Okuduğunuz şiir 29.9.2023 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Deve ile Deveci
.
Eskiden bir deveyle bir deveci yaşarmış Deveci yaz kış demez, işlerine koşarmış Yaşlanınca deveye helallik için varmış Deve demiş ey sahip benimle sen de bittin - Eşkıyalar çevirdi badireler atlattık Geceleri çöllerde ıssız yerlerde yattık Günler oldu ekmeği suya banıp da tattık İşsiz kaldın gene de beni kırlarda güttün - Dünyanın telaşıyla aktı hayat akışı Hani soğuk olmuştu hatırlarım o kışı Hastaydım mecalsizdim çıkamadım yokuşu Sen bana yardım edip beni arkamdan ittin - Etle tırnak gibiydik beraberdik ikimiz Sırtıma yük vururdun bazı yokuş bazı düz Namusunla çalıştın koşturdun gecegündüz Hatırlarım her zamanekmek peşinde gittin - Seninle beraberdir benim ömür tüketmem Devenin kini derler vallahi kin de gütmem Hakkım helal olsun da, bir şeyi helal etmem Ömür boyu beni bir, eşeğe mahkûm ettin - Suat Zobu
ŞİİRİMİ GÜNE ALAN SEÇKİ KURULUNA SONSUZ TEŞEKKÜRLERİMLE...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Deve ile Deveci şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Deve ile Deveci şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sayın Suat Zobu, günün şiiri seçildiğiniz için sizi kutluyorum. Şiirinizdeki duygu yoğunluğu, dil zenginliği ve akıcı üslubunuz beni çok etkiledi. Şiir sanatına katkılarınızın ve güzel eserlerinizin devamını dört gözle bekliyorum. Sizin gibi değerli bir şairin varlığı, edebiyatımız için büyük bir onur ve gurur kaynağıdır. Size başarılarınızda kolaylıklar ve sağlıklı bir ömür diliyorum efendim.
Sabah güneşi doğmuş deftere. Hemde kasvetli kapkara bir sonbahar gününde... Her yönüyle o kadar mükemmel bir şiir ki, seçkiyi söke söke almış adeta. Yüreğine, emeğine, kalemine sağlık abim. Kelimenin tam anlamıyla şiirdi. Gönül dolusu tebriklerim, avuçlarım patlayıncaya dek alkışlarımla... Sonsuz selam ve saygılar kardeşinden...👍👍👍🙏🙏🙏🙏
Düşündükçe güldüm. Güldükçe de düşündüm. Senin ustalığın böyle bir şey işte... Sana kurban olsun bu Bedros. Param yok ama senin gibi bir dostum var. Bana ne diğerlerinin zenginliklerinden...
Saygıdeğer üstâdım, Başlığı, içeriği ve özellikle finali ve mesajıyla ustalıkla harika yazılmış muhteşem güzellikteki şiiriniz için gönülden kutluyorum tebrikler. Kalemine ve yüreğine sağlık diliyorum, ilhamın dâim olsun her zaman. Her şey gönlünüzce olsun ve yolunda gitsin inşallah. Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla.
devenin eşeğe mahkumiyeti devecinin kabahati değil ki, o suç devenin... kervan ne kadar uzun da olsa hepsi bir eşeğin mihmandarlığında yol alır... kıssadan hisse türü benim manzum kıssa dediğim ve bir haylice yazımında olduğu bu tarzı ben hep mesnevi türünde yazmışımdır hem sürükleyici hem anlaşılırlık beyitlerle daha kolay oluyor. takdirlerim böyle güzel bir eseri 7+7=14 lü düz kafiye ile bu kadar akıcı, bütüncül, anlamı dağıtmadan sürdürmüş olmanızda... çok beğenerek okudum, tebrikler ve saygılar sunuyorum...