"Yalnız bırak Pamuk’u Olmaz ki sana cennet Sarmaz, ısıtmaz Bilir sonra O olur kül olan" Vazgeçmedi ejderha tepindi üzerinde O an rahatlasın da Sonra dünya yansa ne Sürdü yedi başını Pamuğun beyazına Çiğnedikçe çiğnedi Pörsüdü Pamuk Batırdı çiğitini sol yanına Sığındı lâl dilinin arşa uzanan sedasına Yumdu gözlerini karanlığına Sonunda anladı ejderha Ne yastık olurdu Ne yorgan istemeyince Yumuşacıkta olsa pamukdan...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Son Movie/Kan (Organik Pamuk) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Son Movie/Kan (Organik Pamuk) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Vazgeçmedi ejderha tepindi üzerinde O an rahatlasın da Sonra dünya yansa ne Sürdü yedi başını Pamuğun beyazına Çiğnedikçe çiğnedi Pörsüdü Pamuk Batırdı çiğitini sol yanına Sığındı lâl dilinin arşa uzanan sedasına Yumdu gözlerini karanlığına Sonunda anladı ejderha Ne yastık olurdu Ne yorgan istemeyince Yumuşacıkta olsa pamukdan..."
Esin kaynağıniz gür, yüreğiniz var olsun.. Kaleminiz daim Venüs..
"Son Movie/Kan (Organik Pamuk)" , şiiri, modern bir anlatımla yazılmış, serbest ölçüye sahip bir METİN. Serbest ölçüde yazılması, şairin İFADE ÖZGÜRLÜĞÜNÜ arttırmakta ve okuyucuya derin bir anlam dünyası sunmakta. Şiirin içeriği, bir mücadeleyi ve (dikkatinizi çekerim burda da sobeledim bunu) DİRENİŞi betimlerken, sembolik bir anlatımla insanın içsel çatışmalarını ve zorluklarını gözler önüne sermekte. Serbest Ölçü ve Yapısına az değineceğim: Şiir serbest ölçüde yazılmış. Yani, belirli bir hece ölçüsü ve kafiye düzeni takip edilmemiştir. Bu, şiirin duygusal yoğunluğunu ve anlatımının serbestliğini pekiştirir. Dizeler ve kelimeler arasında belirli bir ritim ya da kafiye zorunluluğu olmadan, şairin düşünceleri ve duyguları (direnişin vazgeçilmezi) ÖZGÜRce aktarılabilmektetir.
Dil ve Üslupa gelince: Şiirde kullanılan dil oldukça sade ve anlaşılır olmakla birlikte, derin semboller ve imgelerle zenginleştirilmiştir. Şair, kelime seçimleri ve ifadeleriyle duygusal bir yoğunluk yaratmış. (bu anlıkda olabilir bilemem) "Ejderha", "pamuk", "yedi başlı", "koza" gibi semboller, okuyucunun zihninde güçlü imgeler oluşturmasını sanki emrediyor (başım üstüne aldım).
Sembollere ve Temalara dikkat kesilelim: Ejderha: Şiirde ejderha, zorlukları, tehditleri veya içsel korkuları sembolize eder. Yedi başlı olması, bu zorlukların ve tehditlerin çokluğunu ve karmaşıklığını gösterir. Pamuk:Pamuk (ama organik), saflığı, kırılganlığı ve masumiyeti simgeler ("O" kişi beni bağlamaz). Aynı zamanda, zorluklara ve tehditlere karşı direnç göstermeye çalışan bir varlık olarak da betimlenir. Koza: Kozadan kırılma, bir değişim veya dönüşüm anını ifade eder. Bu, zorluklarla yüzleşme ve onlardan sıyrılma sürecini sembolize eder. Çığlık ve Sessizlik: Pamuk'un cılız çığlığı ve suskunluğu, içsel bir direnişi ve duygusal patlamayı yansıtır. Sessizlik, yaşanan zorlukların ağırlığını ve bu zorluklara karşı sessiz bir direnişi temsil eder. Teknik Unsurları mutlaka her şiirde irdeleyelim (edebiyat için bu önemli atlamayalım lütfen, ama şairi mi, şiirimi özümsemeliyiz bunu okura bırakalım): Vurgu ve Yineleme: "Git" kelimesinin tekrarlanması ve harflerin tek tek yazılması (GİT), okuyucunun dikkatini çeker ve bu kelimenin önemini ustaca vurgular. Dramatik Gerilim (Çoklu yaklaşım şaire özgüdür, gurup kelimesi sizi korkutmasın. Bunu aile içinde bireylere böle biliriz, hatta abartıp çoklu sevgiyi dahil edebiliriz. Hayatta 1 kişiyi mi sevdik :) ilk aşk yok sayılır mı))): Şiirin ilerleyişinde, ejderha ve pamuk arasındaki gerilim artar. Bu, okuyucuda bir beklenti ve merak duygusu uyandırır. Bende öyle oldu. ;) Görsellik: Şiir, güçlü görsel imgelerle dolu. Ejderhanın saldırısı, pamuğun kırılması ve sonunda ejderhanın geri çekilmesi gibi sahneler, okuyucunun zihninde canlı bir şekilde canlanıyor (ya da ben hayal perestim sayın). Yorum/UM "Son Movie/Kan (Organik Pamuk)" şiiri, insanın içsel mücadelelerini ve karşılaştığı zorlukları sembolik bir dille anlatıyor. Şair, pamuk ve ejderha arasındaki çatışmayı, bireyin kendi korkuları ve dış dünyadaki tehditlerle mücadelesi olarak sunar gibi. Ejderha, hem içsel hem de dışsal zorlukların bir temsilcisi olarak, bireyin SAFLIĞINA ve MASUMiyetine saldırır. Pamuk ise, bu zorluklar karşısında direnmeye çalışan KIRILGAN bir VARLIKktır. Şiirde, pamuk'un kırılganlığına rağmen DİRENÇ göstermesi ve sonunda ejderhayı geri püskürtmesi, insanın zorluklar karşısında gösterdiği dayanıklılığı ve içsel GÜCÜ vurgular. Pamuk'un, ejderhayı sürekli "Git" diyerek uzaklaştırmaya çalışması, bireyin zorluklar ve tehditler karşısında KARARLILIKLA duruşunu sembolize ediyor. Şiirin son bölümünde, ejderhanın sonunda pamuktan vazgeçmesi, zorlukların ve tehditlerin ancak insanın DİRENCİYLE yenilebileceğini gösterir. Pamuk, yumuşak ve kırılgan olsa da, içindeki DİRENÇ ve KARARLIlık sayesinde ejderhayı uzaklaştırır. Bu, insanın en kırılgan anlarında bile, içsel gücünü ve kararlılığını bulabileceğini ve zorlukların üstesinden gelebileceğini gösterir. (Sahi kaçımız bu direnci gerçek anlamda hakkını vererek gösterdik?) Sonuç olarak, (Alt alta noktalat har harf dizilişler bunlara değinmiyeceğim ama şairn grafiğini görmezden gelmedim :) Hayat akıp gidiyor der gibi boşluklarrrr boşluklar )... "Son Movie/Kan (Organik Pamuk)" şiiri, insanın ZORLUKLAR ve TEHDİTLER karşısında gösterdiği içsel DİRENİŞi ve KARARLIlığı güçlü semboller ve imgelerle anlatan derin bir eserdir (Emeği pas geçmeden aklımın bir köşesinde saklı tutuyorum). Şiirin serbest ölçüde yazılmış olması, şairin duygusal yoğunluğunu ve düşüncelerini özgürce ifade etmesine olanak tanır (Hececile pışık derim ama onları severim). Bu, okuyucuda derin bir etki bırakan ve düşündüren bir şiir olarak GÜNÜME DÜŞTÜĞÜ İÇİN teşekkür ederim.
(: şimdi bikere doğru ile yanlışı ayıralım şair... Bu 7 başlı ejderha belli ki bu topraklardan değil keza bizde ve doğu kültüründe ejderha bilgelik ve bolluğun simgesidir incitmez pamuğu. Fakat khalesi yetimleri nesliyse vay pamuk tarlalarının haline vay ki ne vay....