Şiir dediğimiz tesir etme sanatını esir etme olarak algılayanlar için kaleme alınmıştır
bu denememe ilham olan rahatsızlığın yaşandığı gün yanımda sevgili kardeşim Recep Ümit de vardı
:)
almış eline bir manzume susmuyordu adam ............................. Suudi Arabistan çölünde değirmene gitmişti hörgüçlü bir deve duvar saatinin yelkovanı paslandı ama o mübarek hayvan dönemedi eve
yok devenin terekesiydi yok annesinin örekesiydi sanki dinleyenler sabrın sünepesiydi ama ne o mübarek deve dönemedi eve
ne kemiği vardı kaygan ve sivri dilinin ne de mengenesi sözü uzattıkça yaşlandı meclis kalaycı körüğü gibi adamın düştükçe çenesi
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
........D e v e şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
........D e v e şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
selam hocam, aranıza tekrar dönmek çok güzel.deve kervanına eşek alınıyorsa eğer hemen göndereyim.burada çook var:))ustaca yazılmıştı her zamanki gibi.saygı ve sevgimle
Meclisin son raddede ne yaptığını da merak etmedim değil doğrusu.Can YÜCEL o mecliste olsa kesin lafıda o şairliğiyle yüksek sesle sokardı amiyane tabiriyle diyor ve selam bırakıyorum bu güzel şiirin ustasına.
pimi çekilmişse meclisin yakında patlayacak demektir hocam....gerci sizin önderliğinizde yavaş yavaş patlamaya başlamışta.. aslında şiirin muhatablarını merak etmiyorum desem yalan olur...belki bir gün öğreniriz ne dersiniz hocam.. saygı ve sevgilerimle hocam.
espri ve şiir bir arada sevdiğim üsluplardan birisi sizinkisi... tebrik ederim kardan adam gülmeyi unuttuğumda sizleri okumak ve hislenmek gülerken ağlayabilmek, ağlarken gülebilmek çok iyi geliyor
Bir çağrışım olarak, şiir sanatının insan ilişkileri sanatıyla özdeşliğini kurgulayan hoş bir eser... Herhalde,bu küpeyi kulağında taşımayan şair olmaz... Harikasınız ağabey... Sevgim ve saygımla...
Çok deve var sabır tüketen aynı durum geçen başıma geldi ah deve ah gün görmüş duruyor lakin dinleyenin dimağı kuruyor.Ya Sabır çok çektim ermeye yakınım saygımla...
Tüm Dostlara sayfandan selamlar sunarım! Şiir giremiyorum, desem yeridir! Tam tiyatro sezonununun sonundayım, elimizdeki izlenceyi yetiştirme sıkıntımız da olduğu için, gösteriler üst üste geliyor, iki gösteri daha var, ki bunlar okullar kapanana kadar gerçekleştirilecek, böyle olması gerekiyor, şikayetçi olmam canım, işimiz bu!!! Bu hafta, -buradan da- duyurayım; 21-22 Mayıs önemli bir gösterimiz var ve seni mutlaka bekliyoruz, elbette bize yakın olan Dostlarımızı da, deneysel bir şiir dinletisi gerçekleştiriyoruz, birçok sanat dalı iç içe ve fotoğraf sanatçısı Dostlar da hem sergi, hem de barkovizyon gösterisi gerçekleştirecekler, mutlaka Perşembe akşamı 20.30'a göre kaç kişiyle konuğumuz olacaksan bildir, konuğumuz olacaksınız, ne konuğu yahu, evsahibi sayılırsın, hep birlikte seni ve yakın Dostları bekliyoruz!!! Şiir bir deneme miydi? Yoksa, yaşamın ti noktasına ince alegorik göndermeler mi, benim ölümle dalga geçmem gibi... neyse, nutku tutulmaz hatip geçinenlerin, olmazsa olmaz sermayeleridir O; varoluş nedenleri!? Harika göndermeler Can Dostum; kocaman özlemlerimle, beklentilerime bir merhem sürersin umuduyla...
Dostçakal. Müjdat Eraslan.
müjdat eraslan tarafından 5/18/2009 1:46:35 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yok Deve!! diyesim geldi, insanları esir almak illada dinlemek zorunda bırakmak hakkaten anlayışsız d.. işi, ben odaklı deve, döner durur çöllerde bir serap ararmış, buluncada dört nala koşarmış, o da bulmuş serabı gerçekleşmiş rüyası, dört nala gitmiş kulaklara çöreklenmiş, ne develer varmış yahu, nerde bu deve merak ettimde? bir göreydim bende, benci deve kaç hörgücüyle gelmişti meclise, sanırım hörgüçleri doluydu bir türlü indiremedi yere:)) yüreğinize sağlık, gerçekten çok isterdim o devenin bu şiiriniz okumasını, görürdü o zaman Kardanadam'ın isyanını, gönülden kutlarım,develerden uzak bir yaşam dilerim,sevgiyle sağlıkla kalınız..
Bir cuma günü bir deve camiye girmiş. Bunu gören cemaat deve nasıl girer camiye diye balta sopa deveye girişmeye başlamış. Deve kanlar içinde param parça camiden çıkarılmaya çalışılıyormuş.Yoldan geçen bir bektaşi durumu görmüş ve hemen sormuş; --İmanın ne yapıyorsunuz? --Ne olsun Bektaşi baba, deve camiye girmiş onu çıkarmaya çalışıyoruz! Devenin ne işi var camide? deyince Bektaşi baba durur mu? Hemen cevabını vermiş; --İmanım hayvandır girer, aklı ermez, bak ben giriyormuyum?
Dilin dert görmesin e mi... Tanıdım ben bu deveyi. Teşbihte hata olmaz. O devenin tarifide ancak bu kadar yapılabilirdi yani... Deveyi sakla onu çıkar, onu sakla deveyi çıkar, ikiz mi bunlar canım bir tabir bir adama ancak bu kadar uyar... İYİ Kİ VARSIN ÜSTAT.
Bizim yörüklerin devesine benzemiyor Celal ağabey bu develer bir tane benim başımda var bu gün selam verdim yolundan gitmedik diye selamımı almadı develer selam almaz kabahat bendeydi...Çılgın la başlar develerin ismi Develer karıştı üstat. Saygı sevgi ve selam ile.
o kadar güzel yazmış ki üstat inanın bir seferde ezberledim ününü duydum mikrofon şiirinin ama ilk kez yorum hanenizde okumuş bulunuyorum ne kadar güzeldi teşekkür ederim
aranıza tekrar dönmek çok güzel.deve kervanına eşek alınıyorsa eğer hemen göndereyim.burada çook var:))ustaca yazılmıştı her zamanki gibi.saygı ve sevgimle