Yarin sılasından geçen turnalar Benim haberimi size sorarsa "Toprak mekan oldu..."diye söyleyin Ağlamaktan görmez oldu demeyin Aşkı için yandığımı bilmesin Gururlanıp gevrek, gevrek gülmesin.
Yarin yaylasından uçan Turnalar Eğer yarim benden haber sorarsa Ardı sıra gittiğimi söyleyin Mecnun gibi çöle düştü demeyin Türkü türkü yandığımı bilmesin Kibirlenip ardım sıra gülmesin.
Uçan kuşlar, fırtınalar, boranlar Her ah çekiş yüreğimi paralar Dağlar, taşlar haberimi soralar Sakın ola, feryadımı demeyin Zalim yarim bu acımı bilmesin Düşmanlarım gülsün, yarim gülmesin.
Gece, gündüz birbirini kovalar Yar eli değmezse olmaz yaralar Ak üstüne giyilir mi karalar Avını öldürmüş atmacalar Mahşer günü beni, ondan soralar Sakın yare söylemeyin bilmesin
Selam söylen, selam söylen o yare Onu sevmekten başka yok ki çare Gönül ona konmuş, gayri ne çare Yaralı kalbim aşkından biçare Çok söyledim, sözüm geçmiyor yare Öldü sansın, bu halimi bilmesin.
Gidende de allı Turnam gidende Fersah fersah yar üstünden geçende Allı, güllü yar bağına girende Yardan haber var mı, diye gülen de Gözyaşları al yanağa düşende "Ölmüş" deyin, hallerimi görmesin.
Allı Turnam yar hatırımı soranda Bizler gördük,"ağlar idi.." demeyin. İki büklüm, acı çeker bilmesin. Sakın ola önüm sıra gelmesin "Keramet bendedir" diye gülmesin "Ölmüş idi, yaşar buldum" demesin.
Yarin üzerinden uçan Turnalar Gönül acısını bilen Turnalar Sevgiliye haber salan Turnalar Onulmaz sevdamı gören Turnalar Ulaşın yarime garip kalmasın Dolanın beline, hasret ölmesin.
Analar ağlaşır, yanar kınalar Tutuşmuş odunlar, kaynar kazanlar Ay karanlık olmuş, olmaz sabahlar Alev almış yürek, ağlar ormanlar Göçler sona ermiş, dönmez Turnalar...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TURNALAR... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TURNALAR... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.