Okuduğunuz şiir 19.6.2009 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
gördüklerin ve sonrası...
serçenin ölmesinde bile, bir bildiği vardır kaderin şimdi olacaksa bir şey yarına kalmaz yarına kalacaksa bugün olmaz bütün mesele hazır olmakta madem hiçbir insan bırakıp gideceği şeyin sahibi olmamış erken bırakmış ne çıkar ne olacaksa olsun
william shakespeare
adında bir son başlangıcın uzak sesinde kör gurur inatla dağlanmayı bekleyen zehri alınmış dilin masumiyetiyle kutsanıyor ekmek gibi üç kere öp beni ben de düştüm farkında değilsin gördüklerin ve sonrası söylendiği an bitmiş sözlerin oyununa gelişin /benim değil/
uçurumda rüzgar söylemin renklerinde zaman örselenmiş heyecanlar için doğuyorsun güne bildiklerin isimsiz bilmediklerin sahipsiz dünya baş aşağı iken geçtiğin bu kalp suyu bulandıran bir minneti lekeliyor farkında değilsin gördüklerin ve sonrası kendi hokkasına tükürmüş tanrının oyununa gelişin /benim değil/
gökyüzünde sır sırrında saklanmış gözyaşı in gözlerinden ölümün seyirlik bir telaş ile kardeş şimdi ömür törpülendikçe kanatıyor kanat takıyor gece kutsal bir ayini bozar gibi her hece farkında değilsin gördüklerin ve sonrası düştüğü yeri yakmış ateşin oyununa gelişin /benim değil/
ellerinde perde aşk’a kılınan farzın seccadesi sahne kalbim bağışlanmayacak bir şey yaptıkça ayrılıklar kabulümü tamamladıkça dudaklarımda yetim sevdan yalın bir bıçak kaç kez daha böler ki tam ortasından yarım öpüşleri farkında değilsin gördüklerin ve sonrası doğrulardan canı yanmış yalanın oyununa gelişin /benim değil/
senin tarzın değil ama benim oyunuma da beklerim…
alicengizoyunu (…birinin sana ihtiyacı olunca koşuyorsun, ama biri seni sevince kaçıyorsun...)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
gördüklerin ve sonrası... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
gördüklerin ve sonrası... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
...şiirin zamanında değil belki ama...ruhumun sakin olduğu an"larda hakkını verebilmek adına... kendi zamanlarımda uğramaya çalışıyorum... idare et...:)
ben Marlon Brando giren bir oyun istiyorum. yarım bir palyaço (ulan yinemi sen ! ) olsun ben sürüyü dalgalandırmayı her zaman severim neyse katlanışlar bizde bir empati doğuracak sanırım. (Sanat en empatisiz şeydir oysa.) ben bir oyun istiyorum deniz üstü yeşil bir oyun olsun. (Mavisine davetliyiz nasıl olsa uyarımıza gelirse gideriz. önce onun olmayana gidelimde derinini görelim. uyarımıza gelirse onunkinede hazır bir biletimzi var.)
ben aşkı bol bir nefes istiyorum her an çiğerde bir ateş yakan. ( Yuh olsun prometheus'a bunu için düşünmüşmüydü acaba. bnir çiğer borcumuz olsun. Antik bir kıvamda veremesekte urfa usulü bir çartlak servisi yaparız prometheus''a.)
ben bir öykü istiyorum başı yastıkta ayakları hem yatağa hem yorgana kücük gelmiş, içine doğru büzülmüş bir oyun. (william shakespeare bulaşmak bile istemiyorum o sözünü söyledi ve kendisi şimdi uzun bir antrede bir kapı aralığında izliyor beni, bitsinde tiradım gideyim yanına iki kadeh rakı parlatalım. ben işi uzatıyorum sahne benim ya ondan. onda sorsanız oda kalmak isterdi uzun bir süre. hayat hep sevilmiştir.)
gel gelelim yan bahçenin çocuğu sana... Alicengizoyununa davetliyiz sanıırm onunn olmayanın serüvencisi kendi oyunun ustası, ne iyi bir oyun bu. senin sahnede de işler iyi görüyorum. )
uzun zamandır şiirine uzak kalmış bir adam ne derki ilk resimde bana bunları hatırlatmışken. ve ben uzun zamanlar sonra istanbula kesin dönüş tahillisi ya da talihsizi. yakında oradayım sanırım
iyi bir şeyler düşünüyorum sana. sana bir Romulus oynatmalı "Büyük Romulus" iyi bir komedide derin kahkahalarla büyük çizikler atan bu düzeni yıkan bir Romulus. gel gelelim benim oyunlarıma yürekte bir kuş besleyene her zaman bir yer vardır. mutlaka vardır....
sana Durak Oyunumdan bir sahneden geçen replikler var sama da var....
iyi bir şeyler düşünüyorum sana. sana bir Romulus oynatmalı "Büyük Romulus" iyi bir komedide derin kahkahalarla büyük çizikler atan bu düzeni yıkan bir Romulus. gel gelelim benim oyunlarıma yürekte bir kuş besleyene her zaman bir yer vardır. mutlaka vardır....
sana Durak Oyunumdan bir sahneden geçen replikler var sama da var....
hatırlıyorum bir çocuk vardı...ama geçmiş zaman, yaşlıyım şuan,tarihi tam aklımda değil, hem o zaman gençtim de ayrıca o çocukda bayağı bir zayıfdı, kara kuru ama sesi okkalı tabi bir de az ukâla..."ben tiyatro oynayacağım" deyip de girdi dersime...dedim ne yaparsın...? dedi" sen ne istersen"...dedim "tiyatro zordur"... o da zaten zor olanı seçti...
bir gün çocuk şişmanladı ve de oyunculuktan çok daha iyisini yaptı..."yazmaya" başladı...
dedim çocuk;" ben çok yaşlanınca bana da bir rol verecek misin oyunlarında" ...dedi "sen önce bir oynamayı öğren, sonra düşünürüz":)))
bu çocuk elbette sen değil bay yıldız...
bu sebeple soruyorum sana;" ben yaşlandım, oyunlarında rol verecek misin bana, uvertür de olsa kabulümdür"
oyuna gelmeye meyilli yürekte aşkın ateşi yanar mı şair...dedin ki yanar.... peki dünya bu oyun oyun içinde...nasıl güveneceksin meyilli kalbe...dedin ki güvenirim.. hazır mısın oyunda her zaman ebeliğe...boşuna mı cümle kurulmuş ötelerden zor oyunu bozar diye... hiç kimse halvete girip yar da yanmadıkça gözlerine güvenilir değildir ki kalbine güvenilsin... indi perde...
bir sevda masalı dinler gibiyim her gün okuduğum şiirlerinizde ne kadarı gerçek ,ne kadarı haklı çözümünü yapmak istemiyorum ama çok güzel şiirler okudum ,okuyorum tebrikler şairi
Zaman yani kısıtlı bir olgu.Okurken zamanın oyunun bir parçası olduğunu görmek zor değildi dizelerde.Ve perde inip oyun bittiğinde yani senin oyunun da bittiğinde işte o kısımda başlıyor zaman kavramının ne kadar kısa olduğunu kanıksamak.Akıllılar bunu önceden görebiliyor,göremeyen her suarede debelenip debelenip dönüyor.İnsan çözülmesi zor bir mahlukat değil ama işleri kendi zorlaştırıyor bence. Saygılar kalemini çok sevdiğim bir şairi günün seçkisinde görmek ne güzel. saygılarımla sevgili Alicengiz...
haklı olabilirsin deli insan sevmekten korktuğu için kaçabilir...korkudan kaçmak gerekli ama kaçtığı yerde yine sevgi var ki...nereye kaçarsa o sevgi var...
Herkes kendisinden biraz daha kötü birisine aşık oluyor alicengiz.... Soluk soluğa koşmak eşdeğer aşka.... Kendisini bekleyen limanlarla karşılaştığında en çok gitmek isteyen insanın dengeli bir aşk yaşamasını beklemek sanırım hata... Aşk////Denge//// sanırım bunları da aynı kişide bulmak imkansız...
Velhasıl kelam, sen kaç... kaçarak sev ki sevdiğin de seni kovalayarak sevebilsin... Biriniz durduğunda birinizin içinde diğeri ölür.... Soluksuz aşk, duraksızdır...
Sevgimle şairim... Konuşturdun yine yüreğimi... Derya
usta kalemden yine duygusal güzel bir şiir okudum.şiirlerini hayranlıkla takip ettiğim kalemin ve yüreğin şiirlerin hiç susmasın.kalemini kutlarım.saygılarımla...
Biz insanlar çok güzel eşşsiz varlıklarız ama bir okadarda anlaşılmaz ,göremeyiz bazen yada görmeyiz ,anlamaz anlatamaz oluruz işte biz bunlarla boguşurken zaman akıp giderde farketmeyiz...
anlayabildik mi olan biteni ya da anlatabildik mi kendimizi
anlaşılabildik mi tam da anlattığımız gibi oyunlara dahil edilirken gönüllü, gönülsüz kimler bağlamıştı gözlerimizi sımsıkı her tökezleyip düşüşümüzde yapışmıştı üzerimize hayal kırıklığı
alicengizoyunu (…birinin sana ihtiyacı olunca koşuyorsun, ama biri seni sevince kaçıyorsun...)
insanoğlu bir bilmece...çözmeye çalışırken birde bakmışsın geçip gitmiş ömürler ... harika dizelerdi..kutlarım yürekten değerli şair dost alicengizoyunu.. sevgim saygım her daim...
şiiri ilk okuduğumda içimden geçen yorum
"eyvallah"
olmuştu... yazamamıştım...
ki yine içimde kalmıştı...:)
...şiirin zamanında değil belki ama...ruhumun sakin olduğu an"larda hakkını verebilmek adına... kendi zamanlarımda uğramaya çalışıyorum... idare et...:)
dostluğumla hep...