Sermest olmuş bir aşığım, içmişim bir bâde yârin elinden, Küle dönmüş bir aşkı dinlerim bîçâre, yârin kaleminden, Yalnız bir ince söz almak muradım, lâl olan yârin dilinden, Sızlayan gönlüme derman beklerim ki gelsin, yârin gönlünden
Umudun bittiği yerde aşkın şavkı vurur garîb gönlüme, Sızar naif bir ışık dipsiz kuyulardan can olur tenime, Yetmez lâkin güneş de olsa, tortusu var hüznün gözlerimde, Aç hicran defterini şair, sen yaz yine berceste berceste…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
aşk - ı hamuşan şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
aşk - ı hamuşan şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
son zamanlarda hep geç kalıyorum cevaplarda :) çok teşekkür ederim beğeniniz için, divan şiirinin özel bir yeri vardır içimde. yaklaşabildimse ne mutlu bana. sağlıcakla...
Umudun bittiği yerde aşkın şavkı vurur garîb gönlüme, Sızar naif bir ışık dipsiz kuyulardan can olur tenime, Yetmez lâkin güneş de olsa, tortusu var hüznün gözlerimde, Aç hicran defterini şair, sen yaz yine berceste berceste… .... Güzel hakikaten her iki dörtlükte. Ama bunu seçtim ben gönlümce.Kaldırın gözlerinizdeki o tortuyu dökülsün yere. Neşe'e gelşin şaire ve şiire. Selam ve saygılarımla.
çok teşekkür ederim xadamus beğenin ve temennilerin için.
gözlerimden hüznü kaldırdığım an korkum odur ki kalemim düşecek, olacak yerle yeksan aradığıma bakma derdime derman gün gelip karışacak nasılsa hepsi toprağa...
umut olmasaydı neden nefes gerekli olurdu ciğerlerime... umut var ki başlar geceye korkaklar bile... hiç bir aşık yoktur ki imkansızın ardında hayallerini görmesin ve o güçle dize getirmeye çalışmasın karabasanlarını... Ağlamak bile şiirlerde -yarim geri dön- şarkısı değil midir. umut kucaklamak,kurulan cümlelerin noktasından sonra... Yapma Şaire ! duyuyorum nefesinin sızlayan yanını ki yarin elinden derman arayan da sensin...
derdi de dermanı da veren yüce Rab. her derdin dermanı bu yanda mı acep? bir de ötesi var elbet. derman bulamayan dertlere vardır ötede bir cennet. girift muammalar dünyası bu yan varsın baki kalsın dertler ... ne gam...
umudun bittiği yerde kıvılcımlanır..aşk.. toprağın nisana hasreti... yağmur gözlü bulutlar ağlar bu şiire.. değil ki hamuşan.... bir sonu varsa her şeyin...ki var.. o zaman beka denen şeyin anlamı ne.. şayet bitecekse.. başlamak niye.. tüm hamuş yürekler..hummalı şiirinizle feyzyab oldu.. bolca tebrikler...şair.!
Yüreğinin sesi o kadar sevdalı ki, doğrudan akıyor kalbe.
Divan Şiiri tadında çok hoş ve soylu bir Şiir.