Niye düşünürsün, ey Kanun Hoca; Şiir kanadıyla uç gitsin abi; Sen mutlu ol yeter, yansın Alaca; Yeter ki üstünden suç gitsin abi!
Çile, beis, keder, ızdırap ve gam; Her dem muallakta yaşar mı adam! Dertlere göğüs ger, de ki "bu rüyam" Hayatla dalganı geç gitsin abi!
Dolar hep yükselir, yerinde durmaz, Benimse bütçem dar, meteliğim az.. Boşver be, beklesin kömürcü "Akmaz" Dolar borcun biraz geç gitsin abi! Şayet ister ise, kaç gitsin abi; Yeter ki üstünden suç gitsin abi!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KANUN'UN DOLAR BORCU VARDI... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KANUN'UN DOLAR BORCU VARDI... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
güzel kardeşim dolar kendi başına uçmuyo ki altını da uçuruyo bnim de altı borcum var kaçamam, açamam, uçaam, geçemem ne olacak halim selametlerle kalasın
Bak KANUN ağabey, ben mümtaz bir şahsiyet olarak her zaman büyüklerime ve Kanun'a saygı duymuşumdur ve saygı duyarım.
Zatıalinizin şiiri hakkında da "AHENK, AKICILIK, MELODİ, MÜZİKALİTE, KAFİYE ÖRGÜSÜ, YANLIŞ MESAJI DOĞRU SUNMA BECERİSİ, İLGİNÇLİK, KENDİNE HASLIK, GÜNCELLİK, HER YERDE HER ZAMAN YAŞANABİLİRLİK HARİKA... " demişim ... Yorumun hepsini anlayarak ve uyanık bir vaziyetteyken okursanız görürsünüz...
Ancak başta sıraladığım husuları da işaret etmekten kendimi alamadım; çünkü biz gençler sizin şiirlerinizi okuyarak büyüyen kişileriz... Daha doğrusu Kanun ağabeyime adı geçen satırları yakıştıramadığım ve her zaman bizlere örnek olmasını istediğim için o eleştiriyi hoşgörünüze sığınarak yazdım...
Şimdi KANUN AĞAM kanuna banka soymayı nasıl yakıştıralım... Sahi Kanun banka soyar mı? Sizi seviyor ve ustamız biliyoruz ancak siz banka soyarsanız biz ne yapalım... Ha dolar da yakında pattadan daha da yükselirse sorumlusu kim olacak...
Bir de ben Kömürcü Akmazın yakını falan da değilim... O şahsı tanımam sizi taıdığım kadar...
Bize örnek olduğunuz için sizi çok seviyoruz... Biz de bundan borçları sallayalım, doların düşmesini bekleyelim bari...
Sahi diğer usta şairlerimiz ne derler bu hususta acaba... Bekelyelim ve gerçeği görelim... Bütün şair ağabeylerimi seviyor, BAŞTA KANUN AĞABEYİM OLMAK ÜZERE HEPSİNE SAYGILARIMI İLETİYORUM... selamlar...
Metin Mümtaz Efendi; 1. Kanunsuzluk değil, ironi yapıyorum. 2. Borcumu "ödemedim" değil, "ödeyemedim" Borç ödememeye de teşvik etmiyorum kimseyi, parası olan elbette öder kardeşim. 3. Teeessüf edrim, şiirde kötü niyet yok, belki postu kurtarma var.. Mağduriyet var. Anlayın artık. Bunu yazmakla sui-zan yapmışsınız. 4. Düşünerek çözüm bulabileceğimi söylediniz.. O zaman borç verin, veya yardım edin de kapatalım şu borcu. Ben düşündüm, banka soymak dışında bir çıkışı yok bu işin:) 5. Oturup ağlamaktan, dalga geçmek daha olgunca bir davranış bence. Borcu bile mizahla karışık gündeme taşıyan bu büyük şair için bu yorumunu saygısızlık olarak algılıyorum.
5) BİR DE ŞİİRİNİN TÜMÜNDE BİR KAYITSIZLIK VAR... BORÇLA BİLE DALGA GEÇEREK CİDDİYETE ZARAR VERİYORSUN.
DİYECEKSİN Kİ BU ŞİİRİMİN HİÇ Mİ İYİ TARAFI YOK...
BEN DE DİYORUM Kİ BU ŞİİRİN HER TARAFI İYİ SADECE YAZDIĞIM HUSUSLAR BİRAZ AKSATIYOR İŞİ...
YOKSA AHENK, AKICILIK, MELODİ, MÜZİKALİTE, KAFİYE ÖRGÜSÜ, YANLIŞ MESAJI DOĞRU SUNMA BECERİSİ, İLGİNÇLİK, KENDİNE HASLIK, GÜNCELLİK, HER YERDE HER ZAMAN YAŞANABİLİRLİK HARİKA...
Zor kaçarsın zor adamlar hem kömürcü hem kunduracı ayakkabıyı kimden alıpta kaçacan hoca şu borçlarımızı birileri ödese artık nette mendil açayım ikimiz için :)
Her dem muallakta yaşar mı adam!
Dertlere göğüs ger, de ki "bu rüyam"
Hayatla dalganı geç gitsin abi!
bugün dolar düştü
alçalıp yükselenle işimiz olmaz bizim
saygılar