“Yükseköğretim” demek; ana dili unutmak, Özde yabancı dili Türkçe´den önde tutmak, Medeni(!) olmak için zehirden ilaç yutmak... ------------Yapışmış yakamıza "özenti" denen illet ------------İngilizce ise ders, adam olmaz bu millet!
Halk güzel uyutuldu yıllar evvel derinden… Savunmak için özü, kalkan yoktu yerinden! Fikir kısır döngüde, hanımından er´inden… ------------Yapışmış yakamıza "özenti" denen illet ------------İngilizce ise ders, adam olmaz bu millet!
Türkçe konuşmak abes, “benim dilim” desen de! Dost maskesi takınan düşman binmiş ensende Duyarsız kalma ey can! , gelecek ben ve sende! ------------Yapışmış yakamıza "özenti" denen illet ------------İngilizce ise ders, adam olmaz bu millet!
Gücü el´lerde bulmuş; pek kaygan lakin zemin! Kültüre perde çekmiş; düşmandan eder temin “Yes ben, Türkçe hayranı” üste etmekte yemin! ------------Yapışmış yakamıza "özenti" denen illet ------------İngilizce ise ders, adam olmaz bu millet!
Sırtta yabancı marka; kulakta “hiphop” şarkı Garp´a kul köle olur; küçümser özde Şark´ı! Taklitte sonuç vahim; batağa döner ark´ı… ------------Yapışmış yakamıza "özenti" denen illet ------------İngilizce ise ders, adam olmaz bu millet!
Sessizce döner oyun; öğretmen beyin yıkar, Türkçe dese öğrenci, dinlemez kulak tıkar! Hakk´ı haykıran sesin önünde engel çıkar! ! ------------Yapışmış yakamıza "özenti" denen illet ------------İngilizce ise ders, adam olmaz bu millet!
Dava basit kalmakta, gençliğin çoğu heba! Avare gezip tozmak gönülde geçmez veba Arasan bulmak çok zor Hakk´ı yazan üdeba! ------------Yapışmış yakamıza "özenti" denen illet ------------İngilizce ise ders, adam olmaz bu millet!
BEYAZδm bu gençliğe haykırmalı gerçeği! Gözler kör, kulak sağır; büyütmeli merceği Gerçek Dostumuz öz´de, daraltmalı ölçeği! ------------Yapışmış yakamıza "özenti" denen illet ------------İngilizce ise ders, adam olmaz bu millet!
Özenti ne kelime içimize işlemiş Dilimizden tutmuşta kalbimizi fişlemiş Sağlam yerim kalmamış her yerimi dişlemiş .............Uyan ey koca millet yakalamadan zillet .............Yapışmış yakamıza deccal denilen illet...................maskosu
adı kondu avrupalı yok saydılar milleti zincirlere vurdular bıraktılar zilleti kardeşliği bozdular soktular kör illeti .................bizi perişan etti yapmacık gösterişler .................adı belli olmayan düşmanı terketmeyişler..............haysah
ÖZENTİMİZ OLMAZSA ÖZÜMÜZDE Kİ ÖZE, YABANCISI OLDUĞUM SÖZLER GİRER HER SÖZE, HANGİ GAFLETLERDEYİZ NELER OLUYOR BİZE? -----YAPIŞMIŞ YAKAMIZA "ÖZENTİ" DENEN İLLET, -----BÜTÜN MİLLETİ SARMIŞ VEBA GİBİ BU CİNNET............Mustafa Yaralı
İngilizce bilmezsen, seni saymazlar adam, Özentidir gidiyor, diyoruz okey madam Türkçemiz zaten sıfır, yaptılar bizi hadım ......Bırakmaz yakamızı özenti denen illet ......Yabancı dersler ile adam olmaz bu millet !..................ihsan sivri
Yok mudur deva ilâç, ya falan ya da filan... Serseme döndü başım, sendeledim de bir an... Hani çâre derseniz, bende düşünmekteyim; Ne yazık böyle gelmiş, böyle gider bu devran... ’------------Yapışmış yakamıza "özenti" denen illet ------------İngilizce ise ders, adam olmaz bu millet!...............babidim (Güler Turan)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ADAM OLMAZ BU MİLLET! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ADAM OLMAZ BU MİLLET! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
BEYAZδm bu gençliğe haykırmalı gerçeği! Gözler kör, kulak sağır; büyütmeli merceği Gerçek Dostumuz öz´de, daraltmalı ölçeği! ------------Yapışmış yakamıza "özenti" denen illet ------------İngilizce ise ders, adam olmaz bu millet! *****************************************************************
------------------------Bu da benim sesim olsun efendim...
Yok mudur deva ilâç, ya falan ya da filan... Serseme döndü başım, sendeledim de bir an... Hani çâre derseniz, bende düşünmekteyim; Ne yazık böyle gelmiş, böyle gider bu devran...
''------------Yapışmış yakamıza "özenti" denen illet ------------İngilizce ise ders, adam olmaz bu millet!,,
İngilizce bilmezsen, seni saymazlar adam, Özentidir gidiyor, diyoruz okey madam Türkçemiz zaten sıfır, yaptılar bizi hadım ......Bırakmaz yakamızı özenti denen illet ......Yabancı dersler ile adam olmaz bu millet !
Her dizesine gönülden katıldığımı belirtmek istedim var olsun yüreğiniz selamlar
bazı şiirler vardır hemen okunup tüketilmemeli , bir kaç defa okunmalı ve anlaşılmalı mutlaka , kaldıki verdiği mesaj itibariyle kayıtsız kalınmaması geren bu güzide eserin , mutlaka bir kaç defa okunması gerektiğine inanıyorum dil adına ...eksik olmayınız dostum var olunuz
ÖZENTİMİZ OLMAZSA ÖZÜMÜZDE Kİ ÖZE, YABANCISI OLDUĞUM SÖZLER GİRER HER SÖZE, HANGİ GAFLETLERDEYİZ NELER OLUYOR BİZE? -----YAPIŞMIŞ YAKAMIZA "ÖZENTİ" DENEN İLLET, -----BÜTÜN MİLLETİ SARMIŞ VEBA GİBİ BU CİNNET.
DEĞERLİ ŞAİRİM ASLİ KARAKTERİMİZİ BOZMADAN İLİM VE BİLİM DÜZEYİNDE KALIR VE ORADA GEREKTİĞİ KADAR KULLANILIRSA BENCE FAYDASI VAR ZARARI YOK AMA ÖZ KİMLİĞİMİZDEN ÖZÜMÜZDEN UZAKLAŞTIRIP BİZİ BAŞKALAŞTIRACAKSA BU TELAFİSİ OLMAYAN VAHİM SONUÇLAR DOĞURUR. BU ZİLLETİ İZZETE ÇEVİREBİLMENİN ÇARELERİNİ ARAMAK BULMAK VE HAYATA GEÇİRMEK DEN BAŞKA ÇARESİ OLMAYAN BU GİDİŞİN KENDİMİZİ FARK ETMEKLE MÜMKÜN OLACAĞINI DÜŞÜNÜYORUM, HEPİMİZE SORUMLULUKLAR DÜŞÜYOR,EĞER BEDEL ÖDEMEYE HAZIRSAK Kİ BU BEDEL;ÇALIŞMAK ÇOK ÇALIŞMAK DAHA ÇOK ÇALIŞMAKLA VE ALMAKTAN ZİYADE VERMENİN GAYRETİ İÇİNDE HAK ETTİĞİMİZDEN FAZLASINI İSTEMEMEK,ÜRETTİĞİMİZDEN FAZLASINI TÜKETMEMEK VE GERÇEK ANLAMDA KENDİMİZİ TANIMAKLA MÜMKÜN OLABİLECEĞİNİ DÜŞÜNÜYOR, SEVGİ SELAM VE KALBİ MUHABBETLERİMİ YOLLUYORUM.
değerli yorumunuz için Allah razı olsun.. şiirlerinizle olduğu kadar yorumlarınızla da yol gösteriyorsunuz. evet bilimi ilimi almalıyız ama değerlerimizi yitirmeden, köleleşmeden, kuklası olmadan... şiirin doğmasına vesile olan olay; bilimi alırken batıdan özünü unutan ve öz´süzlüğüyle bize ders anlatacak olan öğretmen(!)dir... özümüzü yitirmeden, çok çalışmak, hep çalışmak dediğiniz gibi... Allah bu niyetle yola düşenlerin yar ve yardımcısı olsun inşaAllah. Amin. Allah´a emanet olun efendim.
Ben bu şiire kısa ve özlü söz ayırmam arkadaş, uzun uzun yazacağım. Belki de sayen de içimi dökeceğim Beyazî. Bu manalı şiiri alıp astım çoktan odama say. Konuya dönecek olursam, o kadar hassas bir konu yakalmış ve o kadar güzel incelemişsin ki bu genç yaşında geleceğini gördüm. Dost, önceliklerimiz vardır hani Örneğin dilimiz, kendi dilimizden çok başka dile hayranlığımız sayesinde yedik kelimelerimizi ve başka milletlere özentilerimizle nelerimiz değişmedi ki, Hangi akla hizmet veriyoruz ben daha anlamış değilim.Geçtim onları mutlaka ilerlememiz için ilim önemli ancak ilimi öne sürerek kendi ilimiz olan dilimiz nerde.Basamakları beş beş atlayan bir toplumun geldiği nokta başkalarını sevindirirken bizleri derinden üzmektedir. Eyvallah kardeşim beğeni ile okudum çok da güzeldi.
çünkü basamakları kendimiz için atlamıyoruz ki.... hatta o basamakları biz atlamıyoruz aslında sadece ve sadece öyle güzel uyutuyorlar ki bizi atladığımızı sanıyoruz... eee bize dost görünüp de aslında düşman olanlar da hali durumumuzu görüyorlar ÇOKKKK seviniyorlar... bizden de gerçekleri görenler haykırıyorlar haykırıyorlar ama DUYAN MI VAR???? yok işte DUYAN.... selametle Sükûtî...
çok güzel şiir tebrikler bende tersten gideyim şiire
adı kondu avrupalı yok saydılar milleti zincirlere vurdular bıraktılar zilleti kardeşliği bozdular soktular kör illeti .................bizi perişan etti yapmacık gösterişler .................adı belli olmayan düşmanı terketmeyişler.......................selam ve saygılar
Peygamberimiz: "Kim başka bir millete özenirse onlardandır." dediği gibi, "Yabancı dil öğreniniz, onların fitnesinden emin olursunuz." diyerek de mükemmel bir önder olduğunu ispat etmiştir. Ben, Fransızca eğitimi aldım; fakat Fransızlaşmadım. Fransızca Kompozisyon yazılılarında kompozisyonlarımda âyet ve hadislerden de örnek verirdim. Yabancı dil eğitimi veren öğretmenler, öncelikle Türkçe'yi çok iyi bilmeliler. Çünkü her milletin bir ifâdeyi anlatmak için kullandığı sözcükler farklıdır. Kelime kelime bir dili başka bir dile çeviremeyiz. "Başım dönüyor." sözcüğünün Fransızcası " La tête me tourne." dur ve bu cümlenin Türkçede kelime karşılığı "Baş beni döndürüyor." dur. Milli benliğimize sahip çıkarak yabancı dil öğrenebilir ve milletimize bu yolla hizmet edebiliriz. Güzel bir tem'a yakalamış ve şiir diliyle güzel de ifâde etmişsiniz. Kutluyorum.
Benim yorumum tam da o öğretmene hitap etmiş demek ki. Bizim de genç bir Fransız öğretmenimiz vardı. Tam bir Osmanlı hayranıydı. Bizimkiler ellerindeki nimetlerin kıymetini bilmiyorlar. Ne kadar güzel değerlerimiz var hâlbuki. Hele Türk aile yapısı tam bir paratonerdir. Sağlıcakla kalın.
hocam, okulda bu dönem başımızda ""ben Türk yapımıyım, ama Türk değilim.."" diyen bir öğretmen(!) var... Türkçe´yi unutmuş bir öğretmen!! ve neden diye sorulunca aldığımız yanıt gerçekten çok vahim. İngilizce´yi öğrenmek uğruna kendi dilini unutmaktan ar etmeyen öğretmenlerle nereye gidebilir ki bu millet!!!!! saygılarım çokça... Allah´a emanet olun...
Şiirinizi okudukça Prf. Oktay Sinangil'i saygıyla yad eyledim..Mualesef Bu güzel Türkçemiz Türk olanlara zul geldikçe bu milletin rabbim sonunu hayreyleye...
Bir milleti yıkmanın ve yok etmenin iki yolu vardır biri dili birisi ise adalet sistemidir, yıllardır birileri bu sistem- lere çomak sokup duruyor, bizdeki sözde aydın denen liboşlarda bunun öncülüğünü yapıyor..
Üstadım duygulara tercüman olan bir çoğumuzun ortak paydası gibi nadide bir şiir zuhur etmiş usta kaleminizden.. Sizi, usta kaleminizi duyarlı yüreğinizi vede bu nadide eserinizi tüm samimiyetimle alkışlıyor ve kutluyorum TEBRİKLER..
Selam ve muhabbetlerimle Allaha emanet olun..yudumyunus
Konunun ehemmiyetine istinaden daha iyilerine layık olan bu nadide eserinize yazmış olduğum bir kaç acizane sözümü etkili yorum olarak takdir etmeniz beni onurlandırdı vede gururlandırdı, sağ olun var olun...TEŞEKKÜRLER..
Selam ve muhabbetle..Allaha emanet olun..yudumyunus
Değerli yorumunuz için Allah razı olsun efendim. ne yazık ki herşey sinsi oyunlarla yok edilmekte...en başta da dilimiz... nakaratı okulda ders dinlerken dilime geliverdi... malum medeni bir toplum için İngilizce eğitim şart!!! ve bizler de onun kurbanı!!! nasıl uyutulduk, ahh nasıl uyutulduk!! uyanmalıyız artık!!!!uyanmalı... Allah´a emanet olunuz.
Türkçe konuşmak abes, “benim dilim” desen de! Dost maskesi takınan düşman binmiş ensende Duyarsız kalma ey can! , gelecek ben ve sende! ------------Yapışmış yakamıza "özenti" denen illet ------------İngilizce ise ders, adam olmaz bu millet! ************************************************************* Özenti ne kelime içimize işlemiş Dilimizden tutmuşta kalbimizi fişlemiş Sağlam yerim kalmamış her yerimi dişlemiş .............Uyan ey koca millet yakalamadan zillet .............Yapışmış yakamıza deccal denilen illet...
*************SAYGILAR VE SELAMLAR *************BİZİ AŞAN KELAMLAR
BEYAZδm bu gençliğe haykırmalı gerçeği! Gözler kör, kulak sağır; büyütmeli merceği Gerçek Dostumuz öz´de, daraltmalı ölçeği! ------------Yapışmış yakamıza "özenti" denen illet ------------İngilizce ise ders, adam olmaz bu millet!
kalemine yüreğine sağlık
bu illeti yok edecek deva siz de
yeterki sahip çıkın
tekrar kutlarım
ayakta alkışlarım