Okuduğunuz şiir 31.7.2009 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Serzeniş
-Şiir mi bekliyordunuz? Sizi hep yanıltacağım!
Serzeniş! Bıçak sırtı seyirden, nicelerden! Serzeniş! Meczûp derviş mekânı yücelerden, Eskiyen metânetin titreyen makamına! Serzeniş! En efsûnlu, en müzmin hecelerden Mehtâbın bu sineyle çekilmez endâmına! Eskiyen metânetin titreyen makamına!
Tomurcuk göz yalımı, dem bu dem sağı solu Bir hançer kadar mağrur, dövüşken, deli dolu; Kuşatır bir ihtimâl benzimde dehliz hükmü! Misâli gözbebeğim, keşmekeş yalgın yolu Serzeniş! Ayakaltı durduğum yer mi gök mü? Kuşatır bir ihtimâl benzimde dehliz hükmü!
Değildir bir hurucun bin yıllık artığı kir; Değil bu adaletten müstesna paslı zincir Enginden bulut sağan göğsüme lime lime! Evveli argın zifir, tebessüm ömre dair Serzeniş! Yüreğimden çağlayan her kelime! Enginden bulut sağan göğsüme lime lime!
Mesti ki kör bir uğraş nihâyet sefil ramda, Nihayet milyon nergis sorgusuz ihtiramda; Bembeyaz kanadında sapsarı hüznün rengi! Gözlerle görülmeyen bu zâlim ihtişamda Serzeniş! Cesâreti katleden kahrın cengi! Bembeyaz kanadında sapsarı hüznün rengi!
Ufkum ki darağacı, yaftası delik deşik; Fırtına öncesidir, zağlı diş meşki keşik Derince yaralardan bugüne yansıyanı… Serzeniş! Âşinadır, geçtiğim onca eşik, Kapanan kapılarda tükeniş, kutlu yanı! Derince yaralardan bugüne yansıyanı…
Muhabbet paramparça bir köle pazarlığı, Muhabbet zevâhirî, hayâller mezarlığı Zerrini meylim midir, bilmem ne taraftayım. Serzeniş! Şom ağızlar, kem gözler nazarlığı Bahtıma! Ne cehennem, ne cennet; A’raf’tayım! Zerrini meylim midir, bilmem ne taraftayım.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Serzeniş şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Serzeniş şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
keşke bunca alkışçıların olduğu bir yerde tek kişi çıkıp şiirin vermek istediğini yazabilmiş olabilseydi. tebrikler çok güzel olmuş kelime dağarcığınız ve onları kullanış şekliniz çok mükemmel. bu ne ya!.. ben yazılan esere söz söylemek istemiyorum.alkışçılardan inanın sıkıldım. saygılar.
Kelime dağarcığının zenginliği ile ustalığını, aynı zamanda duygularını ve isyanlarını çok kolay mecz edebilen bir şair. Tebrik, teşekkür ve saygılarımla.
tebrikler çok güzel olmuş kelime dağarcığınız ve onları kullanış şekliniz çok mükemmel.
bu ne ya!..
ben yazılan esere söz söylemek istemiyorum.alkışçılardan inanın sıkıldım.
saygılar.