rüzgarım aman belirsin sonsöze iki sayfa daha uzamasın roman altı-üstü ardı-önü of aman -nedir nedir nedir ya kalan -sidikli bir of çişli üç aman da üç of bir aman arabesk çözgü yaşandık süzgü
dönedursun böyle mayhoş devran rüzgarımla taran jölelerde ufalan eni-boyu darı-bolu of aman -daha daha nedir bu ceman -pezli bir of tizli üç aman da üç of bir aman arabesk büzgü yaşamsal düzgü
çözülmeye önsözse takıntım pişmanlığım en son duraktır duraklararası kime kimleyim ceza toy kazaya sonsöz ustadır
boşuna uzuyor roman üç of bir aman of of of aman dedik ya anam-babam -yukarıdan-aşağıya da soldan-sağa da -heder oluyor roman arabesk görgü yaşanıl sürgü of of of aman
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Arabesk Kulunç şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Arabesk Kulunç şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
yaşamımızın kendisi bir arabesk oldu dost.istenilende bu değilmiydi ki.yozlaşmış uyuşmuş amannn larla geçinen bir halk.
makınaya fazla girmiyorum müjdat dost.dostların şirlerini ve yaşam paylaşımlarını geriden takip edebiliyorum.belki kızan belki üzülen belki de kendilerine haksızlık yaptığımı düşünenlerde oluyordur.işçiyim sokakta çalışıyorum.yoruluyorum..geriside zaten rakı zamanı...bu arada müziği blues cazz olarak dinlerim .ve çok hoşuma gitti bu anlatımınız.
Müjdat hocam merhabalar. Televole kültürünün yoğunlaştığı günümüz müziğini ve beraberde ki yozlaşmayı güzel dile getirmişsin. Gençlerimizi bu lümpen yaşam tarzından kurtarma cabalarını her zaman takdir etmişimdir. Şiirin çok güzel.tebrik ederim.emeğine sağlık.esen kal.
güldane ablamazı şizin sayenizde tanımış olduk onun adına yazılan bu şiir gerçekten güzel olmuş romanlar uzun yazılır hayata dair okudukça bağlanırsın ona güldane ablanın hayatına uygun güzel bir şiir ilki varsın ilki tanıdık seni hocam kalemine, yüreğine sağlık şiiri beğenerek okudum
Avrupa bizimki gibi karanlık bir gece geçirdi mi? Hayır! Bizim topraklarımızda doğup büyüyenler çok inatçı! Politika! "Evreka!" Bir gece ansızın gelebilirim demeyip direk gelen bu politik hava kültürel, psikolojik ve fiziksel şiddetiyle "eski solcu" denilen yeni türü üretti. E hikayemiz devamnda noldu? Gençlik! Aman Allah'ım! Porno kokan popüler kültür klipler, kadınları mal yerine koyan ağızlar, sapkın şovmenler ve envai çeşit ruhu satılmış saldırıyorlar. Akın akın gençliğe hücum! "Arabesk Kulunç" -Batsın Bu Dünya- (en doğrusu bu gibi geliyor, ama hala umut var) Saygılarımla... Emeğinize sağlık... Ekim Kılıç
Güldane ablam a "OF AMAN" :)))))) Hocam harika kaleminizle, tarzi ve anlattiklariyla muhtesem bir siir yazmissiniz, okumaktan büyük haz aldim, size ve Güldane ablama yakisan bir siirdi...Iki degerli yürege sevgilerimi birakiyorum.
boşuna uzuyor roman üç of bir aman of of of aman dedik ya anam-babam -yukarıdan-aşağıya da soldan-sağa da -heder oluyor roman arabesk görgü yaşanıl sürgü of of of aman ....................................NERESİNDEN TUTSAK PAÇAVRA HAYAT...BİR YÜREK VAR HER ŞEYE RAĞMEN SAĞLAM...SAYGILAR ŞAİR VE ŞAİREYE...
baskıcı bir yaşam biçimi sürekli onların istediği gibi olmak zorundaymışız gibi davrananlara, bize yön vermeye çalışanlara, sürekli kendi menfaatleri için bizleri kullananlara yazılmış harika bir şiir
güldane ablaya uygun çok güzel bir armağan...çok öpüyorum ablacım... teşekkürler hocam...
Bizim kuşağımıza yazılmış bir şiir bu Hocam. Üzerimizde oynanan oyunlar bir yandan ve dayatılan yaşam biçimleri. İstedikleri gibi olmak ve karşı koyamamak. Arabesk yaşam biçimi bizlere dayatılan ve malesef gerçek olan. Acı çok acı...
Pişmanlık ve takıntı Takıntıdan pişmanlığa.
Güldane Ablaya güzel bir armağan olmuş.Güldane Abla öpüyorum seni çokça. Umarım tekrar görüşme imkanımız olur.
Toplumsal şiiriniz için (yine) çok teşekkürler Hocam. Kaleminize sağlık.
Canım benim, umarım yine görme fırsatım olur sizleri. Sizleri çok özledim..
Sizin gibi akıllı gençlerin kafalarını nasıl kullanması gerektiğini bildiğinizi ve o dayatılan zoraki yaşantıların bilincinde olduğunuzu çok iyi biliyorum.
Hepimize dayatılmaya çaışılan bir yaşam stili.Depresif,kırılgan,her an ağlamaklı yada doğramaklı insanlar. Kabul etmediğin zaman zorla yapılan bir dayatma.İçinde bulunduğumuz bu dayatmalı yaşamcıkları çok güzel aktarmışsınız. Teşekkürler Hocam ve bu güzel şiiri adadığınız Güldane abla. Merve Kuzgun balaban Kent Şairleri
sevgili hocam, çok güzel bir şiir olmuş. Güldane ablaya göndermişiniz bu şiiri ona da değer bu şiir daha fazlası bile onu da çok seviyorum tanıştığımız gün hiç unutulmucak bir andı. çok çok öpüyorum onu....
Güldane Abla'mı onure etmişsiniz. Ve yaşamıyla beraber değer biçmişsiniz, onun adına çok gururlandım...
Arabesk acı, üç of bir aman...
Arabesk İstanbul başta olmak üzere büyük şehir varoşlarındaki yaşam tarzı ve dünya görüşünü yansıtan altkültürdür.
Arabesk kültür illa "arabesk müzik dinlemek", "şehir hayatına uyum sağlayamamak" değildir. Türk insanına baktıgımızda sürekli bir ağlak durum mevzu bahistir. Bizlerin yaşantıları arabeskleştiriliyor, kitle iletişim araçlarıda bunların öncüsü. Ha birde bizim çabalarımızın eksikliği var.
Ama köyden kente göç ve ardından yoksullaşan kitleler, sonrasında askeri darbe ile oluşan baskı ortamı bu kültürün oluşumunda büyük rol oynamıştır. Baskılar ile dayatılan yayınlar sonucu iyi bir arabesk temelimiz atıldı....
Dolayısıyla arabesk kültür sevelim ya da sevmeyelim Türk Halkının yaşam tarzı haline gelmiştir. Genelde bunalımı seven bir millet olarak dünyada yerimizi almamızı sağlamıştır. Yoksa durduk yere depresyona giren bunca insan nereden türüyor?
Şiiriniz Arabesk altkültürün, ana kültürümüz haline gelmesini çok sağlam bir şekilde işliyor ve de bizler çıkar yolları sağlıyor...
Hayatımızın her aşamasında , sanatımızın ve anlayşımızın içine nasıl ettiğimizin ironisini izah eden bir çalışma.
Kelime uydurukculuğundan, müzikten resimden edebiyattan ve şiirden yola çıkarak yaptığımız kepazelikler, kalpazanlıklar ve arabesk karıştırmaların hepsini hiciv eden ve eleştiren bir bakış açısı.
Şairin söylemi kelime dağrcıklarımızı aşmaya çalışan , dilimzin hudutlatrından taşma arzusunu ifade eden çaba ile örülmüş.
Sanatçılara özge hadiselere vasat insanların göremediği , görmeyi akıl edemediği çepheden bakmayı bilen bakış açısıyla meselelerin irdelendiği bir şiir.
Şiirsellikten öte mesajı öne çıkarakan göndergesel içerikli bir şiir.
Ama perdenin arkasında şairlik kumaşı ve sanatçı bakışının ışıkları parlıyor.
Sevgili Müjdat.Yaşamımızın evrelerinde ikdidarlarca sinsice güzelleştirilen çirkinlikleri topluma önüne koyuldu yıllarca ve halada koyulagelmektedir.60 lı yıllarda gösterime giren zengin kız/oğlan - fakir kız zengin oğlan konularıyla toplum epeyce uyutulagelmiştir.yetmişli yıllara gelindiğinde gençliğin örgütlenerek direnmesinin önünü kesmek için (arabesk) müziksel soytarılık pohpohlanmış krallar babalar icad edilmiştir.80 yıllarda ise ikdidarların aynı kaygılarıyla bu sefer köşe dönmecilik her şırıngalanmıştır topluma zehir gibi.İşte vurulan çekiçler uyuşturula beyinler karşı bir devrimin zeminini hazırlamıştır.Umutsuz değilim hiçbir zamanda olmadım. ülkesini düşünen insanlık adına kaygılanan çok yürek var asla vazgeçmeyen.Sevgi saygılarımla.
Eskiden diye başlayacağım söze ama şimdi bile şu bayram namazlarını millet unutur nasıl namaz kılacağını ve her yıl bayram arefesi gazeteler bir formül verir iki salla bir bağla üç salla bir yat siz de değerli dostum usta kaleminizle arabesk kültürün şiirsel ve şarkı da tabi aynı zamanda tarihe geçecek formulünü yazmışsınız
-üç of (da) bir aman pişmanlığa takıntıdan.
aslında lahmacuna da benzetirim ben arabeski ekmeğin içine biraz salata biraz acılı ketçap ve biraz da isot ama en acısı olmalı ve baba mesleği ölü ağlayıcısı birisi de seslendirdiğinde adı ya adı güzel ya sesigüzel ya da bülbül mehmettir
millet te saf saf dinler işte
Sevgili dostum seni ve bu güzel şiiri hak eden sevgili arkadaşım Güldane'yi kutluyorum.Her iki dost kalemleri ve yürekleri
Of aman ki ne aman acaba nasıl yorum yazsam yazmadan mı kaçsam yoksa açık açık mı yazsam da bu şiirin altında kalmasam :))))
Canım arkadaşım benim ne güzel bir şiir olmuş böyle. İçerisinde yaşamış olduğumuz zaman dilimini ne güzel yakalamışsın.Zorla dayatılan yaşamın arebesk hali... Bugünün bu dayatılan yaşam biçimini anlayabilmek için geçmişe dönüp şöyle bir bakmak gerekir diye düşünüyorum.12 Eylül uyguladığı terör ve hemen akabinde Turgut Özal'ın ilan ettiği ''transformasyon'' koşullarında aramak gerekir diye düşünüyorum . O günlerde özellikle gençlerin dinlediği daha doğrusu gençlere giderken müziğin kullanıldığını hepimiz çok iyi biliyoruz ve o dönemlerde özellikle Orhan Gencebay'da simgeleşip arabeskin poplaştırıldığı ''taverna müzik '' adı altında neüdüğü belirsiz aletlerle ''müzük icra edildiği '' bir döneme girildi.. Ve bu durum öncelikle kendisini dilde gösterdi örneğin fiillerin yerine isimler geçirildi ''üç gibi, beş gibi'' buluşmalar başladı ve bir yerlere ''takılma '' gereği ortaya çıktı ve böylece neyin neye uyacağının bilinmediği ''uyar'' sözcüğü egemen oldu... Yani reklamcılığın dili ''pop''laşarak egemen oldu.yalnızca sözü görüntünün, imgenin hizmetine sunmakla kalmadı, aynı zamanda bütün kültürü bir malın pazarlanmasında kullanılabilecek bir hammaddeye, sınırsız bir alıntılar toplamına dönüştürdü ... Bir nesneyi tanıyanlarla tanıtanları, tanımaya dayanan bilgiyle tanıtım bilgisini birbirinden koparırken, bir yandan da başka alanlarda da kullanılabilecek yeni bir dili, söz ettiği nesneyle ilişkisi 'nedensiz' ve 'keyfi' olan, günlük konuşma dilinden, haber dilinden, teknik dilden, teorik ya da felsefi dilden, argodan, edebi ya da politik dilden alıntılar yapan, ama hepsine eşit uzaklıktaki sentetik bir dil" ortaya çıkardı. Örneğin bir bira reklamında kullanılan "logo"nun "öpüldünüz" olması, telefon konuşmalarında yeniden ve yeniden üretilen bu dilin en tipik ifadesidir'' ( Bazı yerleri alıntı)
Ben şimdilik kısaca bunları aktarayım ama sonra yine gelebilirim sayfana Müjdat... Gerçekten de oldukça önemli bir konu ve benim de ilgimi çok çeken bir konu çünkü bizim kuşağımızdan sonra gelen kuşağa neler dayatıldı ve nasıl bir geçlik yetiştirilmek istendiğiyle ilgili çok güzel ve çarpıcı bir şiir. Seni kutluyorum arkadaşım, bu şiirin bana en güzel bir hediyeydi inan...
Müjdat hocam, şu toplumsal ayıplarımızı sürekli dile getiriyorsunuz, utanasım geliyor şimdi, dinlediğimiz müziklerden beğeni seviyemize kadar hep bizim adımıza düşünüyor büyükler... hala konserlerde insanlar kendileri haplayıp, kendilerine cilet atıyorlar, kavga çıkarıyorlar, kimse birbirini dinlemiyor ve sevmiyor, yazıklar olsun hocam, okumuyor insanımız, şimdi de internetle zehirleniyoruz, her şeyi kadere bırakıyoruz... oooooooof aman! Güldane hanım da taktire şayan değerli bir şairimiz, sizin bizim sorunlarımıza göz-kulak olmanızdan çok memnunum. Her ikinizi de Yüce Mevlam başımızdan eksik etmesin, sevgilerimi saygılarımı sunarım.
sevgili hocam, şiir gireceğinizi söylemediniz,tesadüfen rastladım! güldane ablaya armağan etmişsiniz, O'na bin değer doğrusu, bizi ziyaretini hiç unutamam, fotoğrafını hala saklıyorum, öpücüğümü buradan İsveç'e gönderiyorum, kabul etsin lütfen!!! hocam arbesk yaşam biçimini müthiş dile getirmişsiniz, hele biz gençler için böylesi üstümüze giydirilen elbiseye bir tiyatro insanı olarak giymemek için çok savaşıyorum... bu şiiri dinletide de üçlü varyasyonla seslendireceğiz, çok hoş olacak biliyorum, dansı, müziği, ışığı, görsel efektleri... müthiş olacak hocam... ve Güldane ablamız için seslendireceğiz, guruba da sürpriz olacak yarın!!!!!!!!!!!!!
her ikinizin de insan yüreklerinizden sayısız kez öpüyorum. Çok sağolun, uzun ömürler sizin olsun...
Canım benim, ben de seni öpüyorum . Keşke orda olsaydım da sizleri canlı canlı seyredebilseydim ve bildiklerimizi paylaşabilseydik ama sorun değil, bak kutuplardan bile haberleşebiliyoruz biz birbirimizle, yeterki insanlar bir şeyleri istesin o mesafeler işte böyle kısalıyor canım...Bütün BALABAN KENT ŞAİRLERİni sevgiyle kucaklıyorum ve öpüyorum, sevgilerim çokça canım benim .
makınaya fazla girmiyorum müjdat dost.dostların şirlerini ve yaşam paylaşımlarını geriden takip edebiliyorum.belki kızan belki üzülen belki de kendilerine haksızlık yaptığımı düşünenlerde oluyordur.işçiyim sokakta çalışıyorum.yoruluyorum..geriside zaten rakı zamanı...bu arada müziği blues cazz olarak dinlerim .ve çok hoşuma gitti bu anlatımınız.
saygım yaşam düşünüze şair.
cemilmelih.