UYUYAN KALPLER (FİLİSTİN)Şiirin hikayesini görmek için tıklayın Bu dizeler, derin bir hüzün ve duygu yüklü bir anlam taşıyor. "Uyuyan kalpler" ifadesi, yaşamlarını yitirmiş Filistinli çocukları tanımlarken, onların masumiyeti ve gelecekteki umutlarına vurgu yapıyor.
Toprağa düşen masumiyetin anıları, kaybedilen çocukların yaşamlarının ne kadar masum ve temiz olduğunu anlatıyor. Gözyaşları, toprağa düştüğünde sevda kokan bir hüzün nehrine dönüşüyor, bu da kayıpların yarattığı acının ne kadar büyük olduğunu gösteriyor. Gökyüzüne düşen yıldızlar ve kaybolan umutlar, Filistinli çocukların geleceğine dair hayallerin nasıl yok olduğunu simgeliyor. Bu dizeler, Filistinli çocukların ardında bıraktığı izleri anlatarak, onların sadece birer geçmiş değil, gelecek nesillerin de umudu olduğunu vurguluyor. Cennet kokulu bahçelerde huzurlu bir varlık olarak tasvir edilen uyuyan kalpler, masum çocukların kaybedilmiş olmasına rağmen umut içinde bir varlık olduklarını ifade ediyor. Ancak topraklarına düşen her damla yaş, çocukların yaşadığı acıyı ve çığlıklarını simgeliyor. Gözyaşlarının gökyüzünde yıldıza dönüşmesi, kayıpların cennetle bütünleştiğini, sonsuz bir rahmetin kucaklarında olduklarını ifade ediyor. Topraklarına düşen duaların umut ışığını yakması, Filistinli çocukların hatıralarının ve dualarının yaşamaya devam ettiğini gösteriyor. Bu dizeler, kayıp çocukların hatıralarına ve yaşamlarına duyulan derin bir saygıyı yansıtarak, onların yaşamlarının ölümsüz bir anlam taşıdığını vurguluyor. ÖTE YANDAN "UYUYAN KALPLER" BU KATLİAMI GÖRMEYENLER, UYUTULANLAR BİZLER!
..
Uyuyan kalpler, ölümsüz rüyalarda, Toprağa düşen masumiyetin anıları. Gözleri hüzünle kapalı, sessizce duran, Şehit edilen Filistinli çocukların isyanında. Topraklarına düşen gözyaşları, sevda kokan, Uyuyan kalpler, nehir gibi akan hüzün. Gökyüzüne düşen yıldızlar, kaybolan umutlar, Şehit edilen Filistinli çocukların ardında bıraktığı beyazlar. Uyuyan kalpler, cennet kokulu bahçelerde, Meleklerin kanatları altında huzurlu. Ancak topraklarına düşen her damla yaş, Şehit edilen Filistinli çocukların masum çığlığı. Gözyaşları, gökyüzünde birer yıldıza dönüşür, Uyuyan kalpler, sonsuz bir rahmetin kucaklarında. Topraklarına düşen dualar, umut ışığını yakar, Şehit edilen Filistinli çocuklar, meleklerin kanadında. Uyuyan kalpler, birer destanın kahramanı, Topraklarına düşen sevgi, ölümsüz bir aşkın hatırası. Gözleri hüzünle kapalı, ama kalpleri hep yaşayan, Şehit edilen Filistinli çocuklar, gelecek nesillerin umudu. UMUT ŞAİRİ Nejat Hoca, Meram, Konevi, Mevlana |