(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Usta/m Figürandır Terim şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Usta/m Figürandır Terim şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
-yaşamdan sahneye; kireçlendim çözüversene usta önle didikle fırsatına deneğim esas çocuk doğacağım tufanda rolümü verin figürandır terim.
......... HOCAM, VALLA ŞİİRLERİNİZİN ANLAMINI ÇÖZMEK İÇİN BAYAĞI UĞRAŞIYOUM. BAZEN AKLIM BİLE ERMİYOR. BU DA KALEMİNİZİN ÇOK GÜÇLÜ OLDUĞUNU GÖSTERİYOR. FARKLI, DÜŞÜNDÜRÜCÜ VE SORGULAYICI BİR STİLİNİZ VAR. YANİ İMZA GİBİ.. VE ÇOK DERİN.. DOĞMANIN YAŞAMANIN ÖLMENİN BİR NEDENİ OLMALI GİBİ..
BURADA "Tufanda çocuk olacağım" derken bir yerde büyüklerin kirlendiğinden bahsediyorsunuz. Yanlış mı ? Doğru ise neden yaşıyoruz ?
Tebrikler hocam Sonsuz selamlarım su gibi yüreğinize.
Yaşam bir sahne...Bizler oyuncuyuz. Makyajımız hep tazelenir. Bazen makyaj saklar örter duygularımızı. Canlandırmamız gereken karaktere bürünüveririz. Kimi zaman alkışlarla mutlu oluruz kimi zamanda bir göz yaşına. Yaşamadan sahnelenemez hiç bir rol. Yaşamak, anlamak gerekir yaşamı. Ve kendimize biçmeli ve sergilemeliyiz seyirciye. Yaşam oyunu bu...Rolün ne ise hakkını vermek zorundasın. Sahne-hayat tozunu yutmalısın. Şiirinizi çok beğendim. Özellikle makyaj imgesi çok hoşuma gitti. Elinize, emeğinize sağlık. Kutlarım. Sevgilerimle; Yazgülü Tunar "balaban Kent Şairleri"
-makyaj sahnede; Makyaj sahnede yakışır insana, ama yaşamda podyumlardan oluşmazki. Evet makyaj sahnede! -yaşan sahnenle; Kendi sahnemizle yaşayacağız, kendimizle... -yaşa da sahnele; Evet yaşanmalıki birşeyler sahnelene-bilsin. sadece yaşamdan sahneye yetmez. Yaşa da sahnele!... -yaşamdan sahneye; Yaşamın ilmiğinden geçip acı bir şekilde damıtıldıktan sonra alınmalı sahneye.
"-makyaj sahnede; -yaşan sahnenle; -yaşa da sahnele; -yaşamdan sahneye; -makyaj sahnelenir, yaşanan silinir!
(ışıklar söner, perde çekilir, sevinir)
…oyun devam eder!"
Ve makyaj yani rolümüz sahnelenir ve o yaşanan bizim için biter, gerçek rolümüze bürünürüz, kendimize... Ama bir ikilem son üç nokta ile başlayan, o da yaşamdan sahneye değil sahneden yaşama, yani artiz oluşumuza, kendimizi yok sayıp renkli, boyalı, süslü birine dönüşümüz...
Yaşamda bazen yaşamda sahne olsun isteriz, gerçeklik ağır bastığında, ama bu ikilemi çabuk çözüp yaşamda sahne aramanın ne kadar gereksiz olduğunu anlamayız. Çünkü yaşamda sahneleri biz yaratırız. Kendimiz oluruz işte...!!!
meco tarafından 7/3/2009 8:00:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
bir hayat karmaşası içinde yolculuk neşeli bi adam olursun birden insanlar eğlenir güler...perdeler kapanır hoop. eski hüzünlü insan kulaklarını tırmalıyor yine veya tam tersi...
rahat kolduğunla yolculuk ederken binlerce gözün önünde perdeler çekildiği ve etraf karardığı an koltuk gıcırdamaya başlar.ya kaskatı kesilirsin yada uzanrsın koltuk bouyunca kusurlar bırakmaz seni...
perde acının terbiyesidir bir manada.acı izaha geçer kısa süreliğinede olsa.oyun devam eder...
ben son üç dizeyi aldım neler var daha anlatılacak...çok güzeldi yine hocam kaleminize yüreğinize sağlık...
-makyaj sahnede; sahnemden biriktirsene usta makyajda suret ol seyredelim temaşaya vur muzipçe kudur keyfin kahya olsun seyrelelim
-yaşan sahnenle; katlanmadan selamdasın usta oyuncak pusula oynadın susta kuytulardır yakala silin silkin koyukara sığıntından en ilkin
(sahnemden biriktirsene makyajda suret ol temaşaya vur muzipçe keyfin kahya olsun katlanmadan selamdasın oyuncak pusula kuytulardır yakala koyukara sığıntından)
-yaşa da sahnele; mahsustan kabullensene usta kelamımı dinle repliğim böyle ufkuma parkur gezin hususta kıvama kekeleme yekten söyle
-yaşamdan sahneye; kireçlendim çözüversene usta önle didikle fırsatına deneğim esas çocuk doğacağım tufanda rolümü verin figürandır terim.
(mahsustan kabullensene kelamımı dinle ufkuma parkur gezin kıvama kekeleme kireçlendim çözüversene önle didikle esas çocuk doğacağım rolümü verin)
-makyaj sahnelenir, yaşanan silinir!
(ışıklar söner, perde çekilir, sevinir)
…oyun devam eder!
evet sevgili hocam birlikte bir tiyatro sezonunu da henüz bitirdik, ama oyun devam ediyor, gerçek yaşam oyunu ve mezara kadar bu oyun hiç ara vermeyecek ve hep oynayacağız, maskelere ihtiyaç duymadan oyunu sürdürmek mesele, gerçek oyunda yer tutabilmek sahnede!!!
Muhteşem bir şiir, bu sefer çok daha bizlik, her iki yaşamda da bire bir olduğumuz için!!!
Kaleminizin mürekkebi asla kurumasın sevgili hocam, yürekten kutluyorum üstad kaleminizi.
Simge Arık balaban Kent Şairleri.
Simge Arık tarafından 7/2/2009 11:24:22 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hayat denen sahneyi,farklı bir makyajla süsleyip oynuyoruz. Herkes rolunü oynuyor.Kimi süflöre ihtiyaç duyuyor,kimi repliğini ezberleyip oynuyor. Kutlarım değerli Hocamı. Selam ve sevgiler gönderiyorum yüreğinize.
değerli hocam Gülşah'ın da dediği gibi biz tiyatrocuların çok daha içine işlemiş bir şiir çıkmış üstat kaleminizden, harika bir şiir olmuş hocam!!!
Şiiri okurken bir sahnedeyim, bir gerçek yaşama dönüyorum, bir gidiyor bir geliyorum; sahnenin o büyülü dünyasından, renkli oyun kahramanlarından hakiki yaşamın gerçek kahramanlarına dönüp dmnüp duruyorum, tekrar tekrar okuyacağım bu şiiri ve her iki yaşamı da doya doya solumaya koyulacağım, kulaklar yine çekilecek elbette!
Başımızdan eksik olmayın değerli hocam, yolumuza hep ışık tutun ve yeterki hep ama hep yazın ve kulağımızı çekin, birlikte olalım yeter!
Hep sahneyle yaşam arasında sıkışırız ya hocam, en son da sizin şiirlerinizi yorumlamıştık şiir dinletisinde, keşke bu şiiri o zaman yazmış olsydınız da ve koro olarak yorumlasaydık!!! Yaşamın her yanı sahne değil midir sevgili hocam, makyajlanır sahnede yaşamdan kahramanları oynarız, makyajımızı sileriz, kendimizizdir hep ve en son kapanış dizeniz gibi "...oyun devam eder!"
Muhteşem bir şiir sevgili hocam, biz sahnedekiler her iki yaşam sahnesini de bire bir yaşadığımız için bu şiir bana göre sanat dünyasına adanmalıdır, bir başucu şiiri olmalıdır sanatçı insanların!!!
Elinize, kaleminize, yüreğinize bin sağlık sevgili hocam, şiiri başucuma koydum bilin!!!
-yaşamdan sahneye;
kireçlendim çözüversene usta
önle didikle fırsatına deneğim
esas çocuk doğacağım tufanda
rolümü verin figürandır terim.
.........
HOCAM, VALLA ŞİİRLERİNİZİN ANLAMINI ÇÖZMEK İÇİN BAYAĞI UĞRAŞIYOUM.
BAZEN AKLIM BİLE ERMİYOR.
BU DA KALEMİNİZİN ÇOK GÜÇLÜ OLDUĞUNU GÖSTERİYOR.
FARKLI, DÜŞÜNDÜRÜCÜ VE SORGULAYICI BİR STİLİNİZ VAR. YANİ İMZA GİBİ..
VE ÇOK DERİN..
DOĞMANIN
YAŞAMANIN
ÖLMENİN BİR NEDENİ OLMALI GİBİ..
BURADA "Tufanda çocuk olacağım" derken bir yerde büyüklerin kirlendiğinden bahsediyorsunuz.
Yanlış mı ?
Doğru ise neden yaşıyoruz ?
Tebrikler hocam
Sonsuz selamlarım su gibi yüreğinize.