El verildi yaz denildi yerindim Ağdı bir bir gamzelerin çili kız. Gece boyu uğraşında gerindim Virân oldu bâkirlerin ili kız; Sar sızından ayır beni Delikız!
Öz kardeşim bilemezken huyumu Şehir şehir taştı nârım duyumu Gözyaşımda aşıp giden boyumu Boğulduğum hoyrat gönül seli kız; Yor sızından ayır beni Delikız!
Düğün dernek yedi kuşak bezinden Aman verdim kanatlanıp tezinden Kiriş ezdim düştüm düğüm gezinden Yaban oldu vakûr ozan dili kız; Dar sızından ayır beni Delikız!
Yosma felek saldı yaman kavını Sırtlan kaptı gökçe börü avını Tut usulca yetmiş körük tavını Örs üstünde şekil veren eli kız; Vur sızından ayır beni Delikız!
Ak gerdandan gönülleri aşırmış Ay bakışta ham meyveler pişirmiş Günâhın ki ne hesaplar şişirmiş Göz hakkına ince ince beli kız; Yâr sızından ayır beni Delikız!
Hangi dağlar sıralandı peşinde Hangi bulağ testi kırdı düşünde Mızrap kesen bağlamanın keşinde Kızıllaşan saçlarının teli kız; Kor sızından ayır beni Delikız!
Gül yanakta toyca yaman yaşımız Beyce ağır aklıselim başımız Bir sıkımda aş çıkartan taşımız Gök bilgeler dergâhının kili kız; Ar sızından ayır beni Delikız!
Hasına da candan erin hasına Al yelenin pembe sütü tasına Esrik başta mankurt şavkı pasına Ilgıt ılgıt her seherin yeli kız; Var sızından ayır beni Delikız!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Delikız şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Delikız şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ak gerdandan gönülleri aşırmış Ay bakışta ham meyveler pişirmiş Günâhın ki ne hesaplar şişirmiş Göz hakkına ince ince beli kız; Yâr sızından ayır beni Delikız!
Hangi dağlar sıralandı peşinde Hangi bulağ testi kırdı düşünde Mızrap kesen bağlamanın keşinde Kızıllaşan saçlarının teli kız; Kor sızından ayır beni Delikız!
şair arkadaşım yüreğinize sağlık ...sevgiler.. hasan danış
Yüreğiniz dert görmesin üstad.