Ey Gül; gözlerimin obruğunda karıncalar gezinsin ki ben masumum. Yüzündeki melale sebep bensem, yarama ateş düşsün, ruhuma ölüm. Ellerimin suçluluğu, gözlerinde yağmurlara sebep olmasın. Ferhat’a öykündüm bir an... Mürşidim Kays’a and olsun ki, yâr’sızım.
Bir kıvılcım düşünce bakışlarından avucuma, Yıkıldım orta yerine kehkeşanların Ey Gül; Gülümsemenin sendeki rengi ne kadar mavi... Biliyorum ki ellerin dua çiçeği kokardı, Gözlerin ise yıldızyıldız ürkek.
Ah... Vahada kızıl bir kum tanesi yüreğimdeki bu yara.
Can kokulu merhabanın elvedasına mimar ben miyim? Beni gönderme senden ey Gül... Yeter ki korkaklığı al gözkapaklarımdan. Seni sevmenin ilk baharındayım henüz.
Bir masumiyet şarkısı yazdım sana Dinler misin? "Seni seviyorum" dersem, Bana "git" der misin?
... Ey Gül; Neden aşk hep anka kuşunun kanatlarında?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EY GÜL şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EY GÜL şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gidip geldim bu şiire.Şairin gözüyle gönlünce yazıldığı apaçık ortada tabi. Şiirlerinde hep son cümlenin hezimetine uğrayan biri olarak bu son belki milyonlarca şiire son olabilecek kadar da güzel. Fakat "Bir masumiyet şarkısı "diye başlayan pasajda şiire yapılan haksızlığa da değinmeden geçemeyeceğim.Acizane fikrim ama daha sağlam dursa şiire mükemmeliyet katabilirdi.Saygılar.Tebrik ederim
Can kokulu merhabanın elvedasına mimar ben miyim? Beni gönderme senden ey Gül... Yeter ki korkaklığı al gözkapaklarımdan. Seni sevmenin ilk baharındayım henüz.
Bir masumiyet şarkısı yazdım sana Dinler misin? "Seni seviyorum" dersem, Bana "git" der misin?
... Ey Gül; Neden aşk hep anka kuşunun kanatlarında?
Seven yürek git dermi hic,yüreginde kalbindedir belkide sevgin,söyleki sarkiyi sesine uzaklardan ucsun gelsin konsun avuclarina anka kusu, aşk emek yürek ve fedakarlık ister o yüzdenmidir anka kuşunun kanadında olması .. tebrik ederim harikulade siirini,sevgi ve saygilarimla.
berrin stammer tarafından 2/8/2009 12:53:44 AM zamanında düzenlenmiştir.
ey gül, güle benzeyen sevgili bu ayrılığın mimari benmiyim
şair kendini sorgulamış yüreğindeki yaralara bakarak ama ben her dem söylerim her aşk hüzünle biter ve her giden kanatır...ama seviyorum derseniz git demeyecektir....
ve elbette anka kuşu konduğu yeri terkedecektir....tebriklerim çokça şair biraz geç geldim affola... bu arada pırpır çok yakışmış:)) daha nicelerine.....
bunları sizden duymak, bütün şiirlerime aşığı olduğum kırmızı-beyaz renkleri takmak gibi geldi bana sevgili "cimcime79". işte benim ödülüm bu. şükranlarımı arz ederim efendim. biz böylesi güzel yüreklere hitap edelim de, kim naparsa yapsın. yüreğinize sağlık.
bizler için elbette öyle pırpırın önemi yok olmazda asla ama hani yiğidi öldür hakkını yeme tabiri var ben isterdim kırmızı olsun rengi sağlık olsun güzel yüreğinizi bir kez daha kutluyorum gün gelecek kırmızılarıda göreceğim bu sayfada....ve inanın çok ta yakışacak
biz bu alemin onbaşılığına talibiz sevgili "cimcime79", çavuşlukta gözü olanın gözü çıksın (kendi adıma tabii) :))) hiç önemsemediğim bir şey şu pırpır biliyor musun? :( ben sadece yazar ve yüklerim. gerisi laf-ı güzaf efendim. ;)
Bir masumiyet şarkısı yazdım sana Dinler misin? "Seni seviyorum" dersem, Bana "git" der misin?
... Ey Gül; Neden aşk hep anka kuşunun kanatlarında?
Şiirdeki seslenişte bir pişmanlık var... gitme diyor Şiirin muhatabı kim bilmiyorum ama madem mavi gülüşlü... Anka kuşu bu gülüş uğruna kanadında yüklü sevdayı bırakacaktır yüreğinize... Mavi gülümsemelere doyacak, mavi mavi ışıyacaksınızdır...
Bülbülün güle seslenişi gibi şiir... Aklıma Pir Sultan Abdal'ın "Ben Yana Yana" şiir geldi... İzninizle şiiri buraya eklemek istiyorum.
Ben Yana Yana
Ötme bülbül ötme şen değil bağım Dost senin derdinden ben yana yana Tükendi fitilim eridi yağım Dost senin derdinden ben yana yana
Deryadan bölünmüş sellere döndüm Ateşi kararmış küllere döndüm Vakitsiz açılmış güllere döndüm Dost senin derdinden ben yana yana
Haberin duyarsın peyikler ile Yaramı sarsınlar şehidler ile Kırk yıl dağda gezdim geyikler ile Dost senin derdinden ben yana yana
Abdal Pir Sultan' ım, doldum eksildim Yemeden içmeden sudan kesildim Zülfün kemendine kondum asıldım Dost senin derdinden ben yana yana
Pir Sultan Abdal
Gül'e ve mavi gülüşe selam olsun Selam olsun güle sevdalı yüreğinize...
Beğeniyle okudum. Kurdele de yakışmış kırmızı gülün sayfasına
Bir kıvılcım düşünce bakışlarından avucuma, Yıkıldım orta yerine kehkeşanların Ey Gül; Gülümsemenin sendeki rengi ne kadar mavi... Biliyorum ki ellerin dua çiçeği kokardı, Gözlerin ise yıldız yıldız ürkek.
Yüreğine güller düşşün. Kutlarım bu özgün dizeleri. Sevgilerimle.
Dinler misin?
"Seni seviyorum" dersem,
Bana "git" der misin?
...
Ey Gül;
Neden aşk hep anka kuşunun kanatlarında
Kutlarım dizeleri anlamı derin güzel bir şiir,
emeğe yüreğe sağlık selamlar esenlikler...