Bir gonca-i rânaya meftun olmuş bu gönül alev alev yanıyor
Düşmüş sevda derdine mecnun olmuş bu gönül onu her dem anıyor
Aşk denilen mânaya meskûn olmuş bu gönül dem demadem kanıyor
Düşmüş sevda derdine mecnun olmuş bu gönül onu her dem anıyor
Sabiha Küçüktüfekçi güfte-2009
eserin her hakkı saklıdır...
ricamı kırmayarak eseri hicaz makamında besteleyen ve udu ile çalıp söyleyerek seslendirmesini yapan çok değerli sanatçı dost " rıfati sayın H.Cemil ŞENSEVER’e " yürekten teşekkür eder saygılarımı sunarım...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bir Gonca-i Râna şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bir Gonca-i Râna şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
bu şiire, bu besteye, bu yoruma kırmızı kurdele takmayan kurulu şiddetle kınıyorum. yazık cidden yazık. demek ki bişeylerden anlamayanlar bu işi yapıyor. çok kutladım ve telime indirdim izninle.
senin okuyup değerlendirmen en güzel ödül gül'üm sağolasın çok mutlu oldum meleğim özlemişim o harika şiirlerini as ama artık hadii özledik ...:((... teşekkürlerim hayata kattığın erdemli sevgi yürekli eşsiz cümle güzelliklere iyi ki varsın bi tanem şanssın ...:))
Offffffffffff!........Enfes!...............Dilimden hiç düşmeyecek bu şarkı...Var olunuz efendim.Güfte de beste de enfes.Her iki yüreği de kutluyorum.Alkışlarımı bıraktım bu sayfaya iki usta için.Saygılarımla.Hayırlı bayramlar.
sağolun varolun ne güzelsiniz değerli şair dost neneh..hep güzelliklerde hep mutlu kalmanız dileğiyle teşekkürler...mutlu bayramlar.... sevgim saygımla...
Bir arkadaşımın methiyle okudum ve dinledim... Gecikmişliğimin özrünü dilerim her iki arkadaşımızda muhteşem değerler gerçekten. KUTLARIM,SEVGİYLE KALIN.
Bir gonca-i rânaya meftun olmuş bu gönül alev alev yanıyor
Düşmüş sevda derdine mecnun olmuş bu gönül onu her dem anıyor
şiirdeki nostalji ile resimdeki nostalji birbirini çoç güzel tamamlamış harika bir eser çıkmışortaya. Candan kutluyorum,duyarlı yüreğinizi. Selam sevgilerimi gönderiyorum.
Cemil Bey in ud la yorumu da mest etdi beni.Teşekkürler.
gül peri tarafından 6/23/2009 2:53:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
Üniversite yıllarında Devlet Türk Sanat Müziği Korosu'nda koroterlik yapmıştım...O günleri yaşadım yeniden... O eşsiz şarkılarımız gibi yepyeni bir eserin doğuşunu heyecanla izliyorum...Kimbilir belki de yıllar sonra bu ölümsüz eserle anılacak isimleriniz...
Onur,haz ve şevk veren değerli yorumunuza sonsuz teşekkürler...
Sayın Sabiha Hocamın her hakkı mahfuz kalmak kaydı ile..:)) ben sizin bu yorumunuz etkili yorum olarak seçiyorum... çok ama çok güzeldi yorumunuz... temennilerinizin istikbalde hayat bulması dileklerimle bir kez daha teşekkür ediyor selam ve saygılarımı sunuyorum.
sabah sabah mükemmel beste mükemmel bir güfte bu eseri icra eden yüreğede selam olsun yüzüme hoş bir gülümseme ve huzur verdi sevgiler değerli şiir dostları
sevgili dost sizi ve sesi ve bestesiyle Cemil beyi yürekten kutlarım. sayfanız şölen yeri gibi olmuş, seçtiğiniz resim de çok uygun. yürekten kutlarım.
Düşmüş sevda derdine mecnun olmuş bu gönül onu her dem anıyor
===================================== Sevda derdi bitmez demişler Sürekli üstüne gelmişler Bakarken O yüreği delmişler, Aşk deryadır sonu bitmez .. Tebriker .. Saygılar
teşekkürler Savaş ağabey...mûsikimize gösterdiğiniz bu güzel duyarlılığa arkadaşlarım adına ben de çok teşekkür ediyorum...sevgi ve saygımla...selamlar...
Bazen düşünüyorum eğer hayatın içinde "sanat" olmasaydı yaşam nasıl olurdu... Ve hemen bu düşüncemi siliyorum beynimden, çünkü daha düşünürken bile kasvet sarıyor ruhumu... Dinlerken nerelere gittim... Yazan ve ses olan besteleyen yüreklere sağlık, var olun var olun...
Zarif yorum ve beğeni için bin teşekkür... iyiki varsınız ve iyiki şarkımızı dinleyip yorum yazdınız. Çok mutlu ettiniz bizi...sağolunuz...var olunuz...
MEST OLDUM. ŞİİRİ YAZAN VE UDUYLA YORUM YAPANLARA TEŞEKKÜR EDERİM. BÖYLE GÜZEL BİR ESERLE BENİ MEST ETTİKLERİ İÇİN. YOLUNUZ AÇIK OLSUN. BÜYÜK HAZ DUYDUM..
Değerli dostlar; Sayın Küçüktüfekçi bana bu dörtlüğü gönderip bestelemem konusunda öneride bulunduğu gün ben okuduğum anda sözler beni öyle etkilediki hicaz melodi şarkının ana formu olarak dudaklarımdan dökülüverdi... ve ben o an mesaide çalışıyorken şöyle bir bakayım derken farkına vardım e mailin...ve bunu samimi söylüyorum sözler,şiir öyle hoşuma gittiki akşamı zor ettim... bir an önce eve gidip udu elime alıp notalarla haşır neşir olma isteği öyle güçlü sardıki beni ve o akşam yemek bile yemeden defalarca ve saatlerce uğraştım...o akşam ve daha sonra günler geceleri kovaladı ki şarkı bana göre en güzel ve en eksiksiz halini alsın diye...sonrada bu işi iyi bilen bir iki hoca düzeyinde müzisyen dostlarla paylaştım çok olumlu eleştiriler aldım ve beğeniyle karşılaşınca Sabiha Hanıma artık şarkıyı sesli okuyabilirim sayın hocam dedim.. ve bir kaç gün içinde sesli kaydı kendim çalıp söyleyerek amatör bir ruhla yaptım. Bu gün bile bir dost meclisinde defalarca çalıp söyledik ve öyle güzel bir tesadüf oldu ki biz şarkıyı çalıp söylerken Sabiha Hanım telefonla arayıp şarkıyı sayfaya ekeldiğini haber verdi..o anda ben eşim iki oğlum yeğenimiz ve çok sevdiğim aile dostlarımızla birlikte çalıp söylüyorduk... çok hoş oldu.. çokda mutlu oldum...
Sayın Küçüktüfekçi hocam bu sözlerin melodisi zaten içindeydi diye size daha önce de söylemiştim... ruhunuza ve gönlünüze sağlık dileklerimle en sevdiğim çalışmalarımdan biri olan Bir Gonca-i Ranaya adlı şiirinizi bestelememe izin verdiğiniz için tekrar gönülden teşekkürlerimi sunuyorum.
Sayfanızı ziyaret ederek beğenilerini belirten tüm şair dostlara canı gönülden teşekkürlerimi iletiyorum.
Selam sevgi ve saygılarımla....
Seçilen resimde en az şiir,beste ve şarkımız kadar güzel.... çok ama çok güzel...
rıfati tarafından 6/14/2009 9:25:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
rıfati tarafından 6/15/2009 8:39:22 AM zamanında düzenlenmiştir.
ricamı kırmadınız ve bestelediniz..ne kadar teşekkür etsem hakkınızı ödeyemem...yoğun emek harika bir çalışma olmuş...lütfen hakkınızı helal ediniz...ruhunuza sesinize udunuza sağlık... sevdiklerinizle birlikte hep mutlulukta sanatla kalmanız dileğiyle... sevgim saygım her daim ...selamlarımla...
Bu harika bestenin güftecisi siz değerli şairemi yürekten kutluyorum.
Bir bestenin yapım aşamasına şahit olmak herkesten önce dinleme şansını elde etmek ve naçizane o eseri çalmaya çalışmak nasıl bir mutluluktur bir bilseniz.
Sevgili Hocam Sayın Cemil Şensevere bana bu mutluluğu yaşattığı için yaptığı harika beste ve besteler için bir kez daha teşekkür ediyorum.
Yaptığım beste çalışmalarına tanık olan ve ud öğrencim olarak o besteleri şevkle çalmaya gayret eden ve çalan değerli aile dostumuz,dosttan öte sevgili kardeşimiz Sn. Nurdan ÇAKIRKAYA'nın beni çok duygulandıran ve çok mutlu kılan beğeni ve içten yorumuna sonsuz teşekkülrler...
Bestelerimin içinde bu şarkıyı çok severek çaldığını biliyorum...
tarihi olayları yaşamak büyük bir şanstır...bir bestenin oluşumuna şahit olmak ..dinlemek... icra etmek çok büyük bir şans .. kutluyorum yürekten ...şansınız ve mutluluklarınız daim olsun...
yaşadığınız çok özel anları duygularınızı sayfamda paylaştığınız için ayrıca teşekkür ediyorum..
Bir gonca-i rânaya meftun olmuş bu gönül alev alev yanıyor
Düşmüş sevda derdine mecnun olmuş bu gönül onu her dem anıyor
Aşk denilen mânaya meskûn olmuş bu gönül dem demadem kanıyor
Düşmüş sevda derdine mecnun olmuş bu gönül onu her dem anıyor ......................................................................................... Kutlarım arkadaşım mükemel bir eser olmuş yüreğinize sağlık saygılarımla
mükemmel ,seslendirme ses herşeyi ile takdire şayan.eyvallah rıfati hocam.sağolun.ortak yanlarımız var sizinle.eyvallah.haz duydum.inanın mutlu oldum.emeğinize sağlık. küçüktüfekçi zaten gerekeni yapmış.ziyafet için iki değerli dosta teşekkür ederim. saygımla
Sizinle kısmet olurda bir araya gelirsek bir türkü bir şarkı bir şiir derken ruhlara ve gönüllere bir ziyafet sunarız... inşallah derim.. dağ dağ kavuşmaz ama insan insana kavuşur derler hocam bellimi olur... şiirinize ve çalışmanıza birazdan bakarım... sevgi ve saygılarla....
hocam son zamanlarda bu tür çalışmalar siteye asılmaya başladı.bence çok güzel oldu.amatörce sanat ruhu taşıyan insanlar bir araya geliyor.bir gün bir araya geleirsek neler yaparız.bunun hesabını yapmaya başladım bile.yine bir türkü paylaştım bugün.bilginize.iddialı bir eserdir.:))))
Alışılmadık bir ölçü yapısı, duraklardaki redif ve kafiye düzeni ile divan eserlerimizi aratmayacak nitelikte fevkalade başarılı bir çalışma. Güfte ve besteye emeği geçenleri saygıyla kutluyor ve selamlıyorum.
Aşk denilen mânaya meskûn olmuş bu gönül dem demadem kanıyor
MÜKEMMELDİ HJYARAN KALDIM BU KADAR SADE BU KADAR İÇTEN BU KADAR DERİN YAZILABİLİRDİ AŞKA DAİR BİR DÖRTLÜK ...VE DİNLEDİM HARİKAYDI ...EMEĞİNİZE SAĞLIK...
TEK KELİMEYLE MÜKEMMELL BİR GÜFTE VE MÜKEMMEL BİR BESTE OLMUŞ...HOCAMDAKİ BU BİTMEK BİLMEYEN DERİN DUYGU VE GÜZELLİĞE MEFTÛNUM...TEŞEKKÜRLER...TEBRİKLER...SEVGİ VE SAYGIMLA...SELAMLAR...NİCE BESTELERE...GÜFTELERE EFENDİM...
NOT:DÜN AKŞAM AMASYA 5.ALTIN ELMA BESTE YARIŞMASI FİNALİ İÇİN AMASYA İLİNDEYDİK EŞİMLE..YARIŞMADA İLK 3 DERECEYE GİREMEDİK FAKAT 370 ESER ARASINDAN İLK 10'A GİRİP BİR MANSİYON ÖDÜLÜ KAZANDIK..TRT 4 TV DE DÜN AKŞAM YARIŞMAYI CANLI VERDİ...SELAMLAR...
Ciddi emek var bu sayfada ve takdir etmemek elde değil.Türk Sanat Müziği seven biri olarak mest etti beni her açıdan bu eser.Başarılarınızın devamını dilerim efendim. En içten dileklerimle ve saygılarımla