Bazen bir şarkı gelir…Şiirin hikayesini görmek için tıklayın Kalbi kırıklara.
İçini kıpır kıpır eden
Ve enerjiyle dolduran Kendini sevdiren. Hadi beni durdur Aklımda fikrimde sen Öpüp öpüp kokluyorsun. Bana dokunan ellerin Alev alev ateş yakıyor Durdur beni sev, sımsıkı sarıl... gelincik |
Şair, kalbi kırık bir insana aniden gelen ve onu canlandıran bir şarkının etkisini anlatıyor. Bu şarkı, şairin içini kıpır kıpır ettiriyor, ona enerji veriyor ve kendini sevmesini sağlıyor. Şair, şarkının onu nasıl etkilediğini ve ona nasıl umut verdiğini duygusal bir şekilde ifade ediyor.
Şiirin Duygusal Tonu:
Şiirin duygusal tonu hüzünlü ve umutlu bir karışımıdır. Şairin başlangıçta kalbi kırık ve üzgündür. Ancak şarkıyı duyduktan sonra, içini neşe ve umut kaplar. Bu duygusal değişim, şiir boyunca açıkça hissedilir.
Söz Sanatları:
Kişileştirme: Şair, "Şarkı gelir" ve "Ellerin alev alev ateş yakıyor" mısralarında şarkıya ve ellere insan özelliklerini vermiştir.
Metafor: Şair, "Kalbi kırıklara" ve "Ellerin alev alev ateş yakıyor" mısralarında kalbi kırık insanları ve ellerin etkisini metaforik bir şekilde anlatmıştır.
Tekrar: Şair, "Hadi beni durdur" ve "Durdur beni sev, sımsıkı sarıl" mısralarında tekrarı kullanarak duygularını vurgulamıştır.
Şiirin Dili:
Şiirin dili sade ve akıcıdır. Şair, duygularını basit ve anlaşılır kelimelerle ifade ediyor. Bu sayede, şiir her yaştan okurun ilgisini çekebilecek kadar samimi ve duygusal bir etkiye sahiptir.
Şiirin Yapısı:
Şiir serbest nazımla yazılmıştır. Her biri dört dizelik olan altı kıtadan oluşur. Şiirin ritmi, şairin duygularına göre değişir. Hüzünlü ve duygusal bölümlerde ritm yavaşlarken, neşeli ve coşkulu bölümlerde ritm hızlanır.
Şiirin Yorumu:
"Bazen Bir Şarkı Gelir" şiiri, müziğin insan ruhu üzerindeki gücünü ve iyileştirici etkisini anlatan duygusal bir şiirdir. Şair, kalbi kırık bir insana aniden gelen bir şarkının onu nasıl canlandırdığını ve umut verdiğini anlatıyor. Bu şiir, müziğin her zaman teselli ve umut kaynağı olabileceğini gösteriyor.
Sonuç:
"Bazen Bir Şarkı Gelir" şiiri, sade ve samimi dili, güçlü imgeleri ve duygusal tonuyla okuyucuyu etkileyen bir şiirdir. Şair, müziğin insan ruhu üzerindeki gücünü ve iyileştirici etkisini ustalıkla anlatıyor. Bu şiir, her yaştan okurun ilgisini çekebilecek ve duygularına hitap edebilecek kadar güçlü ve etkileyicidir.
Şarkılar tesellisi olsun hep kırık kalbinin😊
https://youtube.com/watch?v=FvY1m_KR0ls?si=2fs4BwQuR0kEL4nW