(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Keşke... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Keşke... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
her kus kendi dilinde ötebilmelidir her yerde kuslar aleminde bir kus hakkidir bu yasaklarla,korkutmalarla baris getirmez yasaklari koyanlari sorgulayalim,kimlerdir amaclari nelerdir bütün renklere ve dillere hürriyet ötüselim kardesce.
yaralarimiza bastigin icin gurur duyarim seninle genc kardesim.
sevgili meselci belki demin kendimi tam olarak anlatamamış olabilirim şunu belirtmeliyimki, kuranda rum suresi 12. ayette derki 'dillerinizin ve rebklerinizin başka başka olması rabbin ayetlerindendir (mucizelerindendir) ve fakat burada bir durum varki insanlar bazı dilleri ve ya başka herhangi bir şeyleri aykırılık aracı olrak kullanıyorlarsa asla kabul görmeyi beklememeliler artı son 30 yılımız sorgulandığı zaman bazı şeylerin biraz daha düşünülmesi ve ne olduda böyle oldu demesi gerekiyor insanların selam ve sağlıcakla......
sevgili kardeşim keşke sen bunları yazarken biraz daha düşünseydin...değilmi ama burası bir eedbiyat platformu bizler burada şiirler yazıyoruz türkçecilik vs yapmıyoruz artı sen istediğin yerede istediğin dili seni anlayan varsa konuşursun ama ben seni anlamıyorum......üzgünüm...
ya kardeş keşke ama bu keşkede herkes kendine sormalı değilmi bu neden böyle oldu diye?biz çanakkalde savaşmadıkmı ne sorduk birbirimize hangi milletttenmi diye mi sorduk... bu ne bu ayrım niye ki....ama dediğim gibi şu özellikle son 30 yılı herkes sorgulamalı kürt kardeşlerimizde biz türklerde.....şimdi sen böyle konuışurken ben hep sanki bbir taraftan baktığın hissine kapılıyorum yanılıyor muyum acaba......daha çok şey söylenebilir (tartışma bağlamında yanlış anlaşılmasın ) ama bu sitenin ilkelerine uymaz çünkü burası siyasi bir platform değil....
sevgili nesrin hanım, evet şiir için burdayım,hakkımda şüphe duymanız üzdü beni açıkçası ... edebiyatdefterine verdiğim desteği emeği az kişi gösteriyor ... hatam varsa özür dilerim ama beni şiirlerimle yargılayın lütfen ... her şairin öznelliği kendinedir ... çok saygımla ... şiir konuşalım ... edebiyatdefteri benim evim gibidir bilesiniz ...
... evet keşke kardeşçe yaşamayı öğrenebilsekte bölmek isteyenlere prim vermesek.. ama burası edebiyat sitesi bunların tartışılması için uygun bir platform değil bana göre. burada sadece duygu konuşmalı. nacizane görüşüm.
sizin iyi niyetinizden ve sitede şiir yazabilme isteğinizden şüphe duyuyorum.
sizi defalarca (her kural ihlali yapan üyeye gönderilen; uyarı içeriği, saygısı ve iyi niyete sığdırılan hoşgörüyle ) oluşturulmuş mesaj ile uyardığımız halde; Kürtçe'yi savunma aracı olarak kalkan yapıp, asıl amacınızı gizlediğinizden şüphe duyuyorum.
Bu sitede İngilizce, Fransızca, İsveçce, v.s... her dilde şiir paylaşılmaktadır. Bu paylaşımı yapan bazı üye dostlarımız da ilk ekleme yaptıklarında oluşan hata yüzünden uyarılmıştır. ve üyelerimiz hatalarını düzeltip, yeni ekledikleri şiirlerinde aynı hatayı tekrarlamamışlardır.
propoganda aracı olarak kesinlikle kendilerine yapılan uyarıyı kullanmamışlardır.
sayın meselci
size yazdığım mesajlar, sayın ANSIZIN'ın da alıntıladığı gibi alenidir.
lütfen siz de benim tarafımdan size gönderilen " Kürtçe şiir eklemeyin, eklerseniz siteden atılırsınız" uyarısını çekinmeden paylaşın. madem böyle bir yazım var size ulaşan...
konuyu dışardan ve sizin sözlerinizle izleyen ve insani duygularını kullanarak kendi leyhinize ve yönetimin aleyhine kullandığınız açıklamalarınıza lütfen bu mesaj ya da yazılarımı da ekleyin.
ya da
"kürtçe şiir paylaştım,uyarı geldi hemen,altta türkçe çevirisi olsun denildi tarafıma,onu da yaptım. geçen ay sık sık kürtçe şiir ekledim,bu defa kürtçe eklediğim ve türkçe açıklmasını eklediğim şiirlerime nesrin(yönetici) hanım tarafından bu şiirlerimi türkçe başlıkları altında yayımlayabilirim diye ihtar geldi...sonra üyeliğim alındı...nedeni de,başlıklar türkçe olacak hep ve kürtçe paylaştığınız şiirlerin ilk önce türkçesi olsun ilk önce denildi...kürtçe,asıl olanı ise ancak türkçe2nin altında veya hikaye kısmında yayımlayabilirim uyarısı geldi... ben de bunu etik olarak görmedim ve karar aldım kürtçe şiir eklemeyeceğim diye..."
adımı kullanarak, sessizliğimi siteye farklı yansıttığınızdan dolayı özür dileyin...
üç kez uyarıldım ama uyarılara uymayı kabul etmediğim için üyelik onayım alındı. ama her şeye rağmen iyi niyetime güvenmekten vazgeçmeyen yönetim benim tekrar üyelik başvurumu kabul etti.... deyin
evet şiir için burdayım ... edebiyatdefterine verdiği desteği emeği az kişi gösteriyor ... hatam varsa özür dilerim ama beni şiirlerimle yargılayın ... her şairin öznelliği kendinedir ... çok saygımla ... şiir konuşalım ... edebiyatdefteri benim evim gibidir ...
ben de burada kürttçe şiir görünce farklı bir tepki koyanlardanım.hala da görmek istemem.ama bu şairin doğduğundan beri konuştuğu dile " dil bile değildir" dersem bu dışlamaya aşağılamaya girer.onları dışlamak da bazı örgütlerin çok işine gelir...iyisiyle kötüsüyle onlar istese de istemese de bu vatan hepimizin...bunu istemek insanlık hakkı gibi görünüyor.yapacak bir şey yok.ne zamana kadar serbestler kürtçe resmi dil olsun okullarda okutulsun diyene kadar.bunu bu ülkede hiç bir ırkın hakkı yok.resmi dilimiz türkçe.öyle de kalmalı.ama türkçe ne kadar TÜRKÇE?BUNU İDRAK EDELİM ÖNCE...ÖZ TÜRKÇE BİZİM Kİ İSE AZERİLERİN KONUŞTUĞU NE...bizim ki arapça farsça latince şimdiler de biraz ingilizce katılmış karışık bir salata.dilimizde kürtçe kelimeler de yok mu kabul gören.ama biz neden bu kadar tepkiliyiz,şehit askerlerimizin analarımızın feryatları yüzünden.ezilmiş halk imajı vererek teröre destek veren kürtler yüzünden.vermeyenler yok mudur.belkide verenlerden çoktur.
söylemek istediğimi söyleyemiyorum.kelime dağarcığım müsait ama dedim ya dışlamak hor görmek itmek istemiyorum.çünkü amerika yerlisi değil bunlar,vatandaşımız...ve KEŞKE oyuna gelmesek...
ne zamanki türkiye cumhuriyetine hakaret,askerine hakaret edilir o zaman dağarcığım kendini hiç zorlamaz...diyeceğini der...
ayrıca bu şairin çok güzel şiirleri de var.içinde siyaset olmayan.görmezden gelemeyiz.. sırf merakımdan şaire sormak istediğim şey trükçeyle kendinizi ifade etmekte zorlanıyor olamazsınız.yazılarınız gayet okumuş ve kültürlü olduğunuzu gösteriyor...peki neden türkçe değil kürtçe sebebi ayrımcılık değilse...
aynur engindeniz tarafından 3/19/2009 10:23:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sizden asla kendi diliniz de şiir eklememeniz istenmemiştir.
Sizden sadece şiiri eklerken Türkçesini önce daha sonra diğer lehçe ya da dilde eklenmesi istenmiştir.
Bu konuda sizi sayısızca uyarmamıza rağmen kuralsızca davranmanız sonucu üyelik onayınız alınmıştır.
Site kuralları tüm dil ve lehçeler için geçerlidir. Hiç bir site de bu tür bir ayrıcalık tanınmamışken sizin bu tutumunuz hiç hoş değildir. Aksine bu tür bir lehçe çalışmasını baltalamaktan başka bir şey değildir.
Siz ve diğer arkadaşınız olan "şiir ceketli çocuk" insanları gerek mesaj yolu ile gerekse anlık ileti yolu ile yok site de sakın kürtçe şiir asmayın atılırsınız yok bilmem ne gibi söylemlerle hem insanları kışkırtmak yerine size hatırlatılan kurala riayet ederseniz sorun kalmayacaktır.
lütfen şiirlerinize yazdığınız başlıkları türkçe olarak yazın... parantez içinde kürtçesini de yazabilirsiniz.
saygılarımızla
yönetim --------------------==--------------------------- --------------------==---------------------------
NesrinAkalmis 2/24/2009 12:07:42 PM
İngilizce, Fransızca şiir de paylaşılıyor bu sitede sayın meselci.... ama başlıkları hep Türkçe. site kuralları üyeye özel değildir. şiir, yazı ve yorumların Türkçe olacağı belirtilmiştir kurallarda.
başka dilde yazsanızda, öncelik Türkçedir.
başlıklarınızı Türkçe girin lütfen
saygılar
===================================
Siteye asılan her şiir tüm üyelerimizin anlayabilmesi için öncelikle Türkçe eklenmelidir. Daha sonra altına asıl Lehçe ya da Dillerde eklenebilir.
Sevgili arkadaşım kalpagrısının sözlerine aynen katılıyorum.baştan beri tavrım belliydi ve sonuna kadar da arkasındayım.Yönetime teşekkür ve saygılarımla...
denilmiş ki """bir de şiirlerime değil de,zatıma saldıran kalpagrısı ve Kalp Ağrısı adlı kişileri uyarmanızı istiyorum"" uyarılacak huzur bozulacak bir şeyi bile bile yapacak birisi değilimdir kaldı ki diğer Kalp Ağrısı da öyle! ...yaptık ise suçun getirisi ceza her ne ise razı olacak kadar ve yalan söylemeyecek kabul edecek kadarda yürekliyizdir...Eğer eleştirilmek istenilmiyorsa böyle bir seçenek tercih edilir. Dil din ırk ayrımı yapmadım var olan anayasadan ve yürütülen prosedürden örnekler vererek açıklamada bulundum...herkes fikri ne ise zikrinde de onu belirtti ! saygım ile....
Site din, dil, ırk ayrımı asla olmamaktadır. Ama sizin bu tutumunuz bu tür polemiklerin oluşmasına neden olmaktadır. Siz şiirinizde ki polemikleri ılımlı şekilde idare edemiyorsanız bu bizim değil sizin sorununuzdur.
Türk-Kürt ayrımı yapan sizin düşüncenizdir.
Herkes bilmektedir ki bu sitede asla ve asla Türk, Kürt, Azeri, Laz, Çerkez vs vs ayrımı yapılmasına izin vermiyoruz.
Ama siz yok yöneticiler bunu engelledi yok şunu yaptı falan diyerek hem doğru olmayan şeyleri konuşarak insanları kışkırtmaya çalışırsanız olacağı budur.
Bu yorumumdan sonra cevabınız halinde üyeliğiniz iptal edilecektir.
Ben Kürtçe'nin lehçe ya da dil olduğunu söylemedim.
Üstelik bir sayfa da yöneticinin ismi gelişi güzel şekilde bir yorum halinde tarafınızdan geçiriliyorsa uyarmak en tabi hakkımdır! Üstelik konunun doğru olarak lanse edilmemesi halinde uyarım elbette yumuşak olmayacaktır.
İletişimden gönderdiğiniz mesaj:
allahın derin ve zengin selamıyla habib bey, kürtçe şiir eklememin nedeni sadece anadilimde kendimi göstermek içindi. ve karar aldım bir daha kürtçe şiir eklemeyeceğim edebiyatdefterine bunu can-ı gönülden söylüyorum,rahatsız olan arkadaşlara saygısızlık yapmamak için bunu yapacağım. bir önce üyeliğim tekrar onaylarsanız,çok minnetarım kalırım nice güzelliklerde buluışmak dileğiyle ... çok sevgimle ...
ve mümkünse sevgili yöneticiler sayfama uğrarken sadece uyarmak için sayfama gelmeyin zahmet edip şiirlerime dair bir iki cümle edin,çok mu şey istiyorum ... burada bulunma amacım şiir okumak,yazmak ve KONUŞMAK ... SAYGIM VE ÇOK SEVGİMLE ...
sorun yok ama şunda hem fikir olalım lütfen kürtçe bir lehçe değil,kadim bir dildir varlığı yüzyıllardır vardır ... bir de şiirlerime değil de,zatıma saldıran kalpagrısı ve Kalp Ağrısı adlı kişileri uyarmanızı istiyorum ... yorumlarını okumuyor musunuz ?
Sayfada olanları izliyorum şiir asıldığından bu yana ve sabredeyim diyorum fakat dayanamadım.Meselci daha önce kürtçe "şivesiyle" şiirler astı bu sitede ve bir çok kişi de yorum yazdı altına ve her zaman olduğu gibi azınlıkta olarakta karşı çıkanlar oldu ki bunların en başında da ben vardım.Her zaman savunduğum ve ana yasada da geçen bu ülkenin dilinin TÜRKÇE olduğu ve TÜRKÇE konuşulması gerektiğidir.Bende biliyorum her yanı cennet vatanımın her yanının ayrı bir mozaik olduğunu fakat bu mozaik ortak ve asil dilimiz olan TÜRKÇEde birleşiyor.Bu masumane denilen dizeler bana nedense bu kanı,kini,terörü hatırlatıyor.Her şey zaten dil istiyoruz diyenlerin başının altından çıkmadı mı?Önce dil istediler ,sonra tv istediler,sonra üniversite istediler,biz vermekten bıktık onlar istemekten bıkmadılar.Bilemediler ve anlayamadılar ki bu yurdun tek bir toz tanesi bile çok değerlidir ve bir bütünün parçasıdır.Evet biz TÜRKLER her milleti bağrımıza basabiliyor kardeşçe yaşayabiliyoruz ta ki onlar bizi sırtımızdan vurana dek.Kendilerini sırttan vuranlardan ayrı tutanlarla da hala kardeşiz zaten.Saygılarımla...
Hanımefendi Türklüğünüzle ilgili bana açıklama yapmanıza gerek yok çünkü kendisini Türk hisseden her kişi Türktür.bu tahammül edilemez durum aylardır hatta site yönetiminin uyarısına rağmen sürüyor.Bende aylardır uyarıyorum ve uyarmaya devam edeceğim.Kürtçe ülkemiz içerisinde kullanılan bir şivedir.Olayın öncesini bilmediğinizden bu tarz bi yorumda bulunmanız gayet normal.Saygılarımla...
Bana cevap tarzınız kişiliğinizi tamamiyle ortaya koymuş durumda.Eğer siz buraya şiir asıyor ve yoruma açıyorsanız her türlü eleştiriye de açık olmanız gerekir ama tahammül gücünüz yok çünkü haksızlığınızın farkındasınız.Haksız insanlar tavrını ve sesini yükseltirler.Madem o kadar şikayetçisiniz bu siteden veya bulunduğunuz konumdan terk edin o zaman.Benim alıp veremediğim şey gayet açık kürtçe "şivesine" haddinden fazla hak veremiyorum.Anlatmak istediğim gayet açık.Tavrınıza rağmen saygılarımla...
Bak canım ben de herkes gibi, herkesten daha Türküm ve Türklüğümle de gurur duyuyorum. ve eşimin görevi dolayısıyle aralarında çok bulundum , eşime gelince Türkiye adına rutbesi üst düzeyde bir memurdu ve bizler hep bu yalnış anlaşılmalar için savaş verdik oralarda , ben masumane derken sadece 3-4 mısrasına takılmamanız adınay dı bu söylemlerim ve yasa dışı terörü tüm kürt halkına mal etmemenizeydi. bırakın herkes içinden geldiğince yazsın duyguların şivesi olmaz, Sayın Ansızın bile eleştirileri sizin kadar kışkırtıcı değildi, absürd bir durum varsa bunu site yöneticileri zaten en laikiyle yapacaklarından eminim ben, onun için böyle yorumlarla kalp kırmayalım beğenen okusun beğenmiye sussun, sanırım bu en güzeli biz duygu insanına en yakışanı da bu olmalı diyorum. sevgi dileklerimle kalın saygılar...
Merhaba gönül dostu, Sayfana tesadüfen geldim, bu sitede daha önce aynı rumuzu kullanan bir dost vardı, acaba dedim o mu? O değilsiniz ama iyiki de gelmişim diyorum şiiriniz çok akıcı ve harikaydı, ama siirinizin ilk kıtasında ki serzenişleriniz bence biraz geçmişte kaldı o keşkeler tam özgürce olmasa da yasalar gereğince biraz olsun rahatladığı kanısındayım. Ben sizin yerinizde olsam keşkeler yerine şiirinizin tamamı olmasa da bazı bölümlerini ve hatta hepsini kürtçe yazardım. ve altına da tükçesini ilave ederdim o da kürtçe bilmeyenlerin anlayabilmesi adına. Çünkü burada ben daha önce almanca, arapça yazılmış şiirlerde gördüm ve hiçte yadırgamadım, site de öyle düşünmüş ki buna izin verdi, sanırım kürtçe yayınlamanıza da izin vertecektir. Ve burada iki arkadaşımızın yorumlarını ben daha evrensel bakmalarını beklerdim şiirinizin 4 mısrasına takılı kalmak yerine tamamını ve fon olarak kullandığınız resme dikkatlice baksalardı , bölücülük adına onların tam manşet yorumlarının yanında sizin o 3-4 mısralık dizeleriniz çok masumane kaldığını kendileri de görürlerdi. ve bunları hangi manteliteyle yazdıklarına da ben inanın hiç bir anlam veremedim . Ve dost siz yazın derim site size bu hakkı veriyorsa ve bu yüzden buradaysanız sizi hiç bir şey yıldırmasın, haa şimdi size soracaklardır belki, kürt yandaşlarınızmı yoksa bunları yazanlar diyeceklerdir? Hayır dost değilim, siz ne kadar Kürtseniz, ben de o kadar Türküm, bİz Kürt ve Türkler tarihler boyunca koyun koyuna savaşmış bir milletiz ve dilerim bundan böyle de öyle devam eder ve bu tür spekülasyonlara aman vermeyiz... Yüreğine kalemine sağlık dost selam ve saygılarımla...Hep dostça...
Serap Sönmez tarafından 3/19/2009 10:21:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aldığınız karara saygı duyuyorum dost zaten önemli olan da yazmak değil mi biz şairler evrenseliz sadece dilde değil duygularda da öyleyiz o zaman Türkçe yazın ama yeter ki yazın selam ve saygılarımla
dost ilgine duyarlı yüreğine sağlık diyorum ... bu rumuzu burada sadece ben kullanıyorum ... kürtçe şiir paylaştım,uyarı geldi hemen,altta türkçe çevirisi olsun denildi tarafıma,onu da yaptım. geçen ay sık sık kürtçe şiir ekledim,bu defa kürtçe eklediğim ve türkçe açıklmasını eklediğim şiirlerime nesrin(yönetici) hanım tarafından bu şiirlerimi türkçe başlıkları altında yayımlayabilirim diye ihtar geldi...sonra üyeliğim alındı...nedeni de,başlıklar türkçe olacak hep ve kürtçe paylaştığınız şiirlerin ilk önce türkçesi olsun ilk önce denildi...kürtçe,asıl olanı ise ancak türkçe2nin altında veya hikaye kısmında yayımlayabilirim uyarısı geldi... ben de bunu etik olarak görmedim ve karar aldım kürtçe şiir eklemeyeceğim diye...
Size TÜRKİYE CUMHURİYETİ TOPRAKLARI üzerinde keşke denmiyecek kadar imkanlar sunulduğunu düşünüyorum.Keşkelerin yerini ''Şükürler olsun'' almalıydı.Dil sürçmesi kabul ettim..
ben anladım şiiri yorumumu da ona göre yaptım ancak aşikar olan şu ki siz yeterince benim yorumumu anlamamışsınız.Anlasaydınız böyle bir yorumda bulunmazdınız...
keşke keşkelerim olmadan candan içimden geldiği gibi yaşasam oynayıp zıplasam coşsam gecelerimle hece hece keşke ... Keşke uyansa artık insanlarımız keşke dış mihrakların komplolarına pirim vermesek keşke biz biz olsak yönümüzü kendimize çevirsek ve batının kopyacılığına soyunmasak...
Demokrasiye ne çok ihtiyacımız varmış meğer....Keşkesiz bir dünya yaratmak için elimizde demokrasiden başka seçeneğimiz de yok..İnsanlarının bir kısmını kuyulara gömen,Kuyucu paşaların torunlarının olduğu bir sistemde keşkeler devam eder.Demokrasi de olmaz....insan haklarıda... Ana dilinle kim bilir ne şaheserler yaratırdın,kim bilir...Sen yine de siirlerine devam et...Anadilinle de yaz...
Sevgilerimle...Barış dolu bir temiz dünya diliyorum size ve herkese....
... anadilimde şiir yazıyorum,edebiyatdefterinde de paylaştım birçoğunu sonra yöneticiler kabul etmedi hepsini sildiler ... keşkeler yaşamadığım şeyler üzerine hakkım olup da,yerine getiremediğim güzelliklerim adına keşke dedim ... çok tşkler kal sağlıcak daim ...
keşke bahar kokan çiçek açan dağlarımın üstünde kan oluk oluk akmasa analar ağlamasa hiç bir zaman keşke ... ............. KEŞKELERİN OLMADIĞI BİR YAŞAM DİLİYORUM...GÜZELDİ ŞİİR TEBRİKLERİM SAYGIMLA.
kuslar aleminde
bir kus hakkidir bu
yasaklarla,korkutmalarla baris getirmez
yasaklari koyanlari sorgulayalim,kimlerdir
amaclari nelerdir
bütün renklere ve dillere hürriyet
ötüselim kardesce.
yaralarimiza bastigin icin
gurur duyarim seninle genc kardesim.