Kızılırmak gibi coşar çağlarım Nasıl özlüyorum güzel Çorum’u Duydum viran olmuş yeşil bağlarım Çok iyi anladım ne olduğumu Ben de özlüyorum güzel Çorum’u - Elmabeli Bayat Irmak ovası Sakaröküz derler kartal yuvası İskilip Dolması yemeğin hası Oraya borçluyum varım yoğumu Şimdi özlüyorum güzel Çorum’u - Şirin Sungurlu’ya uzak Yörüklü Alaca’ya varsam duygular yüklü Kargı’ya ulaşsam yivrik gölüklü Budur ahvalimiz budur yorumu Ben de özlüyorum güzel Çorum’u - Çiçeğe dolanmış bütün ağaçlar Yeşile bürünmüş düzler yamaçlar Ortaköy sakindir gönül amaçlar Mecitözü nasıl anla sorumu Ben de özlüyorum güzel Çorum’u - Kırkdilim üzeri aşıp Laçin’e Gitmeniz gerekmez Çin’e Maçin’e Irmak üstü Oğuzlar’ın içine Meşhur cevizleri bağın harımı Ben de özlüyorum güzel Çorum’u - Irmak kenarında güzel Osmancık Koyunbaba derler inci gerdanlık Dodurga çevresi bağlık ormanlık Seyrine doyulmaz ömür yarımı Ne çok özlüyorum güzel Çorum’u - Temiz havasıyla Uğurludağ’ım Hattuşaş’ım Boğazkale otağım Bir yaman özlemle geçiyor çağım Mevzubahis Çorum yoksa boru mu Ben de özlüyorum güzel Çorum’u - Benim kalbim her gün orda atıyor Anam babam dedem orda yatıyor Ömrümün güneşi battı batıyor Şimdi arıyorum çocukluğumu Ben de özlüyorum güzel Çorum’u - Can çıkmazsa çıkmaz insanın huyu Gözümde tütüyor havası suyu Kendine çekiyor Suat Zobu’yu Şimdi soruyorsan eğer durumu Müthiş özlüyorum güzel Çorum’u - Suat Zobu - Gölük: At, eşek, katır gibi yük ve binek hayvanlarının ortak adı. Harım: 1. Genellikle bağ, bahçe, tarla gibi bir şeyin çevresine kazılan çukur, hendek. 2. Sebze ya da meyve bahçesi, bahçe. Yivrik: Hızlı, evecen. .
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Nasıl Özlüyorum Güzel Çorum’u şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Nasıl Özlüyorum Güzel Çorum’u şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çorum memleket oldu olası böylesine kapsamlı ve anlamlı bir şiir yazılmamıştır diye düşünüyorum. Tek kelimeyle muhteşem güzellikte bir yürek sesiydi şiiriniz, gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. Kalemine ve memleket özlemiyle dolu yüreğine sağlık diliyorum, ilhamınız dâim olsun her zaman. Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla. Esenlikler diliyorum.
Güzel Çorum Türküsünü zevkle dinledik, Çorum Şehri'nin kaydadeğer manzara ve tarihi eserlerini de hazla izledik. Ve karar vedik ki bu güzel Şehrin elbette şiiri de güzel olur. Okudukça kanaatimiz pekişti, tebrikimiz alkışa döndü. Sağlık dualarımla gözlerinizden öpüyorum sevgili Suat Beyi Sağlık, huzur dualarımızla Allah'a emanet kalın. (Aksakal)
Kızılırmak gibi coşar çağlarım Nasıl özlüyorum güzel Çorum’u Duydum viran olmuş yeşil bağlarım Çok iyi anladım ne olduğumu Ben de özlüyorum güzel Çorum’u
Yeşil bağları, samimi insanları ve zengin kültürüyle, Çorum'u özlemek, oranın bir parçası olmak demektir. Ve her özlem, bizi kim olduğumuzu, nereden geldiğimizi hatırlatır. Çorum, sadece bir şehir değil, aynı zamanda bir hikaye, bir anı, bir duygudur.Müstesna şiirinizle büyük bir keyifle tanıştım. Emeğinize ve güçlü kaleminize sağlık. Teşekkürler Üstadım, saygılarımla.
Doğduk süründük ayağa kalktık sokaklarında Oynadıık Acıktık susadık ekmeğini yedik suyunu içtik. Memleketimin aşı ocağının başı... Koca ustam Ekmek derdine rüzgara yakalanmış sonbahar Yaprağı gibi savrulduk ilden ile yerden yere. Ne güzel anlatmışsın ata diyarını. Ben de Çorum'dan leblebi aldım Amasyaya Abime götürdüm. Başka kimse kalmadı zaten... Duygulandırdı beni. Sağ ol. Var oll... GARDAŞIM BENİM.
Çorum ne güzel saat kulesi meydanda,ulu cami,Hıdırlık, İskilip,kalesi kral mezarligi,Hititler müzesi gezilecek o kadar tarihi mekanları var ki Sıcacık taze leblebisi,en çok da kiymasiz mantısı harika oluyor . Şiirle alakası var mı bilmem yazdıklarımın ama özlemişim bende Corumu . Tebrik ederim üstad ne güzel tasvir etmişsiniz gitmiş gibi olduk. Saygılarimla .
Ne güzeldi siiriniz değerli dostum. Çorum ilini bir tamam anlatmışsın. Gönül zenginliğim ufuk genişliğine hayranım sevgili Suat kardeş. Kutlarım sizi yürekten. Yüreğinize emeğinize sağlık.
Kaleminize yüreğinize sağlık.