21.10.2008 de kaybettiğimiz çok değerli büyüğüm,hayatta pusula olarak kabul ettiğim insanlardan olan BAHİTTİN AŞAR’a ithaf olunmuştur...
Bir varmış bir yokmuşla başlar tüm hikayeler…
Sen de bir vardın,ama pir vardın. Şimdi artık yoksun…
Kimi zaman bir babadostuydun bana, bir amca. Kimi zaman bir dost, bir yoldaş, Bir arkadaş, bir sırdaş.
En kıymetli büyüklerimdendin. Ömür denen şu zor labirentin, Türlü yollarından geçmiştin. Nasihatlar verirdin.
Bir gün bile bir yabancı gözüyle görmedim. Çalışırken ellerinin maharetini izlerdim. Namaz sonrası uzardı seccade mesailerin. Düşüncelerine ortak olur beyninde gezerdim.
Hani insan sevdiğine takılmayı sever ya. Bunun için ben de çok takılırdım sana. Yine mi tombalak; yine mi derdin bana. Gülerdin için için sonra…
Çok severdin hani sen de beni. Seninle geçen an benim için de zevkti. Sadece büyüklük değil ki, Bana yaptığın düpedüz öğretmenlikti.
Bahse girmiştik Bahittin amca. Ben derdim ki sevdiğim kızı alacağım! Sen inanmazdın… Gençsin daha, sevdadan sevdaya konarsın derdin. Bahittin amca; bahsi sen kaybettin. Zaten sen de kaybetmek isterdin...
Unutamam! Üzüm ekmek,portakal ekmek,söğüştü ana menün. Ah be tombalak, bu şeker denilen illetin gözü kör olsun der, Bacaklarından şikayet ederdin. Yemek sonrası bir fincan çayını içerken, Memleketi satanlara çatardın uzun uzun…
Başında şapkan,gözünde yıllanmış gözlüklerine, Kdv iadesi doldururken, düşünürken bir şeyler, Kahverengi takımın üzerinde, otobüs beklerken, Belki sıradan bir vatandaş gibi görünürdün. Ama asla sıradan değildin. İçinde ki cevheri ben bilirim Bahittin amca.
Yıllar yılı çok şey öğrendim senden. Bilirim gelmeyecek giden yeniden.
Çok hasta olduğunu duyduk, koştuk hastaneye, Göstermediler seni ama veda ediyordun faniye. Ağzından eksik olmamış Tanerin, Tuncerin, Fazla uzun sürmedi ya, geldi acı haberin.
Son yolculuğuna yollamak seni, hiçte kolay olmadı. Gün gelecek diyeceğiz işte: yerin hâlâ dolmadı.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BAHİTTİN AMCA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BAHİTTİN AMCA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
çok dramatik bir şiirdi severek daha dogrusu üzülerek okudum degerli dost kalemine saglık ayrıca degerli yorumunuz içinde çok teşekkür ederim efendim saygılar sevgiler
Dualarınızın kabul olmasını, çok sevdiğiniz değerli büyüğünüzün mekanı cennet olsun ve size de sabır diliyorum.
Yitirdiğimiz özel bir dost, arkadaş, amca, baba v.s verilebilecek en güzel armağanı vermişsiniz. Vefa ve sevginizi göstermişsiniz. Hemde en güzel şekilde.
ayrıca degerli yorumunuz içinde çok teşekkür ederim efendim saygılar sevgiler