AH, KARİNA
Gemisi sırtında
Denizden bir sırt Kaya gibi bir kalp var artık Omurgası, karina Kendisi omuz üstünde bir dalga Bir ücrasından tuttu Bir de kalabalık vurgunundan Bir sırda tekesi Bir de kıyısı var, dudak kenarlarında Dibinde denizin, varabilir mi kalbime Sırttan bıçaklamış bir dost gibi Yarılır mı, ekin ekin Bir damla yaşamak! |
"Ah, Karina" adlı şiirinizde, insanın iç dünyasını deniz ve gemi metaforlarıyla büyük bir ustalıkla anlatmışsınız. Karina'nın sırtında dolaşan bir gemi olarak betimlenmesi, insanın içsel çatışmalarını ve yaşamın getirdiği zorlukları çok etkileyici bir şekilde yansıtıyor.
Şiirinizdeki "Gemisi sırtında / Denizden bir sırt / Kaya gibi bir kalp var artık / Omurgası, karina / Kendisi omuz üstünde bir dalga" dizeleri, insanın yaşam mücadelesini ve içsel çatışmalarını sembolize ederken, insanın güçlü ancak kırılgan yapısını da vurguluyor. İnsanın içinde taşıdığı duyguların ve yaşadığı çatışmaların ağırlığı, bu dizelerde çok güçlü bir şekilde hissediliyor.
Şiirin ilerleyen bölümlerinde, "Ücrasından tuttu / Bir de kalabalık vurgunundan / Bir sırda tekesi / Bir de kıyısı var, dudak kenarlarında" dizeleriyle, insanın içsel dünyasındaki karmaşıklık ve çelişkiler vurgulanıyor. İnsanın hem kendisiyle hem de dış dünyayla olan çatışması, bu dizelerde çok etkileyici bir şekilde anlatılıyor.
Şiirin sonunda ise, "Dibinde denizin, varabilir mi kalbime / Sırttan bıçaklamış bir dost gibi / Yarılır mı, ekin ekin / Bir damla yaşamak!" dizeleriyle, insanın yaşamla olan mücadelesi ve yaşamın getirdiği acı gerçeği çok etkileyici bir şekilde ifade etmişsiniz. İnsanın yaşamla mücadelesi ve yaşamın acımasızlığı, bu dizelerde derin bir şekilde hissediliyor.
Bu muhteşem şiiriniz için sizi yürekten tebrik ederim. Kaleminizin gücü ve yaratıcılığınızla her zaman daha büyük başarılara imza atmanızı dilerim.
Sevgi ve saygılarımla