(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
........ İki Dal şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
........ İki Dal şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
kardanadam,kardanadam gibi değil içinde volkan kaynayan kişi eritir kendini.yolculuk nereye celal usta.biz kirletiyoruz el birlik temizleyelim.nazım ustanın dediği gibi"sen yanmasan ben yanmasam nasıl çıkar karanlıklar aydınlığa" sağlıcakla kalınız.
nereye aciliyorsun abim? denizleri temiz mi sandin? Istanbul bogazina bir bak. ordan gecen tankerler ne ile dolu?
ahh aklima Can Yucel'in siirini dusurdun simdi :(
Başka türlü birşey benim istediğim.. Ne ağaca benzer, ne de buluta.. Burası gibi değil, gideceğim memleket. Denizi ayrı deniz, Havası ayrı hava..
Nerde gördüklerim.. nerde o beklediğim? Rengi başka tadı başka. Bir başka yolculuk benimki, Dalından düşmek yere.. Yaşadığımdan uzun, Bir tatlı yolculuk, dalından inmek yere.. Ağacın yüksekliğince, dalın yüksekliğince rüzgarda, Ve bir yeni ömür, Vardığın çimen yeşilliğince...
Kutlarım...arkadaşım.Yine çok güzel ve derin anlamlı harika bir şiirdi. Yüreğine sağlıklar dilerim.Kalemin her daim var ola. Selam sevgi ve saygılarımla.
haydi toplanın bulutlar! ve hiç durmadan yağın kirleri dağ oldu insanlığın
ey sedir ağacı! bana iki dal ver!
sandal yapacağım
Uzun bir aradan sonra, kirleri söküp atmak isteyen Kardanadam beyazlığıyla karşılaşmak, günlerin yorgunluğunda güzel bir şiirle buluşmak güzeldi.Temiz Yüreğine sağlık dost, kalemine kuvvet. Saygılarımla
Çok güzel bir anlatım usta bizlerin kirini muson yağmurları bile temizlemez ten kirimiz temiz olabilir önemli olan kalp kiri gönül kiri nasıl temizlenir kötülük kiri hainlik kiri .................selamlarımla Celal bey
Biz insanlar sürekli kötü olanı bulup dertlenmeye birebiriz. Sevgili Kardanadam, haklısın kötülükler var ve hep olacak dünyada.. Ama unutma ki, iyilik ve güzellikler de var. İçini karartma bence. İnsan birşeye çok tepki duyduğunda böyle kısa ve keskin dizeler yazar... Sen neye kızdın acaba? Sevgi ve selamlarımla.
Sayın Hocam , Keşke insanlığın kirlerini yıkayabilece bir yağmur olsa, Hoş yağmurlar bırakın kirleri yıkamayı, yığınlar halinde yaşadığımız şehirlere su verecek barajları bile doldurmak istemiyorlar artık. Bizde kalkmış özgürce akmalarına bile izin vermediğimiz ,yağmur yatağı ,dünyanın damarları olan nehirleri satıyoruz özel sektöre elektirik kaynağı diye.Hayırlısı diyelim umudumuz az olsada.
Büyük usta, kirli dünyadan kaçmak için illa tufan gerekmiyor, Nuh'un azmi de. Yeterki kiri görüp gönül ve dil yangınıyla iki tutunacak dal istemek minicik beyanla koca koca şeyler anlatmak yeterli , kafi dedin ve kabulümüzdür. Bize de bir yer iki dallık sandalda. Sevgim ve saygım sonusuz, tebrikler.
ve kurtulacak insanlık nuh tufanından.... hayallerimizin o güzel dünyası keşke gerçek hayata olabilse... yine her zaman ki gib harika idi ağabey... saygılar hürmetler efendim...
haydi toplanın bulutlar! ve hiç durmadan yağın kirleri dağ oldu insanlığın ey sedir ağacı! bana iki dal ver! sandal yapacağım ================= Sandal yapacağınıza göre Nuh Tufanı gelmiş demektir. Onurlu insanların artık iki dal alma zamanı gelmiş. Yürekten Tebrikler... saygılar
Uzun zamandır yoktum, şiirlerine uzak kaldım. Gene harika bir zeka ürünü çıkarmişsın ortaya. Koca bir romanı, üç-beş sözcükle sermişsin sayfaya. Kutlarım. Selam ve sevgiler, hiç erimeyesin ha...
Yıprattılar sevgiyi Veee.. Suçlu aradılar. Ve hep.. Yalnız döndüler yolculuklardan.. Şimdi… Denizler daha uzak Daha bir karanlık gökyüzü Unuttu çocuklar uçurtmaları
......
ancak bu kadar olurdu üstad...o üç beş satıra insanı ve dünyayı sığdırmak... hayallerimizi de kenarına iliştirmeyi unutmadan...
Öyle ya,bu dağ olmuş kirin koparacağı da bir tufan olacaktır... Ya da,tarih böyle sürüp gidiyor... Ama insanlığın insanlıktan uzak durumuna,duruşuna bakınca, bu öfkeye kapılmamak,bu sitemi etmemek ve bu kadar kırılgan bir dilek dilememek mümkün mü?... Ne güzel demiş ama şair... Sevgilerim ve saygılarımla ağabey...
Dünya'yı öyle kirlettik ki tutunacak dal bile kalmadı gibi ama yine de kaybetmemek lazım umutları insanlık adına ve ne yapıp edip bulmalı o iki dalı...
İnsanlığın kirlerinden kurtulmak için yaptığınız sandala bizleri de alır mısınız. Hepimiz sığarmı yız acaba.Sığmazsakda hepberaber batarız.Çok da iyi olur. Pislikleri görmemiş oluruz. Şiirdeki duyguya hayran oldum.Kutlarım zarif ve duyarlı yüreğinizi. Selam saygılar efendim.
O sal a beni de kabul edersen büyük sevaba girersin Celal abicim...Kağıt,kalem bol miktarda şarap bizi uzun zaman idare eder gittiğimiz ada da...Sevgilerimle büyük yürek.
sermin iren tarafından 1/30/2009 1:13:58 PM zamanında düzenlenmiştir.