(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
.......C e v i z şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
.......C e v i z şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu şiirde herkesin kulağına küpe olacvak güzellikte... ben aldım ve kulağıma ilk defa KÜPE TAKACAĞIM...:)) ecet takacxağım işte... Yavuz Sultan da takmamışmıydı?...:))
ellerine sağlık ilhamına bereket can dost.... tebrikler.
yalan dolan iman ve bilumum entrika tek sermayesiydi şerefsizin
tok tutardı
ellerinden kabuklu ceviz dahi olsa yeme evladım derdi nenem kulağıma küpe takardı
müthişti Celal bey......... aynı zamanda da güldürdünüz.......... demek ki o zamanki ninelerimiz süpermiş.......... hala küpeleri kulaklarımızda olduğuna göre............. tebrikler dost yürek,var ol............
ah o anneanne mübarekmiş, işte semeresi. şair doğruyu eğrinin içnden cımbızla çekmede hicivde .şiiriniz bitmez bize burdan yol görünmez...varolun şair.
Ah Celal hocam ah. O geceleri sin dersleri yokmu zaten yoldan çıkartan milleti. Ki, bazen ninelerimizin taktığı küpeyi bile evde unutturuyor insana...:)) Çok güzel, anlamlı ve esprili anlatım. Kalemini seviyorum dostum. Hep yaz sen.
değerli dostum merhaba ninenin kulağına taktığı küpeler çok deyerliymiş onlaraiyi bakıp korumuş olman senin ne asil bir insan olduğunu kanıtlıyor ve bu asalet bu günlerede geçerli olmasa da inan tüm dünyanın aradığı bir erdemdir bu da seni hep kazançlı çıkaracaktır kutlarım sevgiler
Söylene bilecek her şey söylenmiş hocam sayfanızda bana şimdi alkışlamak kalmış kaleminizi TEBRİKLER,çok beyenerek okuyorum küpeli şiirlerinizi sayenizde okdar çok öğrendimki teşekkürler.
Merhaba Celal Bey Yine şaşırtıcı, sonu merakla edilen, hayretle biten bir şiir..
Matematiksel bir şey var sanki.. Bir bulmaca gibi kelimeler.. Sözün gideceği yer sürpriz.. Şaşırtıyor bu dizeler.. Şiirin sonunda "kal" geliyor.. Donup kalıyorsunuz.. Düşünüp ve gülümsüyorsunuz..
Yani şaşırtıyor, düşündürüyor, gülümsetiyorsunuz.. Gerçekten ilginç bir düşünce tarzınız var..
Siz galiba saklambaç oynamayı seviyorsunuz? :))
Saygı ile.. Esen kalın..
sunflower-59 tarafından 7/28/2009 10:21:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
Teşekkür ederim gaye Hiciv şiirlerimde karikatürü seviyorum biraz sadece abartılarla fenomeni sevimli kılmaya çalışıyorum lanet olsunlar yerine gülücükle protesto etsin okuyucu diye bu daha kalıcı bir bilinç değil mi
ne kadar yıkarsa yıkasın ellediği cevizler günahkar sayılırdı
bizim mübarek kerevizler cevizin lafına iman eder her gün üç vakit yıkanırdı
kabızlar adam otu sever kerevizler ceviz üç gün yemesek açlıktan ölürüz
obur deniz ayı yutarken her gece ter kokardı Haydar ten kokardı Ayten
ama cevizler kereviz kokardı
yalan dolan iman ve bilumum entrika tek sermayesiydi şerefsizin
tok tutardı
ellerinden kabuklu ceviz dahi olsa yeme evladım derdi nenem kulağıma küpe takardı ::::::::::::::::::::. :)) EN İYİSİ SAYFANIZA TAŞINAYIM HOCAM KİRAKIL VAR MI ? SİZİ KUTLAR VE TEBRİK EDERİM SAYGIMLA...
Sevgili Şair aslında ... Anlatmak istediğiniz o denli gizem içerisinde de olsa bunu anlamak çok zor değil..
-Kısacası..... -Meyvenin iyisini ayılar yer işte tam da o değime vurgular gelmiş dizelerde.. -Bu hep böyleydi/böyle de gidecek. -Düşündürücüydü yorumlamadan önce ben de düşünmek zorunda kaldım. -Kaleminize sağlıklarla..
Şiir muhteşem.Espri niteliğinde ama müthiş ders verici buldum.Sadece şunu merak ediyorum.Kabuklu başka yiyecekler de var oysa neden cevizle fındık böyle konulara konu edilmiş.Oysa ikisi de beyinsizlerin beyinlerini onarıcı nitelikte.Sanırım insanlar akıllandıkça fazlasını sarfedecek yer bulamıyor ve tersine akıl yoruyor.
gündüzleri din dersi alırdı geceleri sin
ne kadar yıkarsa yıkasın ellediği cevizler günahkar sayılırdı
bizim mübarek kerevizler cevizin lafına iman eder her gün üç vakit yıkanırdı
kabızlar adam otu sever kerevizler ceviz üç gün yemesek açlıktan ölürüz
obur deniz ayı yutarken her gece ter kokardı Haydar ten kokardı Ayten
ama cevizler kereviz kokardı
yalan dolan iman ve bilumum entrika tek sermayesiydi şerefsizin
tok tutardı
ellerinden kabuklu ceviz dahi olsa yeme evladım derdi nenem kulağıma küpe takardı
Kaleminiz daim çağlasın üstadım.İmgeleriniz bol olsun.Saygılar.
Ceviz oymalar Ceviz sandıklar Ceviz ağacı o kadar anlamlı şeyler anlatır ki ama Türkçemizin zenginliği işte kelimeler her yanımızı ve her bakış açımızı kucaklayabiliyor
ana tema elinden kabukli ceviz yenmeyenler olunca cevizin yanına da uydu kereviz
yalan dolan iman ve bilumum entrika tek sermayesiydi şerefsizin
Yalan, dolan, entrika sermayesi olabilir de, imanın olduğuna inanamadım. Var mıydı ki imanı? Yorumcular okursa sanırım sayfalarca yazabilirler. Teşekkürler şairim.
Her eseriniz gönüllerde tebbesümü yayarken...düşüncelerde de bir soru işareti bırakıyor... hicivin güzel bir işlenişi serbestte....tebriklerimle saygılar
obur deniz ayı yutarken her gece ter kokardı Haydar ten kokardı Ayten
ama cevizler kereviz kokardı
yalan dolan iman ve bilumum entrika tek sermayesiydi şerefsizin
tok tutardı
ellerinden kabuklu ceviz dahi olsa yeme evladım derdi nenem kulak bükerdi
C.Çalık
buyrun işte değerli ve kaliteli bir şairimiz daha, böyle başarılı ve de üretken şair dostlarmı gördükçe doğru adrteste olduğumu bir kez daha anlamış oluyorum, teşekkürler,tebrikler değerli dostum, sevgi ve saygımla, selamlar...
bende büyüklerimin söylemlerini kulağımda küpe gibi taşırımi zaman gelir o sözler yerini bulur...
çok şık bir hiciv ve cinas vardı arkadaşım...bu haydar da alemmiş vala yoksa sakatatçımı diye düşündüm...:) varol celal alkışladım, geceme düştü inan...sevgilerimle...rüyamda umarım kabus gibi görmem:))))))))
yalan dolan iman ve bilumum entrika tek sermayesiydi şerefsizin
Calal ağabey o kadar ki sizin şiirleri okuduğumda söylemek istediğim ve yazmak istediklerimi buluyorum. Ceviz sadece o değil ağabey en güzel gölge ceviz gölgesidir. Geceleri sin le çok şey anladım. Tebrik ederim. Saygı ve selam ile.
Şart oldu, bir gecemi sana verip şiirlerin okumak.
Esen kal, sevgilerimle.