Dün rüya, yarın hayaldir dünü mutlu, yarını umutlu yapan bugündür. onun için bugüne iyi bak, gülümse.. halil cibran
Seval Doğan
Seval Doğan
VİP ÜYE

Rojin

Yorum

Rojin

8

Yorum

29

Beğeni

0,0

Puan

438

Okunma

Rojin




Yalnızlık yanık insan eti kokuyor Rojin
koca bir kimsesizlik bekliyor istasyonlar önünde
ne taş ne toprak öylece asılı kalıyorum boşlukta



Ölmediğimi bir ben biliyorum Rojin
bir ben biliyorum ölmeden mezara gömüldüğümü
demir ve beton yığınları arasında sessizliğimi arıyorum



Amansız bir kederin karanlığına d/üşüyorum Rojin
oysa daha dün eteklerimden tutuyordu çocuklar
ve daha gök/ yüzünden aşağıya inmemisti yıldızlar



Gönül ışığım söneli yüzyıllar oldu Rojin
yazdığım hiç bir mektup ulaşmadı Tanrı’ya
bekli de bu yüzden ağlayamadım çarmıha gerilen bedenime



Sokaklar yine çocuksuz böylesi ölü bir kent
küf kokuyor tebessümler
ve umut çoktan burada değil
Tanrı’lar ne vakit öldü bilmiyorum Rojin



Göğsümde kurşun işlemeli bir düşün ağırlı
parcalanan pençelerime aldırmadan bedenimi sürüklüyor
meme uçlarından kan damlıyor
açlıktan değilse de sevgisizlikten ölüyor güneşin çocukları
nerdesin Rojin ?
açık kaldı tabutumun kapağı...




Seval Doğan


Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Rojin Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Rojin şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Rojin şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Y. Kaya
Y. Kaya, @yasar-etinkaya
20.6.2026 12:18:07
Merhametsiz bi çağa denk gelmek

Sustum :(

Saygıyla hep
superbaba
superbaba, @superbaba
18.6.2026 22:11:58
Hüzün dolu şiirlerin...
Seni merak ediyorum.
Boşuna değil bu hüzün...
Üzme kendini diyorum.
Umarım neşeli şiirlerini de okumak nasip olur kızım...
Sevgiler...
Ferda,ca
Ferda,ca, @ferda-ca
10.6.2026 01:23:56
Duygusu ağır, imgeleri çarpıcı ve okurun içinde uzun süre yankı bırakan etkileyici bir şiir. 🖋️🍂

Tebrikler

Sevgilerimle Seval'cim 🙏
Etkili Yorum
Ahmet Coşkun 1
Ahmet Coşkun 1, @ahmetcoskun1
4.6.2026 14:52:06
Bütün Rojinlere atfen
ışıklar içinde gökyüzünde uçuşsunlar
kalp vardır taş vicdan vardır irin kesesi
insan vardır sen gibi şefkat merhamet acıma
acıya direnen

yüreğine sağlık...
Etkili Yorum
Koray Kzlcan
Koray Kzlcan, @koray-kzlcan
4.6.2026 14:42:04
Bir insanın yalnızlığını anlatmaktan çok, yalnızlığın insana dönüşmesi şiiri.
"Rojin" bir kişiden ibaret değil; kaybedilmiş merhametin, yarım kalmış çocukluğun, cevapsız bırakılmış duaların ve geç kalınmış bütün dönüşlerin ortak adı...
Acıyı anlatmak için acıya yaslanmamış onu doğrudan hepimizin göğsüne bırakmışsın Seval Şair.
"Yalnızlık yanık insan eti kokuyor" yalnızlık soyut bir duygu değil de neredeyse elle tutulabilen, kokusu duyulabilen bir felaket hâli gibi.
Şiirin en çarpıcı tarafı da bu: İmgeler süs olsun diye kurulmamış; her biri bir yaranın çevresinde kabuk bağlamadan bekliyor....

Ölüm ile yaşam arasında tuhaf bir eşikte dolaştırıyorsun bizi.Öldüğünü söylemiyor; daha ağırını söylüyorsun:Yaşarken gömülmüş olmayı.

Bu, biyolojik bir ölümden çok, insanın dünyayla bağının kopuşuna dair varoluşsal bir çığlık. Kentler, sokaklar, istasyonlar, betonlar ve mektuplar; hepsi bu büyük terk edilmişliğin tanıkları...

Beni en çok etkileyen taraf ise şiirin politik, toplumsal ve bireysel acıyı birbirinden ayırmaması oldu. Açlıktan değilse de sevgisizlikten ölen "güneşin çocukları", bütün bir çağın yetim kalmış vicdanını anlatmış.
Bu yüzden şiiri okurken bir kişinin hikâyesini değil, insanlığın ortak yasını dinliyormuş gibi hissettim.

"Nerdesin Rojin?" sorusu ise aslında bir kişiye yöneltilmiş gibi görünse de bana göre şiirin en büyük yanılsaması burada. Çünkü aranan Rojin değil; kaybolan anlam, kaybolan şefkat, kaybolan insandır
Ve hemen ardından gelen "açık kaldı tabutumun kapağı" dizesi, şiiri tamamlamak yerine sonsuz bir boşluğa bırakıyor.
(Şiirin kalbi bu dizede atıyor)
Gömülmeyi bile becerememiş bir çağın tanıklığını yapıyor gibisin.
Bu şiir okunup geçilecek bir şiir değil. İçinde dolaşılması, bazı dizelerinin önünde uzun süre susulması gereken bir şiir.
Toplu bir vicdan tutanağı gibiydi.

Saygımla...

Koray Kzlcan tarafından 4.6.2026 21:22:19 zamanında düzenlenmiştir.
Abdulsamet İLGİN
Abdulsamet İLGİN , @abdulsametilgin
1.6.2026 20:21:48
çok anlamlı bir şiir , yüreğine sağlık hocam
Mehmet5960
Mehmet5960, @mehmet5960
1.6.2026 18:47:38
Güzel ve anlamlı dizeler için kutlarım.
Etkili Yorum
emre vehbi alkan
emre vehbi alkan, @emrevehbialkan
1.6.2026 17:39:17
Ruhumuza dokunan bu kıymetli şiiriniz için sizi tebrik ediyorum. Emeğinize ve yüreğinize sağlık. Kelimelerinizin gücü hiç eksilmesin. Edebiyat yolculuğunuzun her durağının yeni güzelliklere kapı açmasını, ilhamınızın hiç sönmemesini ve kaleminizin daha nice güzel eserlere imza atmasını temenni ederim. Sizi daha nice ilham dolu eserlerle görmeyi yürekten diliyorum.
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL