Yıkılan o umudun katı toprakta saklı Ateş-i Nemrut olur kinin bendeki adı Râb terazisi tartar bildirir kimler haklı Yitik gonca-i bahar kıştır bu tende yâdı
Yağmurunla yunduğum o ecrin batağında Musibetlere sabır durur mu yatağında ? Arınma desem bile kalırım şer ağında Yudum ab-ı hayattır emel, canda âbâdı
Hicret saydım gönlünü, mahrem bildin didemi Ah! İçirdin vefasız dertten olan zemzemi Kefene iğneledim artık bağ-ı iremi Reddi aşk hükmü olur gönlün sonda dilşadı
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
REDDİ AŞK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
REDDİ AŞK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bazen iki taraf için de en hayırlısıdır.böyle bir durumda iken çoğunlukla rededilen kişi olumsuz cevabı alınca başından kaynar sular dökülürcesine hafif bir ruh salınışı ile kendine bir gider gelir de anca toparlar kendini.red eden şahıs ise bu konumda saçmalakmaktan başka bir şey yapamaz eğer ki açılan kimse onun için değerli ise .o anda onu yapmaktan başka bir şey yapmak gelmez aklına insanın.çünkü o da bilir ki sevdiği değer verdiği bir insanın içini yakmaktadır,derinden üzmektedir.işte o an hayatın gerçekten çok anlaşılmaz olduğu önünüze gün gibi serilir.insanın ta kendisinin bazen istemeden de olsa sevdiği bir insanın canını acıtma sebebi olması gerçeği gibi.bu da yaşamın can sıkıcı durumlarından bir tanesi sanırım.koşarken birden takılmak gibidir. zevkle akan rüzgarın tadını doyasıya yaşarken birden ve anlamadan düşmek gibidir. yere düşünce hemen acınız peşinizden gelir.bacağınızın veya kolunuzun yaralandığını hisseder ve kanı görürsünüz. acıtır ve belki de sızlatır, neden oldu bu nereden çıktı diye, biraz sızlanır, o sakat halinizle biraz savsaklar, sonraları kendinize gelir ve sonunda yaranız kapanır. zaman geçince de yara izini görüp ''düşmüştüm'' der ama daha da üzülmezsiniz. artık koşarken daha dikkatlisinizdir. Reddedilmek de işte bunun gibidir. birden anlamsız düştüğünüzü ve çok acı hissettiğinizi görürsünüz. ama sonra sebeplerini görüp yaranızın iyileşmesini bekler ve yine koşarsınız. her insan reddedilir, ama belki de önemli olan reddedilmeyi hayatın bir parçası olarak algılamak.o taş veya odun seni düşürünce acını ne kadar algılar ki, sen onu kafana takacaksın.boşuna da dememişler dimiii..TAKMA KAFANA ....
Şükrancığım,hemcinsim olarak takdir edersinki biz kadınlar hergün siteye giremiyoruz(veya şahsım adına diyeyim).ve böylece siz sevdiklerimizin çok özel şiirlerini kaçırabiliyorum..Ama ben zevkle okuduğum 7+7 hece ölçüsüyle yazılmış,kendimce hüzzamın esintilerin hissettiğim bu bestelenesi dizelerini ve uğur böceklerin kutluyorum canım...tebriklerimle,sevgiler...
Saygıdeğer Ayşe Hanım; Çok Teşekkür ederim değer katan yorumunuzla, varlığınızla onur verdiniz Her daim eserlerini beğeniyle ve gıptayla takip ettiğim bir şair dostun böylesi övgüsüne mazhar olmak nasıl kıvanç ve mutluluk verici anlatamam. Sağolun, varolun. Daim sevgi ve saygılarımla.
Hicret saydım gönlünü, mahrem bildin didemi Ah! İçirdin vefasız dertten olan zemzemi Kefene iğneledim artık bağ-ı iremi Reddi aşk hükmü olur gönlün sonda dilşadı
Dizeler anlamlı ve ustacaydı beğeni ile okuduğum şiiri yazan yüreği ve kalemi selamlıyor saygılar sunuyorum...
eline sağlık şaire çok güzel bir dizler bütünüydü dizlerbütünüydü diyorum çünkü her biri ayrı güzeldi arada bi kaybolup diğer dizelere yaslanan sözler yoktu hepsi ayrı anlamlıydı sayılarımla
Arınma desem bile kalırım şer ağında Yudum ab-ı hayattır emel, canda âbâdı ========================================
İnsanlığın kaderi, sen yaşama feleksin, Aşk hücumuna karşı, çelik gibi yeleksin. Gündüzler gece gibi, geçmiyor zaman sensiz, Anladım ki dünya ya, sürülmüş bir meleksin! Hakan KURTARAN Değerli Şükran hanım, Çok güzel satırlardı...Arapça-Farsça ve Osmanlıca karışımı kelimeler şiire bambaşka bir giz ve zengin mana veriyor.Yüreğinize sağlık . Saygılarımla ....
Hicret saydım gönlünü, mahrem bildin didemi Ah! İçirdin vefasız dertten olan zemzemi Kefene iğneledim artık bağ-ı iremi Reddi aşk hükmü olur gönlün sonda dilşadı
Şiir başlığındaki birçok tartışmada tartışan tarafların ittifak edemedikleri çok konu vardır. Onları incelediğimizde bizlerde ittifak edemiyoruz. Ve, edemeyeceğiz. Çünkü, her edebî ya da sanatsal çalışmada; inanç, yaşayış, kültürel birikim ve etki, hayata ve dünyaya bakış, siyasi tercih, beklenti, amaç ve hedef gibi etkilerin etkili oluğunu görürüz. Bu da son derece normaldir. Şiir başlıklı tartışmaların geçmişte ve günümüzde hep sürmesi yarın da sürecek olmasına, bu devamlılığın ise şiire çok şey katacağına inanırım. Genelde sayısal olmayan kavramlarda netice aynı çıkmamakla beraber; 2+2 nin dört etmesi konusunda matematikçiler neyi tartışabilir ki? O konunun son boyutu zaten belirlenmiştir. Şiirdeki bu tartışmaların şiire olumlu anlamda çok şey katacağına inananlardanım.
Şiirdeki dil konusu da bunlardan biridir. Bazıları; sade, herkesin anlayabileceği dil ve lehçelerin tercih edilmesini doğu bulurken, benim de görüşlerini kabul ettiğim ve içinde bulunduğum bazıları; dil kullanımında zengin ifadelerin, Arapça ve Farsça’dan dilimize geçmiş ve bizde âşinalık yapmış kelimelerin kullanılmasını bir zenginlik olarak görürler. İki görüşün de kendilerine göre haklılık payı vardır. Aslında nasıl kullanılırsa kullanılsın mısra tekniğini oluştururken kelime seçimleri ve kullanma biçiminin anlama verdiği ya da veremediği derinlik daha çok öne çıkmalıdır kanaatimce. O zaman karşıt görüşte olanların itirazı da çok sınırlı olacaktır.
Edebiyatla ve şiirler uğraşan herkesin elinin altında iyi ve geniş kapsamlı bir sözlük bulunmalıdır. Sadece kelimeyi bilmek çok defa yeterli olmuyor. Öyle kelimeler var ki kullanıldığı yer ve anlam çok farklılıklar arz ediyor. Bütün bunları en iyi şekilde belirlemek için sözlük yardımına ihtiyacımız hep olmuştur ve olacaktır.
Yine bazı kelimeler var ki; Türkçemizde birebir karşılığı yoktur. Bir şekilde bulsak bile kafamızdaki ya da yükleyeceğiz anlam itibarıyla yazmaya çalıştığımız şiirin dokusu ile uyuşmadığını görürüz. Kökü Arapça, farısça olsa da kullanmak durumunda kalırız ve çok da yakışır. Şimdi sırf Türkçe değil diye bu kelimelerden vaz geçmek ve bunlara düşman olmak doğru mudur? Bence değil! Dil zenginliktir. Dil kültürdür.
Bu şiirde kullandığınız kelimelerin (itirazlar olsa bile) ben şiire yakıştığını düşünüyorum. 7+7 ölçüsü, ve bu kafiye yapısı ile ayaklı şiirlere pek alışık değiliz. ( 3+2 /4+1/4+2 ler müstesna) Genelde şiirin bütününde çapraz kafiyenin kullanıldığını ve dörtlü kıtaların oluşturduğu 7+7 ‘ ye daha çok yakıştığını düşünürüz. Burada sizin tercihinizin de gayet güzel durduğunu söylemeliyim.
Evet pekçok edebi tartışmanın olmazsa olmazından olan bahsetmiş olduğunuz dil hususu.
Edebi geçmişimize bir göz attığımızda şiirimizin bugün ki bulunduğu mertebenin kökünde arapça ve farsça dilinin olduğu görülmektedir.
Bugün bu diln karşısında olmak bir anlamda altın harflerle tarihin sayfasında yer almış nice üstadlarımızın üstünede kırmızı çizgi çekmek olur.
Bir fûzûliyi, Nedimi, Nef'iyi,.. hepsini inkar olur. Hangi mantık bunu doğru kabul edebilir ki.
Tamam Öz dilimizin korunması babında yapılıyor bütün bu itirazlar kabul edilir yanı hepten de yok değil ama şiirde kullanılan bir üst dil olduğu normal konuşma dilinden mutlaka farklılık arzetmesi konusunda yapılan mutabakatta neden bu dile ; şiire daha naif düşen üstelik çok da yakışan kelimelere itiraz edilir.Üstelik zaman içinde dilimizle özdeşleşerek ,kan kardeşi olmuş halkın rahatlıkla anlayabileceği niteliğede haiz olmuşken.
Bu anlamda evet üstadım bende sizinle aynı düşünceyi paylaşıyorum. Şiir en güzeli, en naifi, en çarpıcı, en güçlü olanı söylemekse ve kelimeler bunun için araçsa neden daha fazla malzemeyle çalışmayalım.
Hemm Tarihinde basamak olmuş değerleri, kişileri küçümsemek, değersiz kılmak anlamına geldiğinide düşündüğüm bu düşünceye acaba Avrupada yada başka ülkelerde görmek mümkün müdür? Hiç sanmıyorum hemde hiç.
Sanata ve şiire özellikle değer veren bir ecdadın torunlarıyız. Hiçbir sultanımız yoktur ki şiir yazmamış olsun. Özlü sözü herşeyin üstünde tutmuşuz.
Şimdi bunları nasıl siler atarız.Öz benliğimize, kendimize nasıl ihanet ederiz.
Değerli yorumunuzla hepsinden önemlisi takdirinizle nasıl mutlu ettiniz anlatamam üstadım.
Değerlendirmelerine gerçekten önem verdiğim , eserlerini ve uyarılarını dersim bildiğim, tanımış olmanın kıvancını yaşadığım yüce üstadım, ağabeyim sağol, varol.
Allahım her iki cihanda yüzünüzü güldürsün.
Bu arada üstadım satırın arasına gizlenmiş mesajınızı aldım.Daha dikkat edicem evet kesinlikle haklısınız.
Her daim sanatçı kimliğinize ve asil yüreğinize sonsuz saygılarımla.
Hicret saydım gönlünü, mahrem bildin didemi Ah! İçirdin vefasız dertten olan zemzemi Kefene iğneledim artık bağ-ı iremi Reddi aşk hükmü olur gönlün sonda dilşadı
Hicret saydım gönlünü, mahrem bildin didemi Ah! İçirdin vefasız dertten olan zemzemi Kefene iğneledim artık bağ-ı iremi Reddi aşkın hükmü ki gönlün sonda dilşadı
- Güzel şiirdi devamı ile tebrik ederim selamlarımla
Hicret saydım gönlünü, mahrem bildin didemi Ah! İçirdin vefasız dertten olan zemzemi Kefene iğneledim artık bağ-ı iremi Reddi aşkın hükmü ki gönlün sonda dilşadı
MÜKEMMEL arkadaşım yüregine saglık o güzel yüregin dert görmesin kandiliniz mubarek olsun
Yağmurunla yunduğum o ecrin batağında Musibetlere sabır durur mu yatağında ? Arınma desem bile kalırım şer ağında Yudum ab-ı hayattır emel, canda âbâdı ... Güzel şiirlerin sayfasında yine güzel bir şiir var. Şairem dizelere akıtmış yüreğinin sesini. Beğeni ile okudum. Selam ve saygılarımı sunuyorum. Kandiliniz mübarek olsun.
Yıkılan o umudun katı toprakta saklı Ateş-i Nemrut olur kinin bende ki adı Râb terazisi tartar bildirir kimler haklı Yitik gonca-i bahar kıştır bu tende yâdı
Yağmurunla yunduğum o ecrin batağında Musibetlere sabır durur mu yatağında ? Arınma desem bile kalırım şer ağında Yudum ab-ı hayattır emel, canda âbâdı
Hicret saydım gönlünü, mahrem bildin didemi Ah! İçirdin vefasız dertten olan zemzemi Kefene iğneledim artık bağ-ı iremi Reddi aşkın hükmü ki gönlün sonda dilşadı
ÇOK GÜZELDİ TEBRİKLER KANDİLİNİZ KUTLU OLSUN SELAM VE SAYGILAR
dilşad olacak diye kaç yıl avuttu felek diye mırıldandım arkadaşım, bu aralar site açık olsada ev yoğunluğumdan(misafirlerim) pek aktif olamıyorum canım sakın yanlış anlama ama şiirleri okumamazlık yapmıyorum inan...sevgimle, çok şık bir paylaşımdı herzamanki gibi...kırçiçekleri bıraktım şiirine ve o güzel yüreğine...
Asla hiç yanlış anlar mıyım. Bilmez miyim o yüreğinin asaletini ve samimiyetini. Sağol çok sağol can dostum.Her daim varlığın güçtür, onurdur, sevginin dostluğun, arkadaşlığın ve güvenin adıdır.
Kolaylıklar diliyorum . Daim sonsuz sevgi ve saygılarımla.
Hicret saydım gönlünü, mahrem bildin didemi Ah! İçirdin vefasız dertten olan zemzemi Kefene iğneledim artık bağ-ı iremi Reddi aşkın hükmü ki gönlün sonda dilşadı
Çok güzel ve anlamlı bir şiirdi. Tebrik ederim. Saygı ve selamlarımla.
"Hicret saydım gönlünü, mahrem bildin ömrümü Doğmayacak bahara düşürdüm son cemremi Kefene iğneledim artık bağ-ı iremi Reddi aşkın hükmü ki gönlün sonda dil-şadı"
Kutluyorum güzel dizelerin değerli şairini. selam ve saygı ile.
Üç dörtlük 7+7 güzel kafiyeleniş hoş bir eser mana kalıba feda edilmeden yazılmış güzel bir eser Hece şiiri yazan bayan şairelerden dikkatle takip ettiğim değerli kalemin azmine hayranım gerçekten her geçen gün çok daha güzel eserler veriyor.TEbriklerimle...
Hicret saydım gönlünü, mahrem bildin ömrümü Doğmayacak bahara düşürdüm son cemremi Kefene iğneledim artık bağ-ı iremi Reddi aşkın hükmü ki gönlün sonda dil-şadı .....................Şiir çok güzel olmuş--5 Kutlarım efendim
Yıkılan o umudun katı toprakta saklı Ateş-i Nemrut olur kinin bende ki adı Râb terazisi tartar bildirir kimler haklı Yitik gonca-i bahar kıştır bu tende yâdı
Yağmurunla yunduğum o ecrin batağında Musibete sabır hiç duramaz yatağında Arınma derim yine kalırım şer ağında Yudum ab-ı hayattır emel, canda âbâdı
Hicret saydım gönlünü, mahrem bildin ömrümü Doğmayacak bahara düşürdüm son cemremi Kefene iğneledim artık bağ-ı iremi Reddi aşkın hükmü ki gönlün sonda dil-şadı
HERZAMAN OLDUGU GİBİ YİNE ZEVK ALARAK OKUDUM ..DEGERLİ HOCAM..SAYGI VE SELAMLARIMLA..
OMARIM tarafından 9/2/2009 1:25:02 PM zamanında düzenlenmiştir.