adalet duygumuzu.. Gitgide çürüyen, sevgisizleşen bir toplum olduk. * Rahmetli babaannem, kırk yıl önce (ben çocuktum daha) sık sık şöyle derdi: "Mahalleliyi teraziye koydum da tarttım, g....m gülüyor." İnsanların zaafları, eksik yanları, kötülükleri hiç bitmiyor. cehalet bitmiyor.
Bugün ne yazık ki dünyanın çivisi çıkmış durumda.
Keşke insanımız Yunus Emre'yi okusa... Hacı Bektaş'ı, Pir Sultan'ı, Karacaoğlan'ı, Dadaloğlu'yu...
....ve bakın bakalım suyu çıkmış mı dünyanın çıkmamış mı
şiir kendi devrini yaratmıştır bence bolca alkış düşünen ve hisseden yüreğe sizin şiiriniz yeni bir düşün getiriyor insanın hafızalarına sorgulayan fakat sıkmayan yargılayan fakat yıkmayan tümüyle anlam bütünlüğü başından sonuna kadar şiiri tekdüzelikten kurtaran ve yüreğimize eken bir hafıza etkilenip alıyorum kendi payıma kalanı,şiire doyarak ayrılıyorum kendi çöplüğüme karalanmaya......
Harika bir hiciv yerli yerine konmuş taşlar şerefsizler şerefli şerefliler şerefsiz ağzı kelime yapan alim haklılığını savunamayan ezilen yaşamadığı halde duyduğu olayları yaşamış gibi yazıp .........abilik taslayanlar baba kurtlar çakal çakallar aslan
Hocam dost kalmamış dost Dost diye yaslandığın uğruna yandığın postmuş post.
Şiirlerin ustasını kutlarım Hakkı verilmiş bir eser.........selametle
karanlıkların hüküm sürdüğü devirlerde yalakaların vezir olduğu söylencesi olsa olsa kırmızı bir yalandır şayet öyle olsa taşlar yollara bağlı balıklar alık - insanlar balık ve tüm köpekler salık olurdu
Hiciv yoluyla gerçekleri yansıtmışsınız... Maalesef yalakalar,söz sahibi oldu günümüzde... Günün şiirinden dolayı şairini kutlarım ...saygı ve sevgilerimi gönderiyorum efendim...
karanlıkların hüküm sürdüğü sokaklarda fahişelerin yalık köpekler gibi seviştiği insan sevdalarının kirlenip tükendiği mert şövalyelerin zincirlenip hainlere peşkeş çekildiği söylencesi sadece meçhul bir rivayettir
Sadece bu bölümde dahi tüm saygı bayraklarımı sizin için yarıya indirebilirim..
Neden mi ?
Bir fahişenin asla yalık köpekler gibi sevişmediğini kabullendiğiniz için...
Fahişesine dahi sahip çıkamayan bir toplum ve devlet; hiç bi *oku başaramaz !
hiç bir insan gökten zembille inmez toplumlara o toplumun şekillendirdiği ve rol biçtiği bir ferdidir her olumsuzluğu bir söylenceye bağladım bir ümit kalsın diye
Toprağı kazdım suyu çıktı Hayatı yazdım kuyu çıktı. Görünen o ki Görebilene orospulukların bile suyu çıktı
Öyle olsaydı böyle olurdu Böyle olsaydı öyle olurdu Aslında hayatı her anlamda Her sahnesiyle bir kolaj yapmak gerekiyor En azından düşünürken Bu anlamda felsefesi başarılı olarak işlenmiş Akıcı ve yergisi yerinde dizeler.
Ama rivayetler ve söylencelerle tarihin yazılmadığı bir gerçek Geriye dönük hayatı incelediğimizde (Köpek gibi sevişen fahişelere) Mert insanların zindanlara atıldığı yaşamlara Cüce bir krala Yalaka vezirlere rastlayabilirsiniz.
Peki şairimizin gerçek bakış açısı burada mı gizli Hayır Hayata bakmamızı istediği noktalarda gizli. Gerisi sadece gerçeklerin üzerine giydirilen bir masal. Yada bakmamızın istenildiği noktalar masal Peki buradan şimdi ben soruyorum Bir masalı soymak mı daha gerçekçi Bir masalı giydirmek mi?
Bir masalı soyan mı daha başarılı Bir masala orospulukları masal olarak giydirenler mi?
Her orospu orospuluğun yolunu göstermez. Tebrik ederim güzeldi. Saygılarımla…
Kuzen tarafından 9/4/2009 1:42:01 AM zamanında düzenlenmiştir.
Kuzen tarafından 9/4/2009 1:56:16 AM zamanında düzenlenmiştir.
bir elmanın resmini çizebilmeniz için önce elmayı soymanız gerekiyor Gerçekçiliğin tanımı budur. Ama siz elmayı armut tadında sunmak istiyorsanız izlemeniz yeterli :)
Burada matematiği kullanabilir ama tarihten pek faydalanamazsınız Bu açıdan kişilere göre bazen doğruların değişken olduğu sonucunu da çıkarabiliriz. Teşekkür ederim Güzel cevaptı :) Elmanın sapı Üzümün çöpü olarak görmediğim için :) Görenler mutlaka birgün sanatı çok yönlü olarak tadacaklardır Saygılarımla...
Sevgili dostum tespitlerinin çoğuna katılıyorum güzel bir analizdi ve bu analizden en ince detayına kadar ana temayı anladığınızdan şüphe bile duymadım.
Bir masalı giydirmek mi yoksa soymak mı gibi güzel ve anlamlı bir sorunu yanıtlamaya çalışacağım.
bilim düzlem geometriden üç boyutlu küresel geometriye geçerken tarih anlayışı gibi bir çok bilim dalı da ayak uydurdu bu gidişe
tarihi anlamak için bazen "0" noktasından günümüze gelirken bazen de günümüzden "0" noktasına gideriz. Mantıkta da bu böyledir. Tümelden tikele - tikelden tümele
Elmaya incelerken sanat ve bilim elmayı soyar masalı da soyar mercek altında kesitlerini inceler
Bazen de tersine işler yöntem. Koskoca uzun metrajlı bir filmi oluşturmak için küçücük kareleri birleştirir bu endüstrinin işçileri
ama hangi anlamda sorduğunuzu bildiğim için şöyle diyeyim kısaca
eğer bir elmayı incelemekse maksadım veya yemekse ya da anlatmaksa soyarım
Baksak mı gerçekten bilmiyorum :) Korkutur bizi bazı gerçekler. Bilmektense üstüne yatmayı tercih ederiz galiba! Hoş iğnelemeler taşıyan bir paylaşımdı, teşekkür...
Bence dünyanın suyu değil ama çivisi çıktıu inanın. Hani ayakların baş, başların ayak olduğu dönemde yaşıyoruz ve yaşadığımız dönem cücleri dev. devleri cüce yaptı ve her yanımız yalaka, her tarafımız mukelemunlarla doldu. Ve biz biz olarak kalma çabası içindeyiz. Başkarın baş olduğunu gördüğümüz an suyu ve çiviyi çıkartacağız dünyanın içinden galiba. ne dersiniz?
imzada sizi görünce haklı seçkidir diye geldim üstadım, takıldığım bir kelime şiirin çarpıcılığını bozamadı ki bu kişisel kaygımdır genele dair.. naçizane paylaştım ve hızla geçiyorum bu ayrıntıyı..
şiir, görselini iliklerimize kadar taşımakla kalmıyor şairinin sıkı duruşuyla "yarın"a çok daha sağlam basmayı hatırlatıyor...
karanlıkların hüküm sürdüğü sokaklarda fahişelerin yalık köpekler gibi seviştiği insan sevdalarının kirlenip tükendiği mert şövalyelerin zincirlenip hainlere peşkeş çekildiği söylencesi sadece meçhul bir rivayettir
GÜZEL DİZELERİNİZİ YÜREKTEN KUTLARIM _____SAYGILARIMLA_____
bir şiir, sadece doğru tespitlere dayandığı için "ŞİİR" olmaz. bir şiir, doğru tespitleri özgün bir üslupla aktardığı için "ŞİİR" olur. bu kadar sade, bu kadar içten ve bu kadar bizden olan özgün üslubunuzdan ötürü sizi yürekten kutlarım. haklı başarınızı okumanın sevinciyle...
....ve bakın bakalım suyu çıkmış mı dünyanın çıkmamış mı .... Çıkmış çıkmış celal hıocam çıkmazmı. Üstelik kazığıda çıkmış sadece suyu olsa iyi. Harika bir şiir. Kutluyorum. Seçkiyi haketmiş yerine yakışmış. Selam ve saygılarımla.
karanlıkların hüküm sürdüğü devirlerde cücelerin kral olduğu söylencesi olsa olsa kuyruklu bir masaldır şayet öyle olsa bütün yalakalar asal ve bütün orospuluklar yasal olurdu
karanlıkların hüküm sürdüğü devirlerde yalakaların vezir olduğu söylencesi olsa olsa kırmızı bir yalandır şayet öyle olsa taşlar yollara bağlı balıklar alık - insanlar balık ve tüm köpekler salık olurdu
karanlıkların hüküm sürdüğü sokaklarda fahişelerin yalık köpekler gibi seviştiği insan sevdalarının kirlenip tükendiği mert şövalyelerin zincirlenip hainlere peşkeş çekildiği söylencesi sadece meçhul bir rivayettir ASKER OMUR DİZELERİN ÇOK GÜZEL KUTLARIM ELİNE GÖNLÜNE SAĞLIK ŞEN VE ESEN KALIN
karanlıkların hüküm sürdüğü devirlerde cücelerin kral olduğu söylencesi olsa olsa kuyruklu bir masaldır şayet öyle olsa bütün yalakalar asal ve bütün orospuluklar yasal olurdu...
evet yasal olurdu en azindan acik olurdu insanlarin ic yüzleri.. cok güzel bir siirdi.begenerek okudum. yüreginize saglik. saygilar selamlar.
Gerçeklerin, kalıcı bir uslup ile anlatımı işte bu..................Ben bu tür anlatımları çok seviyorum... sayfanıza uğramaktan her zaman keyif almışımdır tebrikler.....
tamda dediğin gibi yürekli kardeşim karanlıklar hüküm sürmeğe başladı bin yıllık sokaklarda ve ne yazık ki mert şovalyeler zincirlenip hainlere peşkeş çekiliyor çok mükemmel bir şiir okuduğumdan ağzım kulaklarımda geziyorum sana da bu yakışır harıkasın ve o kocaman yüreğinden öperim sevgiler
...suyunu da biz çıkardık, çivisini de. hatta tuzunu da biz insanlar kokutmadık mı ?. bu güzelim yeryüzünün, kıymetini bilemedik biz !. ...Henüz geç sayılmaz, hemen toparlanalım !.
O RİVAYETLER O PALAVRALAR O MASALLLAR GERÇEĞİN TA KENDİSİ BU KADAR USTACA VE KIVRAK ZEKAYLA YAZABİLMEK HER KALEME ÖZGÜ DEĞİL... KAZAMAYA GEREK YOK SUYU ÇIKMIŞ TAŞIYOR BİLE UMARIM BİR BU SUDA HEPİMİZ BOĞULMAYIZ... DİYECEK SÖZ BULAMIYORUM ALKIŞLIYORUM BU GÜZİDE KALEMİ SONSUZ SAYGILARIMLA...
....ve bakın bakalım suyu çıkmış mı dünyanın çıkmamış mı.................bu şiire böyle final yakışır.....kardan adam biz sizde yakıcı güneş olup....erittiniz bizi.....dalıp giderken kurgunun muhteşemliğine... final bir kırbaç gibi şaklıyor yüzümüzde..... kutluyorum harikaydı.....saygılar
Gerçekleri yazan güçlü kaleminiz daim olsun üstad, çok haklısınız çivisi çıktı dünyanın Allah sonumuzu hayır etsin saygılar değerli dost, umut ve şiirle kalın...
yarın sabah kalktığınızda önce yolları dağları denizi balıkları insanları bulutları ve güneşi selamlayın
kulaklarınızda devriye gezen fısıltılara sakın aldırmayın sonra birer kazma-kürek alın ellerinize toprağı kazın
....ve bakın bakalım suyu çıkmış mı dünyanın çıkmamış mı
C.Çalık
bence ne suyu kldı dünyanın da ne de eski huyu..her şey değişti, bugünkü şiirimde de değişenleri kendimce ifade etmeye çalıştım teşekkürler, tebrikler değerli dostum hüzünlü şiirlerinizde bile şiir gülümsüyor bizler,sevgi ve saygımla, selamlar...
yarın sabah kalktığınızda önce yolları dağları denizi balıkları insanları bulutları ve güneşi selamlayın
kulaklarınızda devriye gezen fısıltılara sakın aldırmayın sonra birer kazma-kürek alın ellerinize toprağı kazın
....ve bakın bakalım suyu çıkmış mı dünyanın çıkmamış mı
önce bu güzel ve duyarlı yüreğe selam olsun.......... yine harika bir şiir okudum dost......... tebriklerim dolu dolu sayfaya,sevgimle.....................
:))))) sanırım toprağı kazıyamayız o yüzden kazıkazan kazımaya devam şans bellimi olur:) ya çıkarsa..? toprağa küreği soksak birde ondan oluruz:))) bu satte çok ama çok iyi geldi bu şiir celal dost varol sen....
Bu günkü devir mi dünkü devir mi karanlıkta bilinmez Şayet eskiden gelen bu rivayetler bir şekilde yalansa; yarına devredeceğimiz rivayetler aynı şiirdeki gibi ama yalansız olacak... Yazık... Ben yine de her sabah güneşi de selamlarım denizi de... İçin rahat olsun üstad bir selam da her sabah sana... Güzel ve anlamlı şiiriniz için teşekkürler... Sevgimle...
Böyle usta bir kalemin ellerinden öpülür .....................şahanesiniz hocam kurgu, bilgi, mizah, hiciv... hepsi bir arada Alkışlar bıraktım sayfanıza Selam ve saygılarımla
böyle güzel, anlamlı yazmak zorundamısınız hocam? harikaydı..bu dizelere ne söylenebilirki..sizin yazdıklarınızın üstüne ne yazılsa yetersiz..varolun.saygılarımla..
her satırda sora sora ilerledim.yorumculara çok iş düşecek.sorgusu olan bir şiir,ince ince ne desem ? dedirtiyor insana.herkes birşeyler söylesin , söyliyecek sözü olanlara göre bir şiir dedim.varolun şair çok saygımla...
selma dönmez tarafından 9/3/2009 1:07:10 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ve oldu da/ferman sultanların/ülke pervasızların... -cüceler yönetmezse de ülkeyi develer götürdü hamuduyla.. -ne mi kaldı..Türkçe yazmayan tüm memlşeketlerin tabelaları. -İstanbul'a her döndüğümde bir şaşkınlık daha yaşamıyorum artık alıştım... sokağımızın adı bile mis frans olmuş..)))))
şayet cüceler kral olsa tanrı öfkelenir güneşi ufkumuza salmazdı yalakalar vezir halkımız rezil olur düzen bozulur mutsuz ve uzun bir hikayemiz olurdu
............o hikaye artık var/görsel de...........