Beyaz bulutlarda yıkanmış Arınmış gibiyim tüm kirli duygulardan Beyhude geçen bir ömrün Boşuna harcanan güzel yılların Acısını yaşıyorum vicdanımda Girerken kerpiçle çevrili bahçeye Soğuktan titrerken Bir yandan alev alev yanıyorum Yüreğim yanıyor utanıyorum Utanıyorum kendimden. Ayaklarım çekiyor beni uhrevi bir aleme Ben bende değilim sanki. O büyülü mekânda tek başımayım Binlerce tövbekar arasında Manevi bir feyzi buram buram koklayarak tadıyorum Karmakarışık duygularla. Yürüyorum, O mukaddes mekâna Bin yıllık bir maziye. Ya Rabbim, bu nasıl bir haşmet… Bu ne büyük bir kudret… Böylesine olmak, Hem de insan olmak.
Titriyorum o büyük kapıdan girerken Sanki yıkılıp kalacağım kazanın dibine Yüreğim sığmıyor içime Heyecan mı, korku mu, sevinç mi? Ne olduğunu anlayamadığım duygularla Nerdeyse bayılacağım. Sonra üç basamakla çıkıyorum Her renkten, her ırktan insanların Paralarıyla dolan kazanın yanına Sonra… Sonra namaz kılayım her ziyaretçi gibi Ömrümde asla yaşamadığım bir huşuyla Tamamlayıp iki rekatı dolaşıyorum Medrese, aşhane, mescit, yatakhaneler. Sora çiniler…tılsımlı mı ne. Günlerce seyretsem doyulmayacak kadar Sırrına erişilmesi mümkün olmayan emekler Ve sınırsız bir zarafet. İnsanın tüylerini ürpertiyor ÇİLEHANE. On yıl, dile kolay. Işıksız, katıksız Aşkla, coşkuyla talip olunan on yıllık çile. Bu on yılın zikriyle delinen göğüsler Canlanıyor birden gözümde Kulaklarımda çınlıyor Lebbeyk, allahümme lebbeyk edaları Yankılanıyor duvarlarda Gaza şahadetleri. Sonra ağlamaya başlıyorum Allahu ekber, Allahu ekber Lâ İlahe illellahu Allahu ekber Allahu ekber ve lillahil hamd Tekbirleriyle hep bir ağızdan Ben de katılıyorum sonra.
Yüreğim kabarıyor, Doluyor gözlerim Ve iki damla yaşla yıkanıyor ruhum. Sonra Arslan Bab’ı düşünüyorum Şeyh hemedaniyi, Şeyh İbrahim’i, Nakşi-i Bendi’yi, Yunus’u. Mevlana’yı Tüm evliya ve enbiyayı düşünüyorum Ve beni düşünüyorum Bu dünyada, o dünyada Ağlamak geliyor içimden İki cihanı içine sığdırmış kubbelerde. Sonra Timur’un kılıcının ağzında olmak istiyorum Ve hikmetlerde: Uçmah kirem min ne kılam Ne hurlarga nazar kılam Anı munı min ne kılam Minge sin ok kireksin sin Dizelerine katılmak istiyorum Yesevi’nin yanında ağlayarak Ve ömür boyu utanmadan kendimden. Bahattin KIZILKAYA
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YESEVİ’NİN YANINDA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YESEVİ’NİN YANINDA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiirinizde o kadar duygu yükü varki mest oldum,yüreğinizden çağlayan gibi dökülmüş duygular,yüreğinize sağlık kaelminiz daim olsun,eviniz gönlünüz çiçeklerle ve Aşkla dolsun,Gözyaşları sizden uzak,dilekleriniz kabul olsun.
Şiirinizde o kadar duygu yükü varki mest oldum,yüreğinizden çağlayan gibi dökülmüş duygular,yüreğinize sağlık kaelminiz daim olsun,eviniz gönlünüz çiçeklerle ve Aşkla dolsun,Gözyaşları sizden uzak,dilekleriniz kabul olsun.
saygı ve selamlarımla