(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NE ZAMAN BİR VAPUR GÖRSEM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NE ZAMAN BİR VAPUR GÖRSEM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
darulacize koridorunda beni kendi kızı sanıp, bu son vapur muydu der sarılır boynuma
merhaba arkadaşm o kadar güzel di ki şiiriniz.istanbulda dolsşıyorum şu anda sanki çocukluğum oralarda kaldı. gençliğim karaköylerde taksim meydanında kurşunlandı umutlarım istenbul denince şöyle dönüp ardıma bakarım sevgiye kal güzel arkadaşım....
İstanbul sevgisini anlatmışsınız Rüyalar şehri Dünyanın incisi medeniyetler merkezi kültür şehri buradanda kesitler vermişsiniz yaşamla savaşanlardan.Şiirinizde istanbul havasını teneffüs etmiş gibi oldum.Taşı toprağı altın şehir ekonomik nedenlerden dolayı bu nüfusu kaldıracak gücü kalmadı.Eğitim sağlık altyapı çarpık yapılaşma vs gibi sorunlar başladı Bunla ilgili önlemler alınarakBir dünya şehri olan İstanbulun, istanbul gibi olması sağlanmalıdır Şiirin güzeldi kutlarım paylaşımın içinde teşekkürler davidoff..
Aşk demeden aşkı , özlem demeden özlemi, huzur emeden huzuru, dert demeden erdi, şehir demeden şehri, kısacası insana ait anlatılması gerekli herşeyi anlatan, bunu yaparken insandan bunalan bir şehrin kucağından bırakmadığı,bırakmayacağı dev kuğusunu kullaan usta kelemi kutluyorum.
ne zaman bir vapur görsem hep İstanbul gelir aklıma
Sevgili şair vapur görmek hep farklı şeyler getirir insanın aklına mesela benim aklıma dünya gelir İstanbul gelmesi için aklıma gözlerimi kapatıp düş görmeliyi çünkü İstanbul düşlerimin şehri
İSTANBUL U ÖZLEDİM GÜZEL MISRALARINIZDA GİDENLERİN ARDINDA KALDIKLARI İSKELEDEKİ HÜZÜNLER GELDİ AKLIMA BİR VAPUR ÇIĞLIGINDA HİSSETTİĞİMİZ BEYAZ MARTILAR UÇTU BİRDEN YADA GİDEN SON VAPURU BELKIDE KAÇIRMIŞLIK VARDI BİR AŞK DENIZINDEN KUTLARIM GÜZEL DİZELERİNİZİ SEVGİYLE KALIN...........................
ne zaman bir vapur görsem... içindekiler acaba el mi oldular der el sallarım giderler...!
ben vapur gördüm mü izmir..martı deyince kendimi bilirim ama finalde şiir kelimelerle öyle bir oynayarak geliyor ki alın her şey istanbulun olsun diyiveriyorum
darulacize koridorunda beni kendi kızı sanıp, bu son vapur muydu der sarılır boynuma ÇOK ÖNEMLİ VEDE ANLAM YÜKLÜ DİZELERDİ..YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN..
Güzel yorumlarınız için TEŞEKKÜR EDERİM sağolun var olun... Sayfama hoş geldiniz demek moda olmuş izin verirseniz ben de diyebilir miyim güney rüzgarı.
Çarşamba ve Pazar günleri yolcu gemileri yaklaşır usulca Sinop limanına. Kış aylarında bazen bir gün olur bu gelişi ama yaz ayrlaında hemen hemen ger gün uğrar ve yolcularını alıp sonsuz umamnda sürükleyip götürü gitmek istedikleri yere.
Ben vapura bir kaç defa bindim. Çünkü vapurla beni tutuyor ve içim dışıma çıkyor süyün yüzünde yalpa yaparken. O nedenle zorunlu olmadıkça binmiyorum.
Ama evimin balkonundan izliyorum Sinop limanına yaklaşan vapurların yolcularını ya da bazen iskeleye gidip gelen yolcuların yüzlerini inceliyorum nasıl bir duygu yoğunluğunda gelideler buraya ve ne bekliyorlar ya da ne bulmak istiyorlar geldikleri limanlarda diye.
Her birinin hikayeleri farklı, Her biri farklı hazlar anlatıyor. O anlatılanları dinlerken bende o gemide olup bilinmezliklere yol almayı öyle çok istiyorum ki. Küçük bir alanda uzun bir yolculukta insan hikayelerini dinlemek ve dinlediklerimden bir nebze olsun faydalanmak için. Ama yapamıyorum sevgili şairim. Yapamıyorum çünkü vapurlara bindiğim anda yatak döşek yatıyor gittiğim yerde bir hafta gendime gelemiyorum.
Hayallerimi yeniden çıkarttınız su yüzeyne ve içimi döküverdim sayfanıza.
Çok çok özeldi dizeleriniz. Kutluyorum kaleminizi ve sevgiler yüreğinze
Yorumunuz için TEŞEKKÜR EDERİM onurumsun.Kimbilir paylaşılaçak ne dertler vardır o deniz üstünde yüzen kocaman oyuncakların içinde. Yüreğiniz var olsun...SEVGİ ve SELAMLARIMLA.
darulacize koridorunda beni kendi kızı sanıp, bu son vapur muydu der sarılır boynuma
elleri ellerimde nasıl da gülümser...! baktığım zaman fötr şapkasına sus pus olurum,ağlayamam... -------------------------------------------------
...NE ZAMAN BİR VAPR GÖRSEM......
VAPURLAR... MARTILAR,SİMİTÇİLER... DİKİZ AYNASIVE DARÜLACİZE... VE O ZAMANKİ ADIYLA ŞEHİR HATLARI VAPURLARI VAR SİMİT ATARDIM MARTILARA VAPUR KORİDORLARINDA MUTLU OLURLARDI ONLAR İSTANBUL KADAR !... SANKİ AYRI BİRER DÜNYAYDILAR... İSTANBUL'DA MARTILAR ! AKŞAMLARLA SABAHLAR ORADA BİR İSTANBUL DEĞİL, BİNLERCE İSTANBUL VAR !!!!... BİRDE BEYOĞLU SEMTİ !... YETMEZMİ Kİ ? SADECE BEYOĞLU İSMİ ! ANLATMAK FUZULİ OHH ! O MİS GİBİ !!!.... ------------------------------------------------ KARE KARE İSTANBUL'UN BİR KAÇ YÜZÜ BİNBİR SURATTIR İSTANBUL ÇÜNKÜ !!! GÜZEL BİR İSTANBUL ŞİİRİYDİ !.......... ------------------------------------------------ TEBRİKLER !!!.... İSTANBUL'LA MUTLU ETTİNİZ BİZİ !!!....
ne zaman bir vapur görsem hep İstanbul gelir aklıma ... Ve deniz, ne zaman deniz görsem istanbul. Vapurlar sizin olsun.İstanbul yeter bana ve ölmek istersem yeter deniz.
İstanbul aşkların şehri. Şimdi varoşların kenti dipsiz kuyulara benzeyen. Çok güzel şiir Davidoff, İstanbul hatıralarım canlandı gözlerimde....
TEŞEKKÜR EDERİM kardanadam... Keşke ellele verip kardankaleler bile olsa bir kocaman kale kurup içine bütün son vapurları bekleyen kimsesiz fötrlüleri,varoşlarda yaşayanları alıp barındırabilsek...! İyi dileklerimle.
Eski İstanbul ve Yeni İstanbul...Bizi şiirlere her daim mecbur eder. Herkes İstanbul'a başka bir pencereden bakar."Sevdin mi hiç İstanbul kadar oynak bir kadını" der kimi veya "İstanbul kadar çaresiz kaldın mı hiç,o büyük depremi bekler gibi"
bir başkası "Mermisi ağzında bir tabanca oluyorsun uyandığımda Karanlık yüzünle, Sen en çok İstanbul’ a benziyorsun" der.
İstanbul'da oturup bir limanda kadın adı taşıyan gemileri bekler kimisi.
Eskiden istanbul romantizmin başkentiydi. şimdi ise yasa dışı hatıraların imparatorluğu.
Güzel ve okunası bir İstanbul şiirine tanıdık bir pencereden el salladım bu şiirde.
İhtimal sonsuzluğu hatırlatmak, zihnimizde canlandırmak istemiştir derdim çünkü.
Hiçbir şey anlatmadığına değil çok şey anlattığına verirdim.
Bir metin ya da şiir varsa karşımda sizden ise beğenmek için okumama gerek yok bile.
Önce beğenir, puanlar, favorime alır, sonra da damak tadı adına okurum elbet.
Saygı ve selamlarımla.