MEKANINIZ CENNET OLA CANLARIM (Çanakkale)Şiirin hikayesini görmek için tıklayın AÇIKLAMA--------------------------------------------------------------------------------------------------
***Seyit Onbaşı: 18 Mart günü düşmanın top mermisiyle kimi arkadaşlarının şehit edildiğini ve düşman gemilerinin kendilerine gelmekte olduğunu görür. Mürettebatı olduğu topun mermi kaldıran vincinin parçalanması nedeniyle 215 kg’lık mermisini sırtlar ve TEK KİŞİLİK merdivenlerinden çıkıp mermiyi kundağa yerleştirir. ***Muavenet-i Milliye: Morto koyunda demirlenmiş, Türk tabyalarına ölüm kusturmaya devam eden Cornwallis ve Goliath isimli düşman zıhlısına baskın düzenlemeyi üslenen;((12/13 Mayıs gecesi sessizce demir alıp, hedefine 250-300 metre yaklaşarak peş peşe üç torpidosunu ateşleyip geri dönmüştür. Baş, merkez ve kıç tarafından vurulmuş İngiliz kraliyetinin “Canopus” grubu gemilerinden 1. Sınıf savaş gemisi 13 tonluk Goliath, kıç tarafındaki cephanesinin patlamasıyla da 500 personeli ile boğazın sularında kaybolmasını sağlayan,)) Kıdemli Yüzbaşı Ahmet Saffet Beyin ve mürettebatının emrindeki torpidonun adıdır. ***Seddülbahir; Muhtelif tarihlerce Türklerce 22.700 ve müttefiklerce 22.300 kayıp verilen. İngiliz taarruzunun bu denli kayba rağmen başarısız olması üzerine General Lan Standish Monteith Hamilton, Seddülbahir Cephesi’nde hiçbir askeri harekâta girişilmemesi emrini verdiği yeridir. ***Conkbayırı: Albay Mustafa Kemal’in, Anafartalar Bölgesi’ndeki başarısı; Kocaçimen bölgesinin tutulmasını garanti altına almak, gözlem yapabilmek ve savaşın seyrini değiştirir düşüncesi ile Anzak ve İngiliz birliklerine kaptırmamak için kuvvetlerini taşıdığı zirve bölgesi/ Atatürk’ün “Süngü taarruzu” heykelinin olduğu yüksek tepe. ***Kanlı sırt: Mermilerin yağmur gibi yağdığı,10.000 üzeri şehit verilen tepe NOT: Çanakkale’de Savaştaki “ CEPHEDEKİ” şehit sayımız; 1) Genel Kurmay Başkanlığının 1997 de yayınladığı “ Birinci Dünya Harbinde, Türk Harbi” 5. Cilt Çanakkale Cephesi Harekâtı Birinci, İkinci ve Üçüncü Kitapların Özetlenmiş Tarihi (Haziran 1914 - 09 Ocak 1916) kitabın 244. Sayfası; Türk subay ve er şehit sayısı toplam 57 bin 263 2) Çanakkale’de görev alan Alman Ordu Komutanı Liman Von Sanders’in “Türkiye’de 5 sene” adlı eserinde 66 bin şehit gösterildiği beyan edilmektedir.
MEKÂNINIZ CENNET OLA CANLARIM (ÇANAKKALE)
Çanakkale, Eceabat yamacı, Türk Ulusu korkar sanmış yağmacı, Sayenizde boşa çıktı amacı, Mekânınız, cennet ola canlarım… * Seyit Ali belirlemiş konumu, “Muavenet-i Milliye” durur mu? Yedi düvel yapıversin yorumu, Mekânınız, cennet ola canlarım… * Dersi vermiş Anafarta cephesi, İçini yer, “Türk geliyor” şüphesi, “Seddülbahir” kulağının küpesi, Mekânınız, cennet ola canlarım * Conkbayır’ın, Kanlı Sırt’ın toprağı, Özüne sar, fışkırtıver yaprağı, Essin rüzgâr, dalgalansın bayrağı, Mekânınız, cennet ola canlarım… * Düşmanları çarmıhına gerdiniz, Anadolu toprağına serdiniz, Biz nesiller idi, sizin derdiniz, Mekânınız, cennet ola canlarım |
Atalarımız böylesi koşullarda düşmanın harp kurallarına uymaz vahşetiyle çarpışarak toprağa verdikleri asil al renk.
Uğrunda şehit oldukları vatanın her bir evladının omuzlarındaki ata borcuyla, kanlarımızla tekrar sulamaya antla.
Varlığımızla, ruhumuzla...