(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ne Alırsan Bir Lira şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ne Alırsan Bir Lira şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiir güldürmekten çok beni düşündürdü ve etkilendim doğrusu. Ben şiirin ikinci boyutundan baktım, duyguların para ile satmasını, yani somutlaşmasıydı, işte hayatın gerçek bir karesi slikonlu sevgiler ve bol hormonlu saiplenmeler ve hocamın şiirde anlatığı sanırım buydu: Hele bir de dostluk ve yakınlaşmanın bedeli de ucuz olunca bu da ayrı bir konu "Ne alırsan bir lira" bu da ironiksel bir yaklaşımdı şiirde
NE ALIRSAN BİR LİRA SEN DE ŞİİR ÇOK DEĞERLİ USATAM DEĞİL BİR LİRA DÜNYAYI SATSAN NE YAZAR SEN GERÇEK BİR ŞAİRSİN GÜLDÜRENSİN DÜŞÜNDÜREN ÜZÜNLENDİREN GÖZYAŞI DÖKTÜREN...
BİNTANE ARASINDA BİRTANESİN....
SAYGILAR...
ÇOK HARİKA NE ALIRSAN 1MİLYON
BENDE BEDEVE!!! :)
ÖMER YILDIZ tarafından 8/18/2009 2:23:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
sizin yürek çıfıt çarşısı olmasa böyle gülerken kaşlarımı çatamazdım.çerçi gibisin usta.kaleminizde herşey şiirselleşiyor . şiirde düşünmek çok güzel bir duygu. bir dize daha okuyup ; bu da kaçmaz demek en sevdiğim şey.siz de yakaladığım şeylerden biride bu.(bence tabi.)dizelerinize sevgiler ustaya saygılar.
selma dönmez tarafından 8/18/2009 12:50:54 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hocan senin şiirlerin hepmi gülümsetip düşündürecek bizleri....:)) Ne diyeyim şimdi bu şiire? Yüreğin dert görmesin. Şair usta olunca şiirde usta işi olur zaten. Yoruma bile hacet bırakmaz ki zaten lal olur kelimeler.
bana da uğra canım sakın uğramadan gitme darılırım ne alırsan bir lira----------------------Bu benzetiş çok isabetli, ne alırsan bir liraya girdiğimizde faturası hiç bir lira çıkmaz o bir lira bu lira derken dağıtırız. O yüzden ne alırsan bir liraya "mekanı her ne ise" uğramamakta fayda var. Tebrikler.
Arabeskin bu boyutunu bu kadar güzel görünür kılmak... Çok sevdim ben bu şiiri ağabey... Demişimdir,şiirde mizah yapmak kolay değildir... Hem böyle şiirden fire vermeden... Şiiri espriye malzeme yapmadan... Siz yazmazsanız olmaz ağabey... Yazın durun böyle şiir adına... Sevgimle... Saygımla...
Her şeyden önce -yani imla noktalama, kelimelerin uyumu vs.- belirtmek istediğim bir şey var. Fotoğraf. Şiirlerde hakikaten büyük önem arz ediyor eğer kullanımı var ise sayfalarda. Şiire uymazsa "bu da ne böyle" diyip kaş çatarım o ruh haliyle yorum yazmayı varın siz düşünün. İşte hal böyle olunca "kardanadam" sayfasına geldiğimde ilk olarak ona bakıyorum. Birgün şaşı mı oldum demiştim çünkü ve sonra o mükemmel bir anlam vermiş dedim şiire. Sonra şimdi de ilk olarak sayfaya gelme yolunda iken acaba nasıl bir fotoğraf vardır dedim. Uyum olduğuna çok da eminim. Fotoğrafı görünce dedim bismillah var burda bir çentik attırma vaziyeti. Yavaş yavaş okudum sindire sindire. Ve tam sonuna geldim ki işte kullanılan görsellik hissi taşımış his görüntüyü. Bunun için çok ayrıca kutluyorum çünkü önemli özellik taşıyor (UYUMSUZLUKLARI GÖRÜNCE ÇOK DAHA AYRI BİR CEVHERİYET MESELESİ...)....
Hakikaten uyumlu her şey hemen hemen burda. Aralarda garip bir şey hissettim ama ad veremediğim için ifade etmek anlamsız şimdi. Gerçekten güzel bir "şiir" di...
Bunlar bitince yani şiirciliği bırakınca bir şey düşündüm. Pazar da olsa gidilen yerde görüntüye ne de çok göz batarmış :)))... Biraz usulca edep haya tavsiyesi gibi baktım ki bu anlamda da ciddi önem taşıyan paylaşımdı. Biraz da ekonomi...Artık kuruş lira adresleri de yol şaşar olmuşlar...Çok ayıpppp...
AY HARİKAYDI YA...HİÇTE GÜLESİM YOKTU BENİ BU HALDE GÜLÜMSETTİNİZ YA HELAL OLSUN... GERÇEKTEN ÇOK GÜZELDİ KIVRAK ZEKANIZA KALEMİNİZE TEŞEKKÜRLER SAYGIYLA...
ne alırsan bir lira o tarz bir şiir anladığın gerçekler o derece ucuz ama alan yok dinleyen yok tarzdan rağbet olmaz insanların rağbeti başka şeylerde dercesine. Tebrik ederim. Sevgi saygı ve selam ile.
Toprağımsın tarafından 8/17/2009 4:05:27 PM zamanında düzenlenmiştir.
vallahi korkulur...şairden ne alıp ne satıyor hiç anlamazlıktan geleceğim... :)) aymaz şair..olacağım yani. bir de soru... yeni bir liradan mı eski bir liradan mı?