Kibir; seni de almış büyülü dünyasına, tut aman bırakma Hafızanallah! Zemine düşersin bir gün ama sakın gocunma…
Murat AYDIN (Kendini büyük görüp te kibir denizinde yüzenlere, makam mansıp sevgisi taşıyanlara....Koltuğunu hiç bırakmak istemeyenlere....Sonradan görmelere bu şiir...)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KİBİRLİ OLANLARA.... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KİBİRLİ OLANLARA.... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ŞİİRİNİZDE FOTOĞRAFDA ÇOK HARİKA.HAKLISINIZ KİBİRLİ OLMAK HİÇ HOŞ OLMAYAN BİR HUY.İNSANLAR KALPLERE SEVGİYLE GİREBİLİRLER.YÜREĞİNİZE SAĞLIK.SEVGİYLE KALIN HOŞÇAKALIN.
Sizin bir şiire yorumunuzu okudum.Şiiri yazan kişi bir daha sizi sayfamda görmek istemiyorum yazmış.Siz halbuki ne kadar kibarlıkla şiiri beğenmediğinizi ifade etmişsiniz.Ne tuhaf insanlarvar,efendiliğinizi ve sabır dolu yüreğinizi kutluyorum.
Evet adı geçen şahıs birçok kişiye şirime yorum yazarmısınız diye yazılar yazan kişiler grubundan.....Şiirleri okunmayınca ve olumsuz eleştri alınca böyle yapıyor....RAbbim sizden razı olsun....
Evet adı geçen şahıs birçok kişiye şirime yorum yazarmısınız diye yazılar yazan kişiler grubundan.....Şiirleri okunmayınca ve olumsuz eleştri alınca böyle yapıyor....RAbbim sizden razı olsun....
insani değerleri yok eden sadece kibirdir.keskin sirkenin küpüne verdiği zarar gibi.ne yazıkki bunun tedavisi yoktur.maazallah insanı bitirende odur.nasihat dolu şiirinizi ve kaleminizi kutlarım.
Paylaşımınızı yürekten kutluyorum.kaleminiz daim olsun ,Yüce rabbim hiç bir gönül evine kibirin zerreciğinin girmesine izin vermesin,hayırlı ramazanlar selamlarımla
İnsan kadar kibirli ve yine insan kadar çaresiz başka canlı var mıdır acaba?Şu kafamızı toprağa doğru bir doğrultsak ne kibir kalacak ne de başka bir şey ama nerde işte...Kutlarım.Çok güzel ve anlamlıydı.
Efendim teşekkürler.....Herşey anlama kabiliyetine bağlı ya ....İktibas edildi düşünceler.....Bizim kıtmir efendinin de yazdığı ancak bu kadar olur.....
Efendim teşekkürler.....Herşey anlama kabiliyetine bağlı ya ....İktibas edildi düşünceler.....Bizim kıtmir efendinin de yazdığı ancak bu kadar olur.....
Elbette tartisilmasi gereken bir konu bu kibirlilik yada hic tartisilmasi gerekmeyen tek konu!! nedeni ise insanoglu akli basinda ergenlik halinde ise ve kibirli burnu havada ise bu o kisinin karakteri olup bunuda kismenin degistiremeyecegidir "hersey basdan olmali insanda, insansa" !
Ve degerli kalem siirlerini takip ettigim bir insansin eger ara verirsen/gidersen aglayacak dizeler...
şiiri anladım son şiir bölümün anlamadım hayırdır dost ne olduki iyiydik yani daha yeni yeni ısınmaya başlamıştık gitmeyin lütfen. ama illa gidicem diyosranız vardır bir bildiğiniz yüreğinizin götürdüğü yere... selam ve saygılarımla
zemine de düşer bodruma da çukura da tebrik ederim bu bir ikincisi sizi iyi anlıyorum bu ruh hali zaman zaman bende de oluyor sebep ne ise acz içinde olmayalım bu günkü şiirim de bu anlamda yazılmıştır
Kibir; seni de almış büyülü dünyasına, tut aman bırakma Hafızanallah! Zemine düşersin bir gün ama sakın gocunma…
Murat AYDIN (Kendini büyük görüp te kibir denizinde yüzenlere, makam mansıp sevgisi taşıyanlara....Koltuğunu hiç bırakmak istemeyenlere....Sonradan görmelere bu şiir...)
Güzeldi, kısa ama öz olmuş yine. Yürek sesiniz hiç susmasın diyorum. Emeğinize ve kaleminize sağlık. Selam ve saygılar...
Büyük günahlardan biri-de kibirdir. Kişinin kendini beğenmesi ve başkalarına karşı böbürlenmesi kötü bir huy. Kendini beğenen kimseyi Allah sevmediği gibi insanlar da sevmez Bunun içindir ki Kur'an-ı Kerim'de alçak gönüllülük övülmüş kibir yani kendini beğenme ve böbürlenme yerilmiştir.
Allah Teâlâ şöyle buyuruyor: Kibirlenip insanlardan yüzünü çevirme. Yeryüzünde çalımla yürüme. Çünkü Allah kurulup övünenlerin hiçbirini sevmez." (Lokman 18)
Allah büyüklük taslayanları sevmez." (Nahl 23)
Peygamberimiz de şöyle buyurmuşlardır: Cehennemlikleri size haber vereyim mi? Onlar katı yürekli malını hayırdan esirgeyen kibirli kimselerdir.(Buhari Kalem Suresi Tefsiri ; Müslim
Sevgili Peygamberimiz: Kalbinde zerre kadar kibir bulunan kimse Cennet'e giremez" buyurdu.
Sevgili Ayşe Hanım; Nasihatparane tablonuz; hicran yarasına tuz yerine merhem olmaya namzettir....Efendim (sav) söylüyorsa doğrudur, o ne diyorsa doğrudur....Onun yolundan giden ne diyor sa o da doğrudur.... Kibir ki kibir; nefsi yer bitir işte....Eşdeğer kavramlar işte....Tafralarla dolu bir yaşam içerisinde; makam mansıp sevgisi içinde yüzenleri ALlah ıslah eylesin....Allahın lütfuda hoş kahrıda hoştur amma yeter ki Kahhar sıfatına denk gelmeyelim.... Hey gidi günler der iken işte; kibrin esaretinde yaşayanlar hey gidi günler yerine HEY GİDİ GELECEK GÜNLER der ve derdest olurlar....Bedbaht ve hoşfuruşt olurlar...Hodbin olurlar...Rabbim bizi HODBİN VE HODFURUŞT EYLEMESİN...HUBBU CAHŞ eylemesin.....Saygılarımla ve esenlikle ve de muhabbetle efendim....
Niobe Lidya kralı Tantalos'un kızı imiş. Babası gibi aşırı gururlu ve kibirli bir karakteri olan prenses , altı kız altı erkek olmak üzere on iki çocuk sahibi olmakla övünürmüş ( tabii o zamanlar enflasyon falan yok, insan sayısı da az, bolluk içinde her yer, çocuk okutma ev alma derdi yok).
Tabii ki her anne çocukları ile övünür ancak Niobe çevresindeki diğer anneleri de kendinden aşağı görürmüş, onların çocuklarını kendi çocuklarından daha az sayıda ( şimdiki genel tavrın aksine) ve çirkin diye küçümsermiş. Bu aşağılamadan Artemis ve Apollon'un annesi Leto da nasibini almış. Prenses Niobe « Benim on iki tane birbirinden akıllı ve birbirinden güzel çocuğum var. Benim ve soyumun geleceği garanti altında, birine bir şey olsa diğerleri varlığımızı sürdürür »diye düşünüyormuş. « Leto da kimmiş, onun sadece iki çocuğu var, onun dişiliği bu kadar diyormuş ( sevgili mankenlerimiz o dönemlerde yaşasalardı işsiz kalmışlardı demek ki). Leto bu sözlere çok üzülünce , durumu çocuklarına söylemiş. Apollon ve Artemis de bu durum karşısında Niobe'nin tüm çocuklarını oklarıyla öldürmüşler.
Niobe onların cansız vücutları başında o denli üzülüp ağlamış ki, gözlerinden kanlı yaşlar dökülmüş. Artık daha fazla ağlayamayan, adeta buz kesilen Niobe , Zeus'a bu acıdan kurtulmak için kendisini taşa çevirmesi için yalvarmış. Zeus da onu kayaya çevirmiş. Manisa ilimiz sınırlarında bu boynu eğik kadın şekilli kayayı görebilirsiniz, ister inanın ister inanmayın bu kayanın bir tarafı yılın hangi mevsimi, günün hangi saati olursa olsun nemlidir, adeta sessizce akan gözyasları gibi.
İnsanlar sahip oldukları kültürel, manevi, sosyal değerleri, kişilik yapıları ile ön plana çıkmalıdırlar. Kibir insanı kemiren olumsuz özelliklerden biridir. Kırkpınar güreşlerinde pehlivanlara şöyle seslenilir ‘ alta düştüm diye yerinme, üste çıktım diye sevinme’. Hayatta her an her şey olabilir. Daima kafamızın üzerinde bir saç teline asılı duran kılıç olduğunu düşünmemiz gereklidir. ( Demokles’in kılıcı). Kimin ne zaman ne olacağı belli olmaz. Varsıllar ( maddi ve manevi olarak tüm yetileri, kendilerine ait olan şeyler yönünden) sahip olduklarıyla böbürlenerek, diğer insanları eksiklikleri ya da yoksullukları nedeniyle küçümsememeli, yoksullar ( maddi ve manevi tüm sahip olunan özellikler şeklindeki bir yoksulluk) da kendilerinden, gelecekten ve hayattan ümit kesmemelidir. Her insan kendi başına bir zenginliktir. Her insandan mutlaka öğrenebileceğimiz bir şeyler vardır ( örnek almak ya da almamak yoluyla).
En büyük zenginlik, çevresine ışık saçıp bundan haz duyulan kültürel zenginliktir. Daha iyi bir toplum olmamız birbirimizi daha iyi anlamamıza, tanımamıza, sevgi ve anlayışla yaklaşmamıza bağlıdır.(ALINTI; PSİKİYATRİ NET)
Değerli kardeşim, öncelikle son şiirim kelimesini kabul etmiyorum, yazacaksın ömrün var oldukca, En büyük zenginlik, çevresine ışık saçıp bundan haz duyulan kültürel zenginliktir. Daha iyi bir toplum olmamız birbirimizi daha iyi anlamamıza, tanımamıza, sevgi ve anlayışla yaklaşmamıza bağlıdır.diyor bak yukarıdaki yazıyı kaleme alan uzmanlar.
Sen kısa mısralarınla güzel mesajlar veren bir kardeşimizsin..sana bir sır vereyim, kibirli insanların cenazeleri ve düğünleri kendilerine yakışan şekilde olur, toplum istisnalar hariç bu türlere gereken cezayı verir..sağlıcakla kalasın...
Anladım değerli kardeşim, biraz dinlen, hepimiz insanız , hepimizin ayrı ayrı artıları ve eksileri var, madem böyle bir karar aldın bizlerede kararına saygı duymak düşer.yolun açık olsun abim........
Gürsel Abi; teşekkürlerimi sunarım ilk önce....Uzunca bir zaman olmayacağım....Kimseye küsmedim....Nefsim ile savaş halindeyim....Vaktim çok harcanıyor....Biraz da çok özel görevim var....Ne bileyim; ilmim yok ki insanlara irfan saçayım....Nasihatınız oldukça güzel ve düşlerdeki yerini hayalen değil mecazen değil hakikaten sağlamlaştırıyor.....
Kibir; seni de almış büyülü dünyasına, tut aman bırakma Hafızanallah! Zemine düşersin bir gün ama sakın gocunma…
Tarihler yazar kibir taşıyanların,hep benim diyenlerin uğradığı sonları!görünen köy klavuz istemezmiş.çok güzel yüreğinize sağlık değerli dost kalem selam saygımla...
iblis kibir yüzünden kovuldu dergahından Zengin saraylılarda yok olur varlığından ....Hoş ve anlamlı eserinizi beğenerek okudum. Mükemmeldi. Saygı ve selamlar.