Gururla yürüyenler görmezler mi toprağı, Yer ile yeksân olup tükenişi bir an’dır. Kuru dallar üstünde halkederken yaprağı, Ölüm yok olmak değil bir tebdil-i mekândır.
Toprak, hava ve sudan insanlık yaratıldı, Adem’in kemiğinden o’na bir eş katıldı. Memnû meyveyi tadıp cennetlerden atıldı, Ölüm yok olmak değil bir tebdil-i mekândır.
Canımız canânımız hani nereye gitti, Dünyevi varlığımız beş metrelik bez etti. Ömür denilen bu yol haber vermeden bitti, Ölüm yok olmak değil bir tebdil-i mekândır.
Ayrık otuna bir bak yedi yıl kuru kalır, Toprak suyla buluşur ayrık dal, budak salır. Görüp anlayan gözler fikredip ibret alır, Ölüm yok olmak değil bir tebdil-i mekândır.
Kirâm-ün katibinle günâhlar yazılırken, Ebediyyet durağı Makber’in kazılırken. Nefs-i emmâre yurdu bedenin bozulurken, Ölüm yok olmak değil bir tebdil-i mekândır.
Hakkın "Ol" emri ile ruhlar geri gelecek, Sûr-u israfil ile yeniden dirilecek. Mahşerdeki Mizânda hesaplar verilecek, Ölüm yok olmak değil bir tebdil-i mekândır.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TEBDİL-İ MEKÂN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TEBDİL-İ MEKÂN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gururla yürüyenler görmezler mi toprağı, Yer ile yeksân olup tükenişi bir an’dır. Kuru dallar üstünde halkederken yaprağı, Ölüm yok olmak değil bir tebdil-i mekândır.
SAĞOLUN DOST KALEM...MÜKEMMELDİ...ELİNİZE EMEĞİNİZE SAĞLIK SAYGILAR SELAMLAR SAĞLICAKLA ...
Sayın kardelen 26 güzel çalışmalarınızı elimden geldiğince takip etmeye çalışıyorum.Kendime adıma bu site benim için büyük bir okul .Özellikle hece şiirlerini takip eden bir kalem olarak şiirinizle ilgili görüşlerimi belirtmek istedim.
"Kuru dallar üstünde halkederken yaprağı," ilk dörtlükte geçen bu mısrada anlam net değil.Halkeden kim tamam elbette Allah ama burada anlam açık değil.Önceki mısralarveya bir sonraki mısra da anlamı tamamlamıyor.
"Hakkın "Ol" emri ile ruhlar geri gelecek," mısrasında kafiye yok kafiye son kelimede veya varsa son iki üç hatta dört kelimedevarsa baştan aşağı aransada bu dörtlüğkte çift kafiyede olmadığına göre kafiye yok maalesef.
Şiirlerde kullanılan kafiyeler biraz daha az kullanılan kafiyelerle yapılsa daha güzel olur kanaatindeyim."gitti etti bitti " .Bu tip kafiyeler çok kullanıldı kullanılmaya da devam edecek.Ancak sizin gibi iddialı olduğunu bildiğim bir kalem buna daha özen göstermeli."kalır salır alır " yazılır kazılır " gibi
"Kirâm-ün katibinle" söz dizisi ile ilgili husus zaten yorumda belirtilmiş.
"Sûr-u israfil ile yeniden dirilecek." Bu dizede İsrafil büyük yazılmalıydı yanılmıyorsam.
"Gururla yürüyenler görmezler mi toprağı,
Yer ile yeksân olup tükenişi bir an’dır." Bu iki mısrayı incelediğimizde gururla yürüyenler diye başlayıp altta tükenişi bir andır dememiz anlamca uymaz.Çünkü yukarda çoğuldur "gururla yürüyenler " altta "tükenişleri" bire andır demeliyiz.
"Toprak suyla buluşur ayrık dal, budak salır." Bu kısımda noktalama kullanımı yanlış yerde olduğu için üst dizede geçen ayrık kelimesi ayrık otu manasında iken altta ayrık dal gibi bir anlam vermiş bence.Ancak ayrık kelimesinden sonra noktalı virgül kullanılsaydı anlam düzelirdi."Dal budak salmak " deyim olarak düşünürsek dal ile budak kelimesi arasına virgül gerekmez diye düşünüyorum.
İçerik olarak beğendiğim bu çalışma için teşekkürler.Hayırlı Ramazanlar...
Gururla yürüyenler görmezler mi toprağı, Yer ile yeksân olup tükenişi bir an’dır. Kuru dallar üstünde halkederken yaprağı, Ölüm yok olmak değil bir tebdil-i mekândır.
bu dizelerinizi alıp giderken size de tebriklerimi ve ve saygılarımı bırakıyorum...
Tebriklerr gusel kalem siz hep yazın yazın şiirle kaleminizin mürekkebi kurumasın. Selam sevgi muhabbetle....
Gururla yürüyenler görmezler mi toprağı, Yer ile yeksân olup tükenişi bir an’dır. Kuru dallar üstünde halkederken yaprağı, Ölüm yok olmak değil bir tebdil-i mekândır.
Yer ile yeksân olup tükenişi bir an’dır.
Kuru dallar üstünde halkederken yaprağı,
Ölüm yok olmak değil bir tebdil-i mekândır.
SAĞOLUN DOST KALEM...MÜKEMMELDİ...ELİNİZE EMEĞİNİZE SAĞLIK SAYGILAR SELAMLAR SAĞLICAKLA ...