-Hayatın arka sokaklarında gezen ak sakallı öğretmen Anılarındaki çocukluğunu dillendirir kendince.-
Bir çocuk var Okuma aşkıyla yanan, Küçücük boyunda kocaman düşleri olan. Upuzun bir giysi var üzerinde. Anneliğinin aklına uyar babası Hissetmez bile onun okul düşlerini. Her akşam okul bahçesinin önünde Öylece bekler okuldan çıkanları çocuk. Amcası bir gün görür gözlerindeki ışığı, Verir eline kitabı, defteri Götürür öğretmene ufacık gök gözlüyü. Oğlum, der Okumaksa amacın Hadi bakalım, Al sana okul. Çocuğun gözleri ışık, Çocuğun gözleri güneş. Sevinç sarar içini Öper bir amcayı Bir de öğretmenin elini.
Soğuk bir kış günü, Bakar ki arkadaşları okula gitmez, Kaçarlar okul yolundan uzağa… Pinokyo misali düşer onların ardına, Hiç düşünmeden önünü ardını. Saatler nasıl geçer, Gün nasıl biter bilmezler. Bakarlar ki gün karardı, İliklerine dek vurdu soğuk, Eve giderlerse de dayak… Yakacak bir şeyler ararlar, Yüreklerindeki korku engeller adımlarını Ve düşer akıllarına toprağa atılan Kitaplar, defterler…
Sadece ısınmak, Sadece ışığa sarılmak Belki de korkuyu savurmaktı Yanan kağıtların şavkına Ve çıkarır en büyükleri Babadan çaldığı kibriti, Kibritin şulesi düşer yavaşça… Hepsi ısınmak için can atar Ve düşünmeden sonuna dek atarlar Bütün kitapları, defterleri… Kovalamaca oynarlar, Saklambaç oynarlar, Üşüyünce gelir ısınırlar. Akşam olunca gideceklerdi, Okuldan gider gibi evlerine. Çabuk biter alevin gücü, Yeniden titrerler… Hava kararmadan Dönerler evlerine, Okuldan!
Öğretmen sorar, Çocuklar susar… Öğretmen sorar, Çocukların başı önde Ve öğretmen “Gidin, getirin! ” der Gönderir onları Kitaplarını, defterlerini almaya. Çocuk gidemez eve… Bir önlüğü bile yoktur daha, Olmayıversin kitabı da… Almaz ki babası da zaten… Öyle dolanır sokaklarda amaçsızca… Gitmez okula günlerce…
Sokakta oynarken çocuk, Gökle yarışırcasına gözleriyle Amcası gelir, çöker yanına. Sormaz hiçbir soru, Okşar başını, tutar elini… Giderler çarşıya, Alırlar yeni kitap, defterleri Bir de okul önlüğünü… Yüreği kuş olur çocuğun, Işıl ışıl olur düşleri. Hoplaya hoplaya giderken okula, En değerlim dediği kitaplarına Sarılır sımsıkı gözü yolda… İçinden hep kendince “Öğretmen olacağım ben de.! ” der. Öğretmen olacağım ben de...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AH AMCAM! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AH AMCAM! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Soğuk bir kış günü, Bakar ki arkadaşları okula gitmez, Kaçarlar okul yolundan uzağa… Pinokyo misali düşer onların ardına, Hiç düşünmeden önünü ardını. Saatler nasıl geçer, Gün nasıl biter bilmezler. Bakarlar ki gün karardı, İliklerine dek vurdu soğuk, Eve giderlerse de dayak… Yakacak bir şeyler ararlar, Yüreklerindeki korku engeller adımlarını Ve düşer akıllarına toprağa atılan Kitaplar, defterler…
Bir çocuk var Okuma aşkıyla yanan, Küçücük boyunda kocaman düşleri olan. Upuzun bir giysi var üzerinde. =============================== Değerli Serap Hocam, Toplumsal bir sorunu satırlarda çok güzel dile getirmişsiniz. Yürekten Tebrikler.. Saygılar ...
Soğuk bir kış günü,
Bakar ki arkadaşları okula gitmez,
Kaçarlar okul yolundan uzağa…
Pinokyo misali düşer onların ardına,
Hiç düşünmeden önünü ardını.
Saatler nasıl geçer,
Gün nasıl biter bilmezler.
Bakarlar ki gün karardı,
İliklerine dek vurdu soğuk,
Eve giderlerse de dayak…
Yakacak bir şeyler ararlar,
Yüreklerindeki korku engeller adımlarını
Ve düşer akıllarına toprağa atılan
Kitaplar, defterler…
TEBRİK EDERİM KALEMİNİZİ DOST