(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
.......insanın balık hali şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
.......insanın balık hali şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Deniz balık güzel derken ...bu şiir düşündürücü... Hani somon olup ayılara yem olmakta var dünyada.... Bazende sazan oluyoruz... Hani sazanlara haksızlık değil mi.... Kutlarım ...saygılar dost......
şu an hangisiyim acaba bu şiiri okuduktan sonra sonra somon mu olunur sazan mı.. ben deniz kızı olup bunlarla beslenmeyi tercih ederim.. gerçi okyanuslar alıklığa fırsat vermiyor ama..balık olmak alık olmaktan daha iyi:))
tek bir yol vardır ileri yalnız bir ışık nereye bu yolculuk ıssız bir ölüm gibi bilemezsin ************ çok güzel anlatım zevkle ve düşünerek okuduk saygılar hayırlı kandiller
insanın balık hali kalabalık-ıssız-yalnız ve alık halidir
mükemmeldi
kalabalıklar inde bile yalnız onca can etrafındayken ıssızsan yolunu akıl degil yürek çizer bir balık gibi savrulursun bilinmedik denizlere okyanuslara sonun muamma
insanın balık hali kalabalık-ıssız-yalnız ve alık halidir .... Harika Celal hocam. Hep düşündüren şiirler.Bu sayfanın abonesi olmak ayrıcalık. Kutluyorum dizeleri. Selam ve saygılarımla.
insanın balık hali en çok bizdedir kanımca...tüm balık hafızalılar var sağımda solumda...varolun şair balık hafızalı insanlar madalyası hakedenlere balık şiiri ..teşbihte hata olmaz hatasızda teşbih olnaz affola.
insanın balık hali kalabalık-ıssız-yalnız ve alık halidir ..................Yaşama Somon balığı gözüyle bakmak, ''insanın balık hali''....''yaşamın balık hali'' ....Değişik ve güzeldi--5 Kutlarım,selamlarım
bütün insanların balık halinden kurtulması dileğiyle şiirin anlatım ve ifade ediş şekli çok güzel usta kaleme yakışır tarzdaydı.............................saygılar tebrikler
Belgesel gözlerimin önüne geldi geçti Somonun teki tekine zarar vermedi Birde insanın belgeselini yapsalardı Sanıyorum dünya kan gölünden geçilmezdi. Ve devam ediyor halâ insanın aymazlığı.
Çok anlamlı ve güzeldi...İnsancıl yüreğine sağlık. Yürekten tebrik eder, sevgiler, saygılar sunarım.
O belgeselleri o kadar şair,yazar,çizer,müzisyen izlemiştir de mutlaka, bu kadar muhteşem bir imge olarak insan olma,insan kalma çabamızın bulunmaz ifadesi olarak bilgimize,bilincimize sunmak,tabii ki kardanadamın işi olurdu... Var olasın ağabey... Büyüksün!... Sevgim ve saygımla...
zorunluyum suyuma oradaydım farkındaydın huyuna oradaydın zulanda puştluk ta talihim boyu canıma göz bıraktın etime koru
tuzaklara alışıktım kanmalara yarışık kâh kere tavalık kâhsa keyfe keder ızgaralık sinek oltalık semiz keriz kere tertemiz çilingir sofralık illa ufak rakıya katık
balıkçım can avcım en son bir olta attın nöbetçi sazandım ya yerim sandın aldın ipini çeken oltanın ucuna kadar geldim bu kez niyetliydim ama "yemedim"
haydi rasgele uyuyana duble kaça kaç para uyanana tek.
balığın en iyisi Tekirdağ'a eşlik edendir... mezeysen bir rakının yanında ne farkeder ki şair somonu da bir sazanı da... yeter ki balık olsun sofrada...
bu zihniyeti kırar mıyız dersin Celal............sevgiyle dostum......rastgele
işte geldim buradayım bir sazan olarak bu işte ustayım...:)
sanırım eski bir şiirim nacizane yorumum olacaktır kardanadam...sevgilerim çokça...
B/ALIK Daha onsekiz’imde İlk vurgunumu yedim Yetmedi! Bir daha denedim... Gülmeyin sakın! Alık olmak ta Çok keyifli, deneyin Bunu iyice belleyin!
Güçlüyken tanıyamazsın Eşi,dostu,sevgiliyi Ve güçsüzü,öz’ü Eğer tanımak istersen Alık ol, sazan ol Bak gör tavada pişeni!
Seyret kendini Karşındakini Eşini, sevdiklerini, beşiktekini Alınma kızma Seninle eyleneni Sadece bil sen felsefeni Aptal’ı oyna Abdal’ı kendine sakla!...
Ver ipleri onların eline Ve sakın ama sakın korkma Varsın oynasınlar de Dee gitsin be!.. Biri çalar, biri oynar Zil takar, çiftetelli İzlersin için kaynar!..
Biri senden aldıklarına Halay çeker, horon teper meselâ Sevinir garip, dünya onun oldu zaneder Ve filmin ikinci yarısı başlar Yaslan koltuğuna seyretmeye başla Serde almak var Bak kaç kişi takılacak oltana..?
Peki kim kaybeder Alık mı Alıklık mı Artık final’e yaklaşıyorsun Ve işte zevki burada yaşıyorsun
Sonra...başlarsın herkese öyle görünmeye Ve...bakarsın ki hepsi benzer birbirine En özel zanettiğin en çok şaşırtanındır Acıtasyonu biraz olacaktır Gelir yemini alır gider Oltaya güler,geçer Kandırdım, yaşasın der! Say bakalım şimdi Kaçı alıklık eder..?
Ben saydım...al/ayını Bal/ayını Taktım lakâbımı Verdim kendime Alık madalyamı!..
Balığın oltası lezzetliydi eskiden Şimdi kirlendi atıklardan mavi O yüzden salıyorum gelenleri Besliyorum hepsini ki Oy/masınlar oltamın gözlerini!..
Hani sözüm o ki Kolunu göster Bacağını esirge ki Yürü yürüyebildiğince "Varsın sen sev eller alsın" Maksat oltan boş kalmasın!..
Hani somon olup ayılara yem olmakta var dünyada....
Bazende sazan oluyoruz...
Hani sazanlara haksızlık değil mi....
Kutlarım ...saygılar dost......