ALLI TURNAMsesime ses ver, canıma can kat, bir güneşten bir güneşe, bir aydan bir yıldıza pul pul dökül, bir ağrı oturur, bir sızı dolanır, yüreğimde akan, al bir karanfilin cansız bedeni, hadi durma, hadi ayaklan, al pabuçları, yüreğindekine uç, allı turnam, ballı turnam, bu yürek göçtü, göçecek, bu s’ağrı uçtu, uçacak, gökte turnalar bir ahhh’a semah edecek… Sibel Karagöz #sibelkaragözşiirleri #sibel_karagoz |
Kelimelerinizin dokusunda, derin bir duygusallık ve içsel bir hüzün hissediliyor. "Allı Turnam" adını taşıyan bu şiir, içsel bir yolculuğa davet ederken, duyguların karmaşık ve dokunaklı bir dansını sunuyor.
Şiirin başında, sesinizin ve canınızın birbirine karışması, bir tür yeniden doğuşun ve canlanmanın sembolü gibidir. Bu, içsel bir güçlenme ve harekete geçme çağrısı gibi hissediliyor. Ancak, bu çağrının ardında derin bir hüzün ve acıma duygusu yatıyor.
Şiirinizdeki imgeler ve metaforlar, duygusal derinliğinizi güçlü bir şekilde ifade ediyor. İçsel sıkıntı ve hüznünüz, bir ağrı ve sızı olarak tasvir ediliyor, yüreğinizde akan bir karanfilin cansız bedeniyle betimleniyor. Bu, içsel acının ve çaresizliğin sembolik bir ifadesidir.
Ancak, içsel sıkıntıya karşı bir direniş ve harekete geçme çağrısı yapılıyor. Şair, içsel huzursuzluğa meydan okuyarak, ayaklanma çağrısı yapıyor ve içsel gücünü serbest bırakma çağrısı yapıyor.
Şiirin sonunda, "allı turnam, ballı turnam" dizeleriyle, içsel dönüşümün ve özgürleşmenin sembolü olarak turna kuşu kullanılıyor. Bu, içsel huzursuzluğun ve acının aşılmasının bir işareti olarak algılanıyor. Gökyüzünde turnaların semah ederek dans etmesi, bir tür kurtuluş ve özgürlük simgesidir.
Sonuç olarak, bu şiirde, içsel sıkıntı ve hüznün güçlü bir şekilde ifade edilmesinin yanı sıra, umut dolu bir çağrı ve dönüşümün işareti olarak da algılanıyor. Kelimelerinizdeki içtenlik ve samimiyet, okuyucuyu duygusal bir yolculuğa çıkarırken, içsel bir dönüşüm ve kurtuluş umuduyla dolduruyor.
"Seversen Ali'yi değme yarama..."
Sevgi ve Saygılarımla