(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Tûl-u Emel şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Tûl-u Emel şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Birkaç şiirinizi okudum bence hecede daha baha başarılısınız bilmem belki de hece şiirleri yazıp okuduğumdan genelde.Kutlarım kısa öz anlamlıydı Selam ve dua ile.
şair... sıklet çekmeyin...rahat edin demiş. eyvallah da; endişemiz o değil ki...ihtiyaç dairesini,şükr dairesinden hali görmemek kaydıyla, tezyid edebileceğimiz kadarını tezyidten yanayım. nimet terettüp etmez ise... şükre riya girme ihtimali vardır.elbet makamata göre tefavüt etmekle beraber. ah ki şair... bu fasıl böyle konuşulmaz ki...bir demlik çay...bir sedir üstü sade kahve...bir de tömbeki dibine vurabileceğimiz cinsten keskin. bak sen gör o zaman...yer ile asuman nasıl kardeş olur. tebriğimdir.
Yani Fuzuli' nin dediği gibi; Derman arardım derdime, derdim bana derman imiş....İman insanı insan eder belki de sultan eder, küfür insanı gayet aciz birer canavar hayvan eder hükmü ricasıyla tefekkürane dizeleriniz için tebrikler efendim.... Usta Kalem Başarılar...Benim gibi aciz beşerden....
Araştırabilirsiniz Niyaz-i Mısrinin bu eser. bilgi kaynağı yanlış olabilir yahut yanlış hatırlıyor olabilirsiniz.şiirin tamamı buyurun.iyi kandiller...
Derman arardım derdime derdim bana derman imiş. Burhan arardım aslıma aslım bana bürhan imiş.
Sağu solu gözler idim dost yüzünü görsem deyü. Ben taşrada arar idim ol can içinde can imiş.
Öyle sanurdum ayrıyım dost gayridir ben gayriyim Benden görüp işiteni bildim ki ol canan imiş.
Savmu-u salat u hacc ile sanma biter zahid işin İnsan-ı kamil olmağa lazım olan irfan imiş.
Kanden gelir yolun senin ya kande varır menzilin Nerden gelip gittiğini anlamayan hayvan imiş.
Mürşid gerektir bildire Hakk’a sana hakk-al-yakın Mürşidi olmayanların bildikleri güman imiş
Anla hemen bir sözdürür yokuş değildir düzdürür. Alem kamu bir yüzdürür görem anı hayran imiş.
İşit Niyazi’nin sözün bir nesne örtmez Hak yüzün. Hak’dan ıyan bir nesne yok gözsüzlere pünhan imiş.
"Yani Fuzuli' nin dediği gibi; Derman arardım derdime, derdim bana derman imiş...." diye yazmışsınız.Bu kısım Fuzuliye değil Niyazi Mısriye ait olması lazım bilginize.Saygımla...
Hulf-ül vaad muhâldir boşunadır gümânın
Tek dünyalı değilsin, gelecekle derdin ne?!
Korku yoktur mü’mine imân emn-ü emânın
Birkaç şiirinizi okudum bence hecede daha baha başarılısınız bilmem belki de hece şiirleri yazıp okuduğumdan genelde.Kutlarım kısa öz anlamlıydı Selam ve dua ile.