Soracak bir gün Çocuklarımız Bu hesabı bize... Eğer: Anadolu parçalanır Beyliklere dönerse bir gün Doğusunda Batısında Güneyinde Kuzeyinde Etnik bölgeler oluşur, Özerklik tanınırsa o gün... Tüyü bitmedik bebeler Öksüz, yetim çocuklar Her karış toprakta kanı olan şehitler Bu vatana vücudundan Bir parça feda eden yiğitler, gaziler Soracaklar bize o gün... " Hani Ata’nın İlke ve İnkılapları ? Hani ilk kurulan partinin Silinen altı okların anlamları O oklarla anlatılan, Sembol olan anlamları, sözleri Hani Atatürk’ten miras kalan Bu ülkenin sınırları? Nerede güzelim Türkçe’miz Nerede, 1924 Anayasası ? Ata’dan kalan miras nerede? Bak, bayrağımızdaki Hilal’de yıldız da silinmiş Bu mu gençliğe Hitabesine Verdiğin sözler? O, mukaddes yemin..?! Andı da kaldırmışsınız okullarımdan Türklük kelimesini Hepten unutmuşsunuz... Nerede o mukaddes emanetler Sizler emaneti böyle mi koruyorsunuz? Derse: gelecek nesil, Ne cevap vereceksiniz ? Nasıl cevap vereceksiniz? Yalan üzerine, Düzen üzerine, Gelecek kurulur mu? Tarih yazılır mı? "
"Oy benim on parmağı kınalı, Başı peştamallı, Gönülden hep yaralı, Garip anam... Vatan savaşlarında, Yaşamadığın acı, Rezillik kalmadı. Sonunda bunu da, Bunu da mı yaşayacaktın?! " Derse bebeler, Ne söyleyeceksin? Sen, Yalan da söyleyemezsin. Yalan yere yemin de edemezsin... Zor be anam, Senin işin çok zor. Kınalı parmağını basıp mühürlediğin, Seçip, koca şehre gönderdiğin, Kocaman kocaman, Kelli felli, Akıllı adamlar, O okumuş, münevver dediğin insanlar, Bunu düşünmezse, Düşünemezse, Düşünmek de istemezlerse, Sen, ne edebilirsin ki !? Senin yüreğinin yangını, Sönmez be anam... Gözün yaşı nasıl dursun? O gül çehren, Nasıl gülsün !?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BU HESAP ÖDENMEZ... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BU HESAP ÖDENMEZ... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.