(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
CAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
CAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
her şey can ile cananda birleşiyor içinde bulan dışına aksettiriyor vahdeti şuut ta birleşiyor her gördüğü o ondan başka olmadığını anlayıp hayret içinde hayret
gercekten az ve öz sizin gibi usta kaleme e yakışmış kutlarım......
öncelikle içinden geçenleri mertçe söylemeyi tercih eden bir kişilik olmandan dolayı kutluyorum seni.
Arkadaş listende bulunmaktan da onur duydum, çok teşekkür ederim. Açık yüreklilikle söylemeliyim ki bütün arkadaşları okumaya çalışmakla birlikte ilgiyle takip ettiğim pek az arkadaştan birisin.
Gelelim değerlendirmende bahsettiğin konulara. Kyrie benim de beğendiğim arkadaşlardan birisidir elbet. Fakat sözünü ettiğin şiirini kaçırmışım. Ayrıca Kyrie kaç yaşındadır, ne zamandır şiir yazar bilmiyorum. Buradan Kyrie' yi küçümsediğim anlamı çıkarılmamasını da özellikle belirtmeliyim.
Otuz yıldan fazladır dil ile uğraşan hemen her türde yazmış ve yazmakta olan bir kişi olarak böyle gençlik modalarına ( ki edebiyat ta moda sözcüğü geçerli mi ) kapılmayacak kadar kimliğimi bulmuş olduğuma inanıyorum.
En azından bu sitede benimle ilgili olarak, arkadaşlarımızın genel kanaatleri de kimliğimi doğru iletebildiğim kanısını doğrulamaktadır.
Neyse...
Şunun kesinlikle bilinmesini isterim ki sözcük yinelemeleri ve yer değiştirerek farklı anlam yüklemeleri Kyrie' ye özgü bir şey olmamakla beraber, şiir tarihi boyunca varolan bir biçimdir.
Şairler neden bu biçimi yer yer kullanırlar sorusunun yanıtı da çok bilinen bir gerçektir. Yazı yazan herkes bilir ki türü ne olursa olsun, bir yazı da en zor şey sık tekrar edilen sözcükleri birbirine ezdirmeden kullanma becerisini gösterebilmektir amaç.
Zaman zaman bu sitede de rastlarım, başarılı olanları canı yürekten kutlarım ve bilirim ki başaran dile hakimiyeti de başarmıştır. Artık o kişinin şairliği tartışılmaz, şiir tekniği ile ilgili olarak da daha üst düzeyden ve özellikle özeline yazarak konuşurum.
Bu şiire gelince, öncelikle temayı net bir şekilde söylemek gerek ki doğru okunsun. Burada can sözcüğü değişik anlamlara büründürülmekle beraber ana konu ebeveynin çocuk sahibi olması ve onu kaybetmesidir. Örtülü ve hafifletilmiş bir ağıttır aslında. Bir iç konuşmadır.
Sözün özü şudur ki yinelenen sözcüklerin birbirini ezip ezmediğine bakılmalıdır önce sonra anlam derinliğine, anlam bütünlüğüne, vs. vs.
Düşmek zorunda olduğum bu notu asla bir savunma olarak düşünmedim. İletiyi doğru algılayan arkadaşların bir algı sağlaması yapabilmeleri ve kendi algı ayarlarıyla oynamamaları için gerekli gördüm,
Ayrıca bir çatışma ortamı yaratmak niyetinde hiç değilim. Zira Aspendos dosta en ufak bir kırgınlığım söz konusu dahi olamaz. Aksine yürekli kişiliğini tekrar kutlar, bir anlamda farklı algılanabilecek birşeyleri ortaya koyduğu ve açıklama yapma fırsatı yarattığı için teşekkür ederim.
açıkçası YOK'A mektuplardan sonra can bende soğuk duş etkisi yarattı.her ne kadar anlam yükenmeye çalışılsa da CAN ın basit şiir kalıplarıyla CAN sız kaldığını düşünüyorum.özellikle seimesel bir anlatımın sembolü sayılan kelimelerin çokluğu şiiri sıradanlaştırmıştır.
can can olana dek hüzün can can oldu hüzün can gitti can hüzün can bu mu gerçek yüzün
birde dikaktimi çeken bir unsur daha oldu..kyrie nin güne gelen şiirinden sonra aynı kelimeleri yer değiştirerek felesefi anlam kazandırmaya çalışmak moda olmaya başladı..bunu sadece bu şiir için söylemiyorum.her yeri değiştirlen kelime farklı bir anlama büürnmüyor...burada hüzün yüklenen fiiler farklı ama anlatılan duygu aynı...
takip ettiğim ve arkadaş listemde olan bir şair olduğunuzu belirtmeliyim. paylaşım ve emek adına tşk.ediyorum..sevgiler ..saygılar
can? gerçek canlığı kim bulmuşk sevgili bilge dost.. tüfek icat oldu mertik bozuldu..yinede hey hey.. sabah çayıma düşen derin bir şiirdi..kutlarım..sevgimdesin
içinde bulan dışına aksettiriyor
vahdeti şuut ta birleşiyor
her gördüğü o ondan başka
olmadığını anlayıp hayret içinde hayret
gercekten az ve öz sizin gibi usta
kaleme e yakışmış kutlarım......