(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İşte Hanya işte Konya şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İşte Hanya işte Konya şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gonya’nın Hanya’ya Yakın Olması Rivayeti: Osmanlılar Girit adasını fethederken, batıdan yani Hanya tarafından girmişlerdir. Bu bölgede ilk karşılarına çıkan yer, “Gonya” adlı bir köşedir. Hanya’dan sadece 15-20 dakika uzaklıkta olan Gonya, bu deyimin kaynağıdır. İnsanlar, Hanya’ya gitmeden önce Gonya’yı görürler ve böylece Hanya’nın da yakınlarında olduğunu anlarlar. Tarihsel Geçmiş ve Farklı Medeniyetlerin Etkisi: Girit adası, tarih boyunca birçok medeniyetin egemenliği altında kalmıştır. Her medeniyet, adaya kendi izini bırakmış ve bu da Girit’in zengin kültürel dokusunu oluşturmuştur. Bu tarihsel geçmiş, “Hanya’yı Konya’yı görürsün, anlarsın” deyiminin anlamını şekillendirmiştir. Girit adası, tarih boyunca Minos uygarlığından Roma İmparatorluğu’na, Venediklilerden Osmanlılara kadar birçok medeniyete ev sahipliği yapmıştır. Bu nedenle “Hanya’yı Konya’yı görürsün, anlarsın” deyimi, farklı kültürlerin etkileşimini ve uzak yerler arasındaki ilişkiyi anlatan bir özdeyiş olarak kullanılmaktadır.
Bu şiirde, şair insanlığın içine düştüğü durumu eleştiriyor ve toplumun ahlaki çöküşüne dikkat çekiyor. Şair, insanların nefislerine ve dünyevi arzularına kapılarak vicdanlarını kaybettiklerini, mal ve mülk hırsının insanları insani değerlerden uzaklaştırdığını dile getiriyor.
Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık üstadım güzel bir şiir tebrik ederim Saygılarımla.
Şu faniyi halen el üstünde tutarak diğer insanların da türlü haklarını gasbeden sözüm ona uyanıklar yok mu, ben onlara sadece acıyorum. Saltanatları en çok bir ömürlük ve fakat sonu kesin hüsran, zulüm ve nihayet ateştir. Bu anlamda harika bir irdeleyişti hayatı. İlhamınız daim olsun değerli kalem. En kalbi saygı ve selamlarımla.
Çok güzeldi,çok acıklıydı,çok doğru, Allah razı olsun sevgi ve özlem vardı, Hakikat vardı, o çok güzel yüreğine sağlık Üstadım, ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla
Değerli dostum sayfanızda duygusuyla kurgusuyla akıcılığıyla anlamlı güzel bir eser okudum yüreğine sağlık kalemin daim ilhamın bol olsun selam saygı ve sevgilerimle kal sağlıcakla
Kanaviçe tadında o ilmek ilmek işlediğiniz şiiriniz harika tüm şiirleriniz gibi kutluyorum seni şairim kalemine yüreğine sağlık kal sağlıcakla selamlar saygılar sunuyorum efendim nice şiirlere
Bu şiir, yazarın dünyanın adaletsizliğine, zulmüne ve ahlaksızlığına dair duyduğu hayal kırıklığını ve öfkeyi dile getirdiği bir eserdir. Yazar, insanların nefislerine, mala, mülke ve edepsizliğe kapıldığını, vicdanlarını kaybettiğini ve zayıflara acımasızca davrandığını söyler. Yazar, müslümanların da bu durum karşısında sessiz kaldığını, kafirlerin ise alay ettiğini belirtir. Yazar, dünyada hak, hukuk ve adaletin olmadığını, herkesin çıkarına göre hareket ettiğini ifade eder. Yazar, bu şiirle okuyucuya dünyanın gerçek yüzünü göstermek ve uyanmaya çağırmak istemektedir.
Her zaman ki gibi harika duygularla zengin kelime hazinesi ile yazmış olduğunuz gönül sesinizi beğeniyle okudum; Gönlünüze gelen ilhamınız sel olsun taşsın, yazan kaleminiz daim, yüreğiniz dert görmesin, Allah'a emanet olun...
Yerli yerinde tespitler, serzenişler ve işte dünyanın gerçek yüzü dedirten her şey. Değerli kalemi yürekten kutluyorum İnşallah zamanla bir şeyler yoluna girer diyelim. Saygı ve selamlarımla.
Şiirde de dediğiniz gibi toplumca çok sıkıntılarımız var aslında. Hepimiz taşın altına elimizi koyalım, en yakınımızdan başlayalım en azından tavsiye vermeye. Selam ile
Haklı sitemlerle ve ihlâs içinde duygularla yazılmış duyarlı yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. Kalemine ve duyarlı yüreğine sağlık diliyorum. Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla. Hayırlı geceler diliyorum.
Osmanlılar Girit adasını fethederken, batıdan yani Hanya tarafından girmişlerdir.
Bu bölgede ilk karşılarına çıkan yer, “Gonya” adlı bir köşedir.
Hanya’dan sadece 15-20 dakika uzaklıkta olan Gonya, bu deyimin kaynağıdır.
İnsanlar, Hanya’ya gitmeden önce Gonya’yı görürler ve böylece Hanya’nın da yakınlarında olduğunu anlarlar.
Tarihsel Geçmiş ve Farklı Medeniyetlerin Etkisi:
Girit adası, tarih boyunca birçok medeniyetin egemenliği altında kalmıştır.
Her medeniyet, adaya kendi izini bırakmış ve bu da Girit’in zengin kültürel dokusunu oluşturmuştur.
Bu tarihsel geçmiş, “Hanya’yı Konya’yı görürsün, anlarsın” deyiminin anlamını şekillendirmiştir.
Girit adası, tarih boyunca Minos uygarlığından Roma İmparatorluğu’na, Venediklilerden Osmanlılara kadar birçok medeniyete ev sahipliği yapmıştır. Bu nedenle “Hanya’yı Konya’yı görürsün, anlarsın” deyimi, farklı kültürlerin etkileşimini ve uzak yerler arasındaki ilişkiyi anlatan bir özdeyiş olarak kullanılmaktadır.