Sizleri bilmem ama, şu bir gerçek, Ben kabağın kavurmasını sevmem. Öte yandan, Balkabağının tatlısını, Kompostosunu, hele hele Balkabaklı ekmek köftesine, bayılırım… Ağzınızın suyu akmasın sakın, Yanında, bir de taze ayran olursa, Tadına doyum olmaz… Yörüklerin, Tuluk ayranı dedikleri, Keçi derisinde yapılmış ayran da olursa, Oh be…! Ki hemde, ne oh be…!? Bir de testi içinde, boncuk boncuk terletilip, Pınar suyunda, soğutulmuş olursa … Kusura kalmayın ama dostlar, işte orda Sizin ellerinizi, benim ayaklarımı bağlasınlar. Haydi buyurun beyler, ziyafetin hasına… Ardından da ne olmalı, biliyor musunuz? Kendimizi, kıl çadırda saydıkya az önce, Sıcak sıcak saçtan inmiş, yufka ekmeği Üzerinde, çatal ucunda tereyağı gezdirilmeli, Onun üstüne, bir kepçe pilav… Onunda üstüne, bir pançak, yada bir-iki avuç Kavurma et…Sonra, şöyle bir katlayıp da Yufkasını da dürüm etmeli, yağları sıza sıza İşte sizlere, Sultan sofrası… Koca maşrapa ayranı da, Onun üstüne içmeli, Nasıl ama ziyafet !? Hoşunuza gitti mi? Haydi, afiyet olsun…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BALKABAĞI TATLISI… (Şiirlerim) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BALKABAĞI TATLISI… (Şiirlerim) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
sağlıcakla kalın