Han’ım hey ! - Tertemiz, Anamın ak sütü gibi Türkçe düşün Türkçe konuş Türkçe yaz.. Özünü bilendir insanın dibi Türkçe düşün Türkçe konuş Türkçe yaz.. - Sitemim bugüne ve de dünedir Türkçeden gayrıya özenmek nedir Aslı inkâr eden haramzadedir Türkçe düşün Türkçe konuş Türkçe yaz.. - Deyimler tanımlar atasözleri Orhun Kitabesi nurlu yüzleri Dedem Korkut aydınlatır bizleri Türkçe düşün Türkçe konuş Türkçe yaz.. - Yunus ol sözlerin bal kaymak olsun Veysel ol ilhamın gönlüne dolsun Çoluğun çocuğun özünü bulsun Türkçe düşün Türkçe konuş Türkçe yaz.. - Hatayi Farsçayı bilirdi elbet Tarihte yerini alırdı elbet Pir Sultan başka dil bulurdu elbet Türkçe düşün Türkçe konuş Türkçe yaz.. - Dili yozlaştırmak olamaz fikir Biz Türk’üz hiç kimse göremez hakir Allah Türk yaratmış binlerce şükür Türkçe düşün Türkçe konuş Türkçe yaz.. - Kanımız asildir özümüz asil Atatürk yolunda yürümek usül Aslını sevmeli bütün bir nesil Türkçe düşün Türkçe konuş Türkçe yaz.. - Görklü Muhammed’e salavat.. - Suat Zobu
DOSTLARDAN / SONSUZ TEŞEKKÜRLERİMLE
Türk Dil Kurumu’nu kurdu Atatürk Kurultay üstünde durdu Atatürk Dil için çok kafa yordu Atatürk Türkçe düşün Türkçe konuş Türkçe yaz. _____ Türkmenoğlu (Şükrü Atay)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Türkçe Düşün Türkçe Konuş Türkçe Yaz..! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Türkçe Düşün Türkçe Konuş Türkçe Yaz..! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Türk Dil Kurumu’nu kurdu Atatürk Kurultay üstünde durdu Atatürk Dil için çok kafa yordu Atatürk Türkçe düşün Türkçe konuş Türkçe yaz. _____ Türkmenoğlu (Şükrü Atay)
Öncelikle günün anlamını en güzel şekilde ifade eden şiiriniz için gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. Bu anlamlı eser GÜNÜMÜN ŞİİRİ'DİR. Türk Dili Kurultayı’nın açılış günü olan 26 Eylül 1932 tarihinden bu yana kutlanan Türk Dil Bayramı’nın 91. yılını kutluyorum. Türkçemizin gelişmesi için emek veren herkese saygılarımı sunuyor, başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere hayatta olmayanları rahmet ve minnetle anıyorum. Ayrıca Yüce Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.v.)’in doğumunun 1452. yıl dönümü olan MEVLİD KANDİLİMİZ mübârek olsun. Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla.
ŞÜKRÜ ATAY tarafından 9/26/2023 1:37:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
Emeğinize yüreğinize sağlık Hocam, beğenerek okudum anlam dolu ve çok manidar harika bir şiir olmuş kutlarım Selamlar saygılar. Mevlid Kandilimiz mübarek olsun.
evet hocam konuştuğun gibi yaz , yazdığın gibi oku bir cin ata sözü var. bizde ise ya göründüğün gibi ol yada olduğun gibi görün derler bu ata sözleri bir birine çok yakındır . Yani ne özen ne özünden vaz geç şiir çok güzel bir konuyu işliyor tarihin çok derinliklerinden gelen güzel dilimiz Türkçe zaten yazıldığı gibi okunur , okunduğu gibi yani konuşulduğu gibi yazılır dünyada bu özelliği taşıyan bir dildir kutlarım sizi ve şiiriniz
Her zaman ki gibi kendi tarzınızda harika duygularla yazmış olduğunuz gönül sesinizi beğeniyle okudum kaleminiz daim yüreğiniz dert görmesin sağlıcakla kalın gardaşım...
bugün idrak etmekte olduğumuz dil bayramına gerek düşünce gerekse mana yönüyle gayet şık düşmüş pek müstesna yürek sesiydi, gerçek Türk'ün aynı zamanda feryadı bu... bizi millet olmanın ilk unsuru olan dilimizden uzak tutmak için emperyalistlerin ve cahil halkımızın çabalara bitmemiştir, bitmez ve de inancım odur ki bu gavur hayranlığımız sürdüğü müddetçe de bitmeyecektir. bir iki ecnebi kelime kullananların kendini ulemadan addettikleri sürece bu cehalet silinmeyecektir. önce Farsça, sonra Arapça olmadı kapitülasyonla enjekte edilen Fransızca ve sonra da ilim sahibi görünmek için Almanca, İngilizce ve Latince... SON ZAMANLARDA DA; bilgiç siyasilerimizin dillerinden düşmeyen konsensüs gibi güya politika dili. Allah bu eşsiz millete ecir, sabır versin ve dilerim yar ve yardımcımız olsun. tebrikler ve saygılar sunuyorum...
Yoruma başlamadan önce bu kaliteli ve eser niteliğini bağrında ziyadesiyle barındıran bu şiirin şairini ayakta alkışlıyorum. Değerli üstadım, gönüldaşım, yoldaşım ve ülküdaşım. Yüreğine gönlüne ve emeğine sağlık. Tebrik ediyorum ve kutluyorum sizi… Türk olmayı şeref bilen her gönüle selam olsun. Mankurtlara uyarı olsun bu şiir. Başarı dileklerimle selam ve saygılarımı sunuyorum. Hayırlı sabahlar. Esenlikler dilerim.
Hani senin "Türküm ben..." şiirinden rahatsız olup, "ben Atatürk'e değil devrimlerine karşıyım..." diyenler vardı ya... Hah işte karşı oldukları devrimlerden biri de bu "dil devrimi..." Neye, niçin karşı olduğunu bile bilmeyen bir topluma, Kendi öz değerlerini anlatmak için verilen mücadele, bir taraftan gururlandırsa da, diğer yandan utanç verici bir durum. Yıl iki bin yirmi üç ve biz hâlâ insanlara millet olmayı, ulus olmayı, birey olmayı, bağımsızlığı ve laikliği anlatmaya çalışıyoruz.
Günün anlamına ve özelliğine yakışır nefis şiiri ve o kocaman yüreğini ayakta alkışlıyorum abim. Emek ve duyarlılığın adına ayrıca teşekkür ederim. Tebrikler, sonsuz saygılar kardeşinden...
şiiriniz çok güzel. Dilinizdeki zenginlik, duygularınızı aktarma beceriniz ve kullandığınız metaforlar çok etkileyici. Bu muhteşem eseri bizimle paylaştığınız için, kaleminize, yüreğinize sağlık. Saygılarımla.
Burada bir şeyler yazma gayretindeyiz. Hep derim ya: "Şiir olsun, nesir olsun yazdıklarımızın bir anlamı, bir mesajı olmalı." Diye. Canım Kardeşim. Şair Kardeşim. Bilge Kardeşim. Sen bunu biliyor ve öyle yazıyorsun. Bırak yazdıklarını; senin noktanda, virgülünde bile bir anlam var. Şiirinde şiir güzelliğinin yanında anlayana da anlamlı mesajlar var. Hay... Sen çok yaşa emi? Öperim gözlerinden, yüreğinden...
Çarşı pazar her yerde tabelaların yabancı dillerle yazıldığı çizildi bu günlere tam da denk olmuş harika bir şiir. İnsan kendi öz benliğine bu kadar mı yozlaşır şaşmamak elde değil bence özentinin doğusu batısı da olmaz, mesajı net çok güzel tespitlerdi hisseden yüreğiniz var olsun değerli üstadım Kaleminiz daim ilhamınız bol olsun. Ne Mutlu Türküm Diye diyor tebriklerimle esenlikler diliyorum. Saygılarımla...