(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
çerh-i hürriyet şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
çerh-i hürriyet şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiir çok güzel. Kısa ve öz. Şu sufli gönül yerine sufli nefsi olsa idi diyorum. Gerçi o zamanda aşağıdaki dize değişirdi. Kalb-i gül uymazdı oraya. Böylesi iyi ama genede ben o gönül'ü nefis olarak okudum. Selam ve saygılarımla.
nefs kelimesi uymazdı evt,gönül ve gül uyumu daha isabet bence... elbet okurken nefs anlaşılabilir... değerlendirmen ve beğenin için çok teşekkür ederim... saygılar...
Tutsaklığın Hürriyete galebesi de diyebiliriz. Tutsaklık içindeki özgürlük te diyebiliriz. Modern kültür ve doğmalara tam ters bir yaklaşım olsa da. Kalbinde sevgi taşıyan herkesin anlayabileceği bir hakikati veciz bir şekilde anlatmış Şair. "Tek gül" gibi, anlamı kendi üstünde bir beyit. Başlangıcı ve sonu kendi olan bir mana. Hem sebep hem sonuç olabilecek güçte ve öyle bir ifade. Tebrikler berceste.
hımmm hala eski edebiyatımızdan bir şeyler bulabilmek ne güzel,evet hepimiz ortakbir dili konuşuyorz ama bazen farklı şekilerdede anlatmak gerek ve bazı özel durumlarda heleki gönül gibi ulvi bir mufhumdan söz ediyosak elbetteki gündelik ifadelerden hicr etmek kaçınmak daha iyi olucaktır sanıyorum...edebin gergefinde sırma sırma işlenmiş bir beyt dikkatle okudum,gönülden tebrik ediyorum şairimizi..
çok teşekkür ederim,dikkatiniz ve beğeniniz için. arada bir değişik tarzlarda yazmak kaleme de iyi geliyor,dediğiniz gibi özellikle gönül gibi ulvi bir mevhum hakkında... saygılar...
Şu sufli gönül yerine sufli nefsi olsa idi diyorum.
Gerçi o zamanda aşağıdaki dize değişirdi. Kalb-i gül uymazdı oraya.
Böylesi iyi ama genede ben o gönül'ü nefis olarak okudum.
Selam ve saygılarımla.