(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HELAK ZAMANI.... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HELAK ZAMANI.... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ey Nefis! Sen ne zalimsin ki helak oldu senin yüzünden niceler Ama suç sende değil ki; sana ram olup yolunda boyun bükenler….
güzel dizelerdi... nefsi anlatan...
kıyamet günü bir adam hesabını verirken, günahları karşısına çıktıkça hemen atılmış; 'Allah'ım bunların hepsini şeytan bana söyledi,o asıl suçlu... ' bunun üzerine şeytan: ' Allah'ım ben sadece gidip onun kulağına fısıldadım, sonra herşeyi o yaptı...şimdi ben miyim yoksa o mu suçlu?...' birden aklıma geldi... cok teşekkürler düşündürdüğünüz için... Allah bir an dahi olsa nefsimizle başbaşa bırakmasın bizi .... selametle
Ey Nefis! Sen ne zalimsin ki helak oldu senin yüzünden niceler Ama suç sende değil ki; sana ram olup yolunda boyun bükenler…
nefsin esiri olmaktan korusun yuce rabbim..ama dogru suc nefiste degil yolunda boyun bukenlerde.. allahim dogru yoldan ayirmasin kimseyi..kotu yola saptirmasin.. kalpler hep guzellik ve temizlikler le dolu olsun.. kisa ve net sekilde anlatmissiniz zaten herseyi baska soze ne hacet.. saygim guzel yureginize
mukemmel can kisa ve anlamli herseyi anlatmis su iki dize destanlar yazilsa bu kadar anlam dolu aciklayaci olmazdi ama anlatilmak istenilen kisacik dizelerde mukemmel anlatilmis kutluyorum can yüregine saglik kalemin susmasin hayirli ramazanlar sana ve sevdiklerine ,,,saglicakla kal slmlar saygilar,,,,,
Evet ECE Hanım; ayırt etme idrakini akıl kalp ile ikrar eder de; biz de bunu anlayamıyoruz ya hani; vicdanımız bile sızlamazken nefsin pençesinde kaybolup gidiyoruz....
Ey Nefis! Sen ne zalimsin ki helak oldu senin yüzünden niceler Ama suç sende değil ki; sana ram olup yolunda boyun bükenler…. =====================================================
Nefis ön plana geçerse, Dünya nimetlerini seçerse.. Yoktur bunun çaresi, Yürekten Tebrikler...
Nefis derken çoğu zaman nefs-i emmareyi kastederiz. Kötülüğü emreden bu nefis, zamanla terbiye göre göre, g ünahlardan uzaklaşa uzaklaşa safiyet kazanır.
Kesinlikle evet efendim....Yeter ki Hüsran olmayalım alemi mahşerde....İnim inim inleyeceğiz sualde lakin; bunlar bizim aklımızın neresinde değil mi üstadım....
çok güzel yazmışsınız değerli şair....ne gelirse insanın başına nefisten gelmezmi??? açılımına bakılırsa destanlar yazılacak bir sözdür bu...az ama özdür....tebrik ederim ...ALLAHın selameti hep sizinle olsun.
Teşekkür Ederim Sibel Hanım; her şeyin başı Nefis, Nefs-i Emmare....Bir kadına, bir erkeğe yazılan aşk şiirlerinden ziyade; olsun dedim bende yazayım ibretlik bir dize...Okuyan dilinize ve gönlünüze sağlık diyor en derin sevgi ve selamlarımla....
İŞTE ŞAİR İN FARKI BİR ROMANIN SAYFALARCA ANLATAMADIĞINI ŞAİR BİR ANDA ANLATIVERİRMİŞ KUTLUYORUM SAYGILARTIMLA...DÜŞÜNDÜRÜCÜ VE FELSEFİ BULDUM...SAYGILARIMLA
Estağfurullah henüz şair değilim....Şair olmam için inanın kırk fırın ekmek yemek diye darbımesel vardır ya hani...Onun gibi bir şey....Teveccühünüz beni onure etti efendim....
iki satır değil bu şiirin mahlası.. çok derin çok düşündürücü... evt 3 günlük dünya için nefis için sonsuzluk feda ediliyor!!! yüreğinizin dert görmesin! Allah yardımcımız olsun! saygılar...
YA RESURULLAH BANA İSLAM HAKKINDA OYLE BIR SÖZ SÖYLEKİ..BU HUSUSTA SENDEN BASKASINA BIR SEY SORMAYA GEREK DUYMAMAYIM..ALLAHA IMAN ETMEK VE SONRADA DOSDOGRU OLMAK VE DOGRU YASAMAKTIR..BU SÖZDE BANA BUNLARI HATIRLATTI SELAM SAYGI VE TEBRIKLER ARKADASIM ..HOSCAKAL DOST...
Ey nefsim! Şeytanın seni yolundan alıkoymak için telkin ettiği her ne varsa ertele! Ama hayrı, güzelliği, Resulün ahlakı ile ahlaklanmayı, Rahman’a tabi olana tabi olmayı ve ille de kök salmış günahlarına tövbe etmeyi, sakın erteleyeyim deme!..
Peygamberimizin (sav) “Yarıncılar helak oldu” buyurması ne kadar manidardır. Bir gün gelecek, bizim için o günün yarını olmayacak... Gün, bugündür...
Bir avucumda gölgeler, digerinde sabrim var, nefsime uymamak icin dürtüyor beni melekler. RABBIM SEYTANDAN COK NEFSIMIZDEN KORUSUN BIZLERI, Zira onu tetikleyen nefisdir. Tebrik Tesekkürler....
Teşekkür ederken; ben bunu sadece nefsimin gafil pençesinde olduğum için yazdım....İnanın bana; ben daha şair aday adayı bile değil iken Necip Fazıl gibi onun yolundan gitmek benim için şereftir....Beğenmeniz benim için onuredir....
Cinnet, şüphe, korku benim eserim; Sıcak kalbinizde gizlidir yerim, Bir kurdum ki, sizi hep diş diş yerim Ve gezerim her gün elbisenizde... N.Fazıl Kısakürek
Kutlarım şairim...Dizelerinizi ilk okuduğumda N.Fazıl ın bu dizeleri aklıma geldi... Tebrik ederim...Kaleminiz daim olsun...Saygılar...
Teşekkür ederim.....inanın beni mahçup ettiniz....Biz sadece öyle amatörce şiir yazıyoruz ki; okunması bile kaale değer bizim için....En derin saygılarımla....
Estağurullah....O muhteşem yüce zat olan Necip Fazılın yolunda atılan bir adım bile benim için şeref vericidir....Allah rahmet eylesin tekrar tekrar o büyük zata...
simray
KIRKBİR CİLTLİK KİTAP OKUDUM;
İKİ SATIRA SIĞDIRILMIŞ,
GENÇ BİR İNSAN OKUDUM;
AHİRETTEN-GERÇEK SIZDIRILMIŞ.
MİNNET DUYDUM; ASÎL GÖNLÜNÜZE...
ZİLE BASIN, DERHÂL; YANINIZDA OLAYIM.
SELÂM EDERİM; USTAM...
K.Y.
24.8.2009-TRABZON.