(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Geri Gel şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Geri Gel şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Vatandaş düşünmeli ve sormalıdır: "Ben neden bir torba kömüre, bir paket makarnaya, bir şişe ayçiçek yağına, bir kilo şekere, bir paket mercimek pirince VS.ye muhtacım? " diye. Bunu yalnız kendi kendine sorup geçmemeli, yada arpacık kumrusu gibi anlamsız düşünmemeli. Derdine çare bulacak adam gibi düşünmeli. Böylesi anlamsız yardımlarla aşağılandığını, onursuzlaştırıldığının farkında olmalı. Günün konusuna çok uygun mesajlı şiirizi beyendim. Taktir ve tebriklerimle bayramınızı kutluyorum. mustkemal
............................HESAPSIZ KASAP, NE BIÇAK KOR NE DE MASAT.OY İÇİN KÖMÜR BAĞIŞLAYAN DEVLET BU FIRSATI HERKES İÇİN EŞİT KULLANMADIĞI İÇİN HAKKANİYET İLKELERİYLE VE DEVLETİN TARAFSIZLIK İLKESİYLE ÇELİŞMEKTEDİR.
YANİ İŞİN ÖZÜ OY VEREN FAKİRE KÖMÜR, VERMEYENE ALLAH A ÖMÜR... BUNU NERESİ HAK NERESİ AK; HER YANI KAPKARA BİR KÖMÜR POLİTİKASI; SÖMÜRÜYE ÖMÜR POLİTİKASI...
O düzenin bir numaralı işçisi olmasına rağmen O düzenbazlara köle gibi çalışırken! En doğrusunu söyleyebiliyor. Tabii Müdür gülüp geçmiştir. O fakiri de, müdüre göre, o işçinin dikkatsizliği ezmiştir. Ama o kuyruktakilerin ezilmişliği Araba altındaki ezilenden bin beteredir.
Çok güzeldi dost...Gülünüp geçilecek dizeler değildi Umarım gerçekleri göstermesini sağlamıştır bu dizeler. Müdürün kömür gibi yakılası kadar kara olduğunu.
EN GÜZEL ŞİİR İNSANLARIN SAĞLIKLI YAŞAYABİLMESİDİR.EN GÜZEL ŞİİR ŞAİRİN SEVDİKLERİNİ ÜZMEYECEKLERİNE DAİR TRAFİK KURALLARINA UYACAĞINA DAİR SÖZ VERMESİDİR.BÜTÜN ŞAİR VE ŞAİRE KARDEŞLERİMİ BAYRAMDA ARAÇ KULLANACAKLARSA YAVAŞ SEYRETMEYE DAVET EDİYORUM.TRAFİK KURALLARINA UYMAYI İHMAL ETMEYELİM.HAYIRLI BAYRAMLAR
Yüreğinize sağlık arkadaşım,üretmeden tüketmek hoşumuza gidiyor,Maaşları yetmeyenleri Su Arıtma sistemleri için ek iş yapmaya davet ediyorum,günde 2-3 saat çalışacak bir maaş tutarı ek gelir elde edecekler,kahveler taş sesleri ve zehirli dumanda boş oturan insanlarla dolu olduğu halde eleman bulmada zorlanıyorum,"Acı gerçekler"boş geçen zamanlara acıyorum...saygı ve selamlar,Bayramınız mubarek olsun....saygılarımla.
Yüreğinize sağlık arkadaşım,üretmeden tüketmek hoşumuza gidiyor,Maaşları yetmeyenleri Su Arıtma sistemleri için ek iş yapmaya davet ediyorum,günde 2-3 saat çalışacak bir maaş tutarı ek gelir elde edecekler,kahveler taş sesleri ve zehirli dumanda boş oturan insanlarla dolu olduğu halde eleman bulmada zorlanıyorum,"Acı gerçekler"boş geçen zamanlara acıyorum...saygı ve selamlar,Bayramınız mubarek olsun....saygılarımla.
Şiirin acı bir gülüş.85 yıllık bir devletin halkının isabetsiz kararlarını gösteriyor.gerçekleri haykıramayan bilenler tokat olmuş, olsun şiiriniz dostum.sevgi ve saygılarımla.
duyarlı ve güzel yüreğinizi kutluyorum...Sevgili Güldane'nin de dediği gibi benim düşlediğim yeşil; çocukların neşe ve huzur içinde özgürce koşup oynayacakları yeşillikler...yüreğinizi ve emeğinizi kutluyorum...sevgiyle...
Çok zor be değerli şair ; uyuıyan bu halkın uyanıp da gerçekleri görmesi,birilerini dökmesi yıllar alacak galiba. O yıllarda da atı alan ABD'ye varmış olur herhalde..Zaten iki ayakları orada değil mi ? Güncel konu, önemli duyarlılık, benim sanatçımın ilk görevi ! Tebrikler.
Celal Bey güzel bir Bayram mesajı vermişsin Hem Hükümete, Hem Yetkililere, Hem fakir vatandaşlara Hemde 1 torba kömür 2 kilo pirinç için oy satanlara. Yalnız şunu belirtmek isterim Yardım dağıtmak Hükümetin veya Belediyelerin işimi eğer öyle ise Kızılay şubelerini kapatsınlar Belliki bunlar Kızılayın görevine soyunmuşlar kendilerini yardım melekleri görüyorlar herhalde onun için bu göreve seçilmişler. Ama Hükümet ve Belediyelerin parası çoksa Kızılaya versin fakirlere en güzel yardımı kızılay ziyadesiyle yapar bunun icin endişeleri olmasın Hükümet ve Belediyeler asli görevlerini yapsın. tebrikler
izzet bektas tarafından 12/7/2008 11:44:10 AM zamanında düzenlenmiştir.
ömür ha böyle geçmiş ha şöyle kırdığın cevizleri topla Önce
kedi kız
sonra
topla gel gelll gell.. aman dikat! sağ da sol da uçurum dümdüz gell..
sonra
bir koyun atlarsa uçuruma birbiri ardı sıra diğerleri de atarmış mutlu mesut kendilerni eee... işin ucunda yemyeşil otlar varmış bunu bilen çoban kaybetmek korkusuyla dürtermiş baştaki koyunu sobasıyla can acısıyla olsa gerek yönününü çevirirmiş sürü de hurra ardısıra...
çoban mutlu görevini yapmış baştaki koyunda sobanın acısı sürüde de ayak acısı... ha.. gökte de yıldızlar varmış...:))
sevgim ve hoşgörünüzle...umarım hattimi aşmadım...
söylenecek ne varsa siz en iyisini söylemişsiniz bunun üstüne konuşulmaz hem yazdıklarınızden dolayı hemde bayramınızı kutlarım umarım daha güzel yarınlarda görüşürüz sevgiler
YEŞİL kart YEŞİL kod adlı şahıs YEŞİL yakan mafyalar YEŞİL pasaport YEŞİL dolar YEŞİL kart YEŞİL hükümet vs vs vs
Hayatımızda ne kadar da gereksiz YEŞİller var gerçekten de .. En iyi YEŞİLlik bence doğal yeşillik diyeceğim ama doğayı da yok edenler var ve sanırım senin de şiirinde dediğin gibi halk arabanın altında kaldı ..
Kömürleri kaçıranlar da sanırım YEŞİLlerin arasına karışmıştır, sanki bir meee sesi duyar gibiyim ama fakirler de sanırım gittikleri yerlerde YEŞİLe kavuşmuştur, nur içinde yatsınlar:)))
:)))) çoookkk iyii ironi...içler acısı bir satış ( oy satış, yarın satış, nesil satış )
peki neden düşünmezler? bir ton kömüre neden muhtaçtır halk? bir torba patatese bir torba soğana
vatandaşlarının geleceğini kuramadıkları gibi her geçen gün daha çok batıran bu sistemin sorumlusu kimdir? halk "allah razı olsun" derken neden düşünmez onları bu hale kimin getirdiğini! kapital sistemin en iyi yöntemdir bu " halkı aç bırakıp kendine muhtaç kılacaksın, sonra onları ufak yardımlarla kendine bağlayacaksın" bizim sürü devam eder uyumaya...çıkıp sormazlar, YAHUU BENİM GELECEĞİMİ YOK EDİP MUHTAÇ KILAN SİZLER DEĞİL MİSİNİZ? şimdi kimden aldığınızı kime hibe edersiniz.
üff canım sıkıldı yine üstad, ölü toprağıdır üstümüze örtülen ve susarız ahmakça.
Dostum şiirini okuyunca yirmibeş yıl öncesine giittim, rahmetli mübaşirimiz PAŞA EMMİ'yi hatırladım. Allah rahmet eylesin. Mahkeme heyetiyle gittiğimiz arazi keşiflerinde hakime kızgınlığını tanıklara ve sanıklara mahsustan kızarak gösterir, ben ne yapayım ! hakim ne b.. yesin! derdi. Senin ki gibi kısa değil de öyle çabuk söylerdi ki çoğusu anlamaz dı. Paşa emmiyi anladığım gibi sizi de anladım. Anladım ve kutladım hem şiirinizi,hem de bayramınızı. SAYGILARIMLA.
insanları en zayıf yerlerinden, zaflarından yakalamak ve bunu kendine tahvil etmek kötü. Ama aynı imkanları kullanan nicelerinin aynı kaynakları çar çur ettiği ve fakir fukarayı hiç görmediği de ayrı bi gerçek, de mi hocam? Yani şimdi birileri siz çok kömür, makarna, pirinç dağıttınız diyor eyvallah ama aynı vatandaş sormaz mı "siz ne yaptınız vaktiyle muhterem" diye? yani söylenecek bi çuval söz var ama şiire değil, ona söz yok:) Tebrikler hocam.
hep birlikte memleketi fakirleştirdiler .Tamamen haklısınız ve kısa şiirimde bunu küçük bir dizeyle ihmal etmedim sol yap gel ereye ? geriye yani bu geri kavramı sağa sola ait bir kavram değil sözlüğümde iki kutuplu dünya sistemi amanında rusya dinsizdi süper güçtü- amerika dindardı süper güçtü japonlar bütün zamanlarda kilit isim suların ruhuna tapıyorlar. Önemli olan insan duyarlılığına sahip olabilmek önce. sonra insan ne isterse olsun
sağol dostum bir kez daha önemli katkın için sana mutlu bayramlar diliyorum
Sevgili Dostum. Şiirimde bilhassa altını çizerek sağ yap gel-sol yap gel kelimelerini kullandım. Bundaki amacım vatandaşın ezilmesinde tüm iktidarları sorumlu tutmaktı. Zaten diğer şiirlerim de incelendiğinde belirli bir partinin veya ideolojinin sözcüsü olmadığım anlaşılacaktır. Ama bu ülkenin yurttaşıyım. Kendi yaşam tecrübem bilgim ve donanımımdan bakmaya çabalıyorum çok sevgimle
Bayram bayram yine ezdiniz fakiri, pes! kömüre gerek yok ki, fakiri zaten hep ısıtır yüreği. Kömür karası gözleri, karardımı görmez dünyayı, bir pula satar bizdeki yüreği! alan olur mu bilinmez itlere atsak yemez bizdeki kokuşmuş yüreği! Müdürün kömürüne tenezzül etmez ki fakir! çünki müdürün alınteri değil fakirin önüne döktüğü kömür.
Hayırlı bayramlar gelsin size ve dostlarınıza saygılar sonsuzca
(fakirleri düşünmeyin bize ne, nasılsa onlara her gün bayram ,neden mi? fakirler fakirlikten delirmişte ondan! DELİYEDE HER GÜN, GÜN BAYRAM)
kömür bey! müdürü dökelim mi? Dökelim dostum dökelim........hamdolsun ....dökelim.Hemde gecenin bu saatinde..Nasıl olsa kömür yakmıyorum.Kömürlüğe .........dökelim...Saygılar
sol yap gel!
topla gel!
hoop!
stop!
ezdin fakiri!
kömür bey!
müdürü dökelim mi?
ŞAHANE BİR TAŞLAMA
hay
eline
hay
yüreğine
hay
kalemine sağlık
DOST
...