uzatmalı yarimsin sen, gönlümden düşürmediğim... ( yıl 1993 henüz İstanbul sadece hayallerimin şehriydi...)
Bir efsane mi ararım yoksa ben, Neden böyle beni çağırır gibisin? Gönderdiğin martılar ulaşamaz ovama, Itrî’den nefes salıp,gönlüm dağlar gibisin, Ah benim uzatmalı yarim…
Hasretimden mi söndü mavi gözlerin? Vuslat yaramazmış büyük aşklara bilirsin, Maviler giydim artık hep senin için, Yıldırımla ışık sal, mavilerim alıp gitsin, Ah benim uzatmalı yarim…
Ben sana sorayım ayrı geçen sabahları, Sen, hesabını sor bana, sensiz hayallerimin, Veremezsem na-merdim sana canımı, Rumeli’den bir ok at, canım canıma alıp gitsin Ah benim uzatmalı yarim…
Aşkın demlenir oldukça gönlümde, Gözlerim buğulanır,dalar sensizliğe. Aşkımı okumayı isterdim karanlık bir sahilde, Üsküdar’dan kâtip sal duygularım yazıp gitsin, Ah benim uzatmalı yarim…
Işıkları geç, kahkahaları geç, Üsküdar’a var bu gece, Kadeh kaldırma, bir şiir oku şerefime. Göğe bak, ay güldü yüzümüze, gözlerimi öp gizlice, Sadabad’dan sabâ sal, bûseni verip gitsin, Ah benim uzatmalı yarim…
Bir gün Süleymaniye’den duyacaksam bir Cuma, Duyacaksam Eyüp Sultan’dan kendi selâm da olsa, Mezar taşım Karacaahmet’te denize baksa… Servilere haber sal, gölgelerin uzun etsin, Ah benim uzatmalı yarim, Ah benim hayal-i hoş yarim…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HAYAL-İ HOŞ İSTANBUL şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HAYAL-İ HOŞ İSTANBUL şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok okunası ve tatlı bi şiir idi,Mevlam yüreğinizden ilhamı bedeninizden kudreti ve kaderinizden muaffakiyeti eksik etmesin.Daha güellerini yazmanız ümitlerimle,saygılar...
Yarsiz İstanbul düşünülmez, düşünülemez "Yarim" demiş Şair de. İstanbul mudur Yari, İstanbulda erguvan mevsiminde surların sır dolu hikayeleri arasında Boğazın ninnilerine karışmış hayatın kendisi midir bilinmez... Bilinmediği gibi neden sindiği şiire erguvaların saf neşesi ve saklı hüznünün...Eskilerden bir Itri çalar, sesleri gönlün mahzenlerine yol alır, yerebatan sarrnıcından nem alır, topkapıdan şehzade hüznü toplar sonra bir nefes topu gibi dağılır gider; görünmez olur. Kız Kulesinin yalnızlığı gibi kalakalırsın hüznünle ortada. İstanbula vuslat ile değmenin bedeli, kentin gönülde derinlere çekilmesi Ve hep İstanbul içinde varmış gibi bir başka Isatnbul düşündürmesidir. En son uçunca bir ruh İstanbuldan umar sonraki İstanbulunu baki dünyasında. Varmış gibi orda da Cennet renkli bir İstanbul. Bundan mıdır İstanbulun bilinçlerimizde gerçeklik-hayal arası dansetmesi? Bundan mıdır, göklerde gökler ötesi alemler için hazırlanıp Fatihi için zemine indirilmiş gibi durması? Bundan mıdır İlay-ı Kelimetullah için seyrü sefer eden ecdadın nazarında taht ile musallanın farksız olması, İstanbulun serin mermerlerinde ebedi bir sükun ve sabrın sinmiş olması? İstanbul karşılar hayatı, aşkı, ölümü, dünyayı ve ahireti. Yaşarsan hayat güzeldir, ölürsen ölüm münzevi, bir gülün düşüşü gibi... Ah Sevgili, Ey İstanbul, bir dünya sığmış kalbine, yok dünyada eşi menendi. Şairi kutladım çok, sevgimle...
şıkları geç, kahkahaları geç, Üsküdar’a var bu gece, Kadeh kaldırma, bir şiir oku şerefime. Göğe bak, ay güldü yüzümüze, gözlerimi öp gizlice, Sadabad’dan sabâ sal, bûseni verip gitsin, Ah benim uzatmalı yarim…
İmge sayıkalmalarına tenezzül etmeden doğal hayaller kuran, anlam ve mantık karmaşasına düşmeden yazılmış bir şiir.
Yapmacıksız ve zorlamasız serpiştirilen imgeleri ve duygusuyla şiirselliğin sınırların kavramış bir şairin elinden çıkmış. Şiirde ahengi ve anlamı önemseyerek yazan bir şair. Kupkuru , duygusuz, imgelere boğulan bağlamsız imge ve anlam parçaları serpiştirerek şiir yazılamayacağını anlamış bir kalemden şiir okumanın tadını bulduk.
Kutlarım bu İstanbul şiirini...
şahamettin tarafından 1/30/2009 9:42:57 PM zamanında düzenlenmiştir.
GÖNÜL ÇELEN...
NE ONUNLA NE ONSUZ OLUNMUYOR...
NE GÜZEL ANLATMIŞSINIZ O ÖZLEMİ...
SELAM İLE...AŞK DAİM OLSUN...CG