yola ne döşüyorsun usta umut da geçer mi buradan acelem yok beklerim geçer de yeter ki
Godot’yu ekledik bir ömre birlikte gelirler belki sahi birlikte gelirler mi usta adaş değil mi onlar yoksa bir yumurta ikizi mi
Godot umudu yollasa bari yaşamdan alacağım var yaşanmamışlıklarım var yıpranmışlıklarım da cabası unutulmuşluğum da sahi
yoksa umudumu döşüyorsun bilmeden dur belki odur elindeki onu döşüyorsan şimdi ben neyi bekleyeceğim peki olmaz usta sakın ha alışamam sonra küseriz bu hususta
sen ona yol ol yeter başım dönsün beklerken yeter seyreldiğim günden umudun yüzünü meraktayım ezelden Godot’a ayıp olmaz herhal yarına taşınacağım bugünden usta döşediğin o o değil di mi özlediğim yarınım değil değil mi?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Umudumu Döşeme Usta şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Umudumu Döşeme Usta şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
eylemsizlik aktı artık kişiliğimizin bir olmasa olmazı haline dönüşmüş durumda. zaten inanç açısında -kadercilik anlayışıyla öylesine iç içeyizki.yıllarca eylemsizlik ruhumuza işlenmiş durumda. öte yanda ,-ağaç yaşken eğilir- sözünü bir pasifleşitirme ..bir depolitize haline getirlimiş ki gözünü açan bir kaç başı başı da despot yönetim tarzı veya yoksulluğa sürükleyerek geçim derdinden başka bir şey düşünmeyen bireyler haline getirerek...bertaraf etmekteler. .....ki bir kaç kilo "inayet paketine" satılmakta iradeler. ... dert çok..zaman ve yer kısıtlı şairim. yüreğine ,kalemine sağlık. (yine kaçak..ama mazeretli) dost
Umudumuzu kaybetmemek adına güzel bir şiir okudum. Anlam yüklü ,dolu dolu bir şiir... Bizler birşeylere tutunuruz mutlaka. Hayatta varolma nedenimiz olması adına... Tutunacak birşeyi bulmak için gelmesini beklememeli, harekete geçmeliyiz. Godotu beklemek yerine mesela... Sevgilerimle; Yazgülü Tunar "balaban Kent Şairleri"
Eylemsizliklerine yenilmiş insanların ne olduğunu bilinmediği bir kimseyi veya “şeyi” beklemeleri durumu.
Yani bir nevi ''UMUT''tur Godot...
Ama günümüz insanlarını anlatması açısından güzel bir absurd tiyatrodur '' GODOT'YU BEKLERKEN ''
Ben bu oyunu seretmemiştim ama hakkında çok şey duymuştum...
''Hayatın çaresizce beklemekten ibaret olduğu; kişisel iradenin hiçbir anlamının kalmadığı bir dünyada, hiçbir şeyi değiştiremeden, sadece duran bir vakti geçirmeye çalışarak yaşamanın adına dönüşen ve ne olduğunu bilmediğin bir şeyi'' beklememeli insan yani bekleyenin ne beklediğinin önemi çok büyük yoksa beklediği şeye asla ulaşamıyabilir insan...
Çok güzeldi şiirin Müjdat, seviyorum senin düşündüren ve çözüm sunan şiirlerini...
Umudu özlemlerle beklerken almalıyız önemi de bu hususta çıkar, savaşta. Yoksa bize sunulanın bir anlamı yoktur biz bekleyip almalıyız...
Ustanın yolları düzeltmesi beklemekten vazgeçip, umudumuzu yormalıyız yoksa ne anlamı kalır kalır ki umudun! Umudu yorup tüketmeye doğru gidilmeliki kişinin umudunun neleri göze alabileceği görülmeli ve ondan sonra umudu var denilmeli...
Evet alacaklıyız umuttan, gelecekten, dünden ve doğan her yeni günden...
Kaleminize, Emeğinize, Elinize sağlık Hocam....
meco tarafından 6/25/2009 6:06:49 PM zamanında düzenlenmiştir.
yola ne döşüyorsun usta umut da geçer mi buradan acelem yok beklerim geçer de yeter ki
Godot’yu ekledik bir ömre birlikte gelirler belki sahi birlikte gelirler mi usta adaş değil mi onlar yoksa bir yumurta ikizi mi
Godot umudu yollasa bari yaşamdan alacağım var yaşanmamışlıklarım var yıpranmışlıklarım da cabası unutulmuşluğum da sahi
yoksa umudumu döşüyorsun bilmeden dur belki odur elindeki onu döşüyorsan şimdi ben neyi bekleyeceğim peki olmaz usta sakın ha alışamam sonra küseriz bu hususta
sen ona yol ol yeter başım dönsün beklerken yeter seyreldiğim günden umudun yüzünü meraktayım ezelden Godot’a ayıp olmaz herhal yarına taşınacağım bugünden usta döşediğin o o değil di mi özlediğim yarınım değil değil mi?
umudumsa döşeme usta özlet beni!
sevgili hocam, her şeye derinden değinirken bu kez epik değinilerle bizi deşmişsiniz, ama ne deşmek!
çok derin duygulara gark oluyor insan, şimdi de umudun duraklarında geziyo geziyor geziyorum!!!
Tüm yaşanmışlıkları sorguladım hemen, genç yaşıma karşın benim de umut adına alacağım var diye düşünüyorum yaşamdan, ancak dizginliyorum duygularımı, şiire bir daha dalıyorum!!!
Kaleminize bin sağlık hocam, mürekkebiniz tükenmesin.
Sizinle tiyatroda beraberim, oyunlarınızı da epik yazar ve yönetirsiniz, yorumu seyredene bırakırsınız ve biz de yaşamı bir imbikten süzercesine süzer ve öğreniriz, öğrenmeyi sürdüreceğiz daha çok belli ki!
hocam muhteşem bir epik yorumlama gerçekten, umudun serüvenleşmesi içimizde, diyecek laf mı kalmış umut adınai onu da biz söyleyeceğiz artık, bir ömür boyu!!!
Elinize, yüreğinize, gönlünüze bin sağlık değerli hocam.
Osman Erkenkalkan balaban Kent Şairleri.
Osman Erken tarafından 6/25/2009 5:31:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
sen ona yol ol yeter başım dönsün beklerken yeter seyreldiğim günden umudun yüzünü meraktayım ezelden Godot’a ayıp olmaz herhal yarına taşınacağım bugünden usta döşediğin o o değil di mi özlediğim yarınım değil değil mi?
zaten inanç açısında -kadercilik anlayışıyla öylesine iç içeyizki.yıllarca eylemsizlik
ruhumuza işlenmiş durumda.
öte yanda ,-ağaç yaşken eğilir- sözünü bir pasifleşitirme ..bir depolitize haline getirlimiş ki
gözünü açan bir kaç başı başı da despot yönetim tarzı veya yoksulluğa sürükleyerek
geçim derdinden başka bir şey düşünmeyen bireyler haline getirerek...bertaraf etmekteler.
.....ki bir kaç kilo "inayet paketine" satılmakta iradeler.
...
dert çok..zaman ve yer kısıtlı şairim.
yüreğine ,kalemine sağlık.
(yine kaçak..ama mazeretli) dost