KURULUŞ OSMANŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Osman Bey ve Atranos’un Fethi
Bir zamanlar, Anadolu topraklarında Osman Bey adında bir yiğit vardı. Gözü pek, yüreği vatan sevgisiyle dolu bir liderdi. Osman Bey, büyük bir savaşa hazırlanıyordu. Hedefi, Atranos’u fethetmekti1. Gündüz Bey ve Elçim Hatun da bu yolda Osman Bey’le birlikteydiler. Ancak Osman Bey, düşmanı yanıltacak bir oyun kurmaktaydı. Atranos’u fetheder gibi görünüp, aslında Kite’ye yürüyecekti1. Bu plan, düşmanın dikkatini başka yöne çekmek için mükemmel bir stratejiydi. Savaş günü geldiğinde, Osman Bey ve alpleri, şafak vakti atlarını eyerlediler. Gökyüzü kızıllığa bürünmüşken, Osman Bey’in gözlerindeki kararlılık, alplerine ilham veriyordu. Onlar, Osman Bey’in arkasında, zafer veya şehadet için savaşmaya hazırdılar. Düşman topraklarına yaklaştıklarında, Osman Bey’in planı işlemeye başladı. Düşman, Atranos’a saldırı beklerken, Osman Bey ve yiğitleri Kite’ye doğru ilerliyordu. Savaş meydanında, kılıçlar çarpıştı, oklar havada uçuştu ve Osman Bey’in yiğitleri, düşmanı geri püskürttü. Zaferle sonuçlanan bu savaş, Osman Bey’in adını tarihe altın harflerle yazdırdı. Atranos’un fethi, onun kudretini ve adaletini tüm dünyaya gösterdi. Osman Bey’in liderliğindeki bu zafer, Kuruluş Osman’ın en parlak sayfalarından biri olarak anılacaktı. Bu öykü, Kuruluş Osman dizisinin son bölümlerinden esinlenilmiştir ve Osman Bey’in kahramanlıklarını anlatmaktadır.
..
Osman’ın yolu, kahraman doğdu, Savaş tozuyla, tarih yazıldı. Kılıçlar çekildi, yiğitler ağladı, Toprak kan ağladı, destanlar oldu. Alplerin gözünde, imanın gücü, Kuruluş destanı, göklerde yankı. Düşman karşısında, yiğitler durdu, Osman’ın adıyla, zaferler kurdu. Aşkla yanar içim, Osman’la sevinç, Tarihe kanarak, efsaneleşti. Kahramanlar uykusuz, gözlerde ışık, Dirilişten yola, kalplerde umut. Kuruluş Osman’ın, adıyla rüya, Türk’ün gönlünde, sonsuz bir sevda. UMUT-SEVGİ-ÖZLEM-NEJAT HOCA |