Gece bile uyudu, Ben uyumadım Başak. Seni düşündüm bu gece, Hayallerim, uyurken ellerinde. Konya’yı düşündüm birlikte gittiğimiz dersaneyi Ve Zafer’i düşündüm Başak. Jilet gibi ayazlarda, Saçakların altında seni bekleyişimi. Morarsalarda,buz tutan ellerim değildi, Buz tutan sevinçlerimdi. Gidişin geldi aklıma, Yatsı ezanlarında salınan bedenin Ve sokak lambalarını yakan gözlerin. Yıldızlar geldi aklıma Başak. Sevişim geldi seni en gizlisinden, Damarlarımda gezdirdiğim, Korkuyla sevinç arasında gidip geldiğim, Bakışların geldi aklıma. Ve son seferini yapan tramvayların sesi geldi aklıma. Mis kokan dönercilerin serzenişi, Devrin en çok tutan şarkısını dinleyişim geldi aklıma İstemeden kulak verdiğim... Zaferde her gece, Aslında, yeni bir aşkı müjdeler, Simit satan amcamın tezğahı önünde, Tahir Paşa caminin bahçesinde Ve güzel sesli müezzinin çağrısında, Sesini dinlerdim, Ezanla karışık tabiatıyla... Bir gece sana şiir yazarım Başak. Zaferin karardığı geceyi hatırlarım. Şarkıların sustuğu,dönerlerin soğuduğu Ve son sefer tramvaylarının durduğu. İşte, o anı yaşarım... Yazmaya başlarım şiiri, Osman gelir aklıma Ki o göstermişti seni, bana. Aladdin tepesinden akan gözyaşlarım diye başlarım, Cam kırıkları saplanır yüreğime, Adını hatırlarım. Sonra bakışını hatırlarım,gülüşünle doğan güneşi hatırlarım. Ve amcama inat, sırf senin adın diye, Simitevi’ne girişimi. Ve lokma lokma seni yiyişimi hatırlarım. Seni hatırlarım Başak,kalbimden çıkmayan cam kırıklarını. Başka iklimlerdeyim, Acaba şimdi ne çalıyor, durak karşısındaki dönercide. Hep oraya giderdin,pahalı,ama temiz diye. Parmaklarını izlerdim, Her para verişinde... Senin için beklerdim sekiz saati, Koridor boşluklarından inişini Ve gözlerinin, gözlerime değişini. Ağlayışımı hatırlarım Başak. Sayfalarıma kan düştü, Cam kırıkları döküldü yüreğimden. Şiirimi göremedim Başak. Kandan,harfler kayboldu. Seni unutmadım, Hala içimdesin Başak. Ve sen hala, o dersanede Yatsı ezanlarında yürüyorsun. Zafer’in en işlek dönercisinde, Pahalıya döner yiyiyorsun Ve ben son tramvaya biniyorum, Sisli camdan, parmaklarını izliyorum... Yanımda Osman...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BAŞAK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BAŞAK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Seni unutmadım, Hala içimdesin Başak. Ve sen hala, o dersanede Yatsı ezanlarında yürüyorsun. Zafer’in en işlek dönercisinde, Pahalıya döner yiyiyorsun Ve ben son tramvaya biniyorum,