Allah gizli hazineydi...zatı bilinmedi ama eylemleri halleri düşünceleri duyguları bilindi...
Allah gizli hazineydi...zatı bilinmedi ama eylemleri halleri düşünceleri duyguları bilindi...
Kaderin amacı Allahın bilinmesidir...eylemleri halleri düşünceleri duyguları bilinsin diye var edilen her şey...Nur sıfatı yaratılanlara kaynak oldu.iradesi esması kadere sebeb oldu... Yaratılana ayna olma görevi verildiği için Külli irade de aynalara da cüz’i irade şeklinde etkinliğini kaynaklığını gösterdi...varlıktı...varlık yaratarak bilindi...iradeliydi irade amaç görev verdi yaradılana ...bilindi...bilinmek içindir her şey... Var edilen her şey bilinmesi içindir bu göreve uyumlu yaratıldılar...bir arı bal üretme ilmine ayna...otlar bitkiler hayvanlar bilinmesine uyumlu görevlere eylemlere hallere düşüncelere duygulara sebebtir...toprak bir görevli bir öğretmen çünkü Allah öğretmen bilinmesi için neler yaptı ne hallerde özlerde...ne düşüncede ne amaçda ne duyguda ise...öğreten bir öğretmendir Allah ve her yaratılanda da ayna kılınması ile bu öğretmenlik var... Esmasını bildik eylemlerini hallerini düşüncelerini amaçlarını bildik ...amacı bilinmek...cehennem de okuldur öğretmendir...tokatlıyarak öğreten öğretmendir cehennem ama biz cehennemin öğretmenliğini unuttuk acısı tokatı ile algıladık "yaşasın zalimler için cehennem"diyemedik...cennet okşayarak öğreten öğretmen... Özdeşi olduk...nasibimiz takvamız ölçüsünde nimeti ölçüsünde kaderi ölçüsünde...Kaderini sınırını yaratılan bozamaz... Yaratılanın yaratılmaktan razı olmaması asiliği...eksikliğindendir...Şeytan eksiktir...hz Ademe kinli ve hasedi var çünkü...zıtlık ve fark kavga ve düşmanlığa sebeb ama zıtlar birbirine düşman ekmelliğe esmaya aşık...Allaha aşık şeytan Allaha aşık...ama aşkı eksik...Adl sıfatı gereği zıtlar yaratıldı...şeytan engelli yarışcı gibidir nimetlenenler için engeller yok edilmiş ve A-z arası yaratılanlar nimet ve takva esaslı yakınlaşmışlar Allaha..imam belli kırklar yediler üçler belli...cemaat belli...Birdir yaratılanı da muhtaçlıkla birleştirmiş...ihtiyacı var yaratılanın birbirine tevhid var...ihtiyaç ile...toprak buluta güneşe muhtaç...sebeblere muhtaç...Kaderi anlamadık çünkü kaderin amacı sadece gizli hazinenin bilinmesidir zıtların amacı tek...zıtların amacı güzel...cehenneminde amacı güzel nefsimiz bunu bilse yaratılışına asi olmaz ama eksikliğine asi olur...şeytanın asiliğinin de amacı güzel...amacı güzel zıtların gecenin de gündüzün de fakirliğin de zenginliğin de amacı güzel...hz İbrahim Nemruda mağlup oldu bu olumsuzluk da güzeli öğrettiği için güzel...acı var ama öğretisi güzel...zıtlar acı ile ve nimet ile öğreten farklı öğretmenler... Öğretisi amacı güzel olmayan yok ki bu varlıkta...ama nefis birine şer birine hayır demiş...şeytan da peygamber de faydalı şeytandan kaçmayı tercih et gör ne faydalıdır şeytan seçimimiz önemli...Fakirlik zenginlikten daha faydalı olur mu olur...seçimimiz sabır olursa...zenginliğe asi olan var zekattan kaçarsa zengin o zenginliğin şerri fazla... Seçimimiz önemli ilim güzel ama Allahın diğer esmasıyla da özdeş olursak... Sadece ilim ekmelliğe yetseydi şeytanda hasetlik yok olurdu şeytanda rahmetlik yok ama peygamberimiz rahmetle görevli...alemlere rahmetle...esmanın her birini kuçakla...ekmel olan Allaha özdeşleşendir...yani her esma ile özdeşmeliyiz...Şeytanın eksikliği bir çok esmadadır...yani takvası eksik şeytanın özdeşliği eksik...eksik ama amacı güzel...hz İbrahimin de amacı güzel eksikliğine rağmen amacına sarıldı acılar çekti... ve ateşe atıldı..."el-Galip" sıfatında özdeş değildi çünkü...Takvası eksik olan özdeşliği eksik olan acı ile tedavi edilir hz İbbrahim dünya ateşiyle terbiye edildi...şeytan ise ahiret ateşiyle tedavi edilecektir...Ayrım yok haliline de şeytana da ayrım yok...adl sıfatlı çünkü...takva listesi şeytanın uzak oluşu adl sıfatına uyumlu olacaktır...acı listesi de...her liste cemaat imam listesi de adaleti yansıtır çünkü adil o... Nefsimiz Allahı az tanıdığı için asidir...nimetlenen asi olamaz...Kaderi koyan amacı gereği...her listeyi adl ve hakim sıfatına uyumlu oluşturmuştur...şeytana düşman ol yani kaç...taşla uzaklaştırmak olsun amacın...ABD yi rusyayı çini suriyeden uzaklaştıramıyoruz...armageddon savaşı bir gün kaderdir... Şeytan da Allahtan razıdır...hz Adem de...asiliği üstünlük amaçlıdır...güzel bir amaçla asi olmuş...ama adl sıfatı cezacıdır...kötü amaçlı yaratılan yok...ama takva listesinde ki yeri farklı..nimet listesinde ki yeri farklı bu seçimde yaratılanın iradesi yoktu...Külli irade belirledi bunu cüz’i irade sonra verildi zaten Allah kimseyi hangi ırktansın diye cezalandırmayacak ama cüz’i irade ile seçtiği eylemlerden hallerden düşüncelerden duygulardan soru var...Irkından dolayı ceza verenler özdeş değiller takvalı nimetli değiller...adam "İsrail oğulları yok olsun"diyor.deme.zalimse kahrolsun ..özdeşleş yani Allahla... Yaratılanın amacı özdeşleşmektir...yani bilinmesine ayna olmaktır...kaderi bu amaca uyumlu koymak Allahın hakkı...neden razı değilsin...şeytan hz Ademin üstünlüğünü eleştirmemeliydi.kaderi eleştirmemeliydi...külli iradeyi eleştirmemeliydi....tevbeye sarılmalıydı dedi Kur’an...kaderi eleştirme...amacı güzel çünkü...işte zalimler için cehhennem var...hz İbrahim eksik eksikliğine ceza nemrut elinden gelmiş...ABD nin nükleri var bizim yok cezamız abd eliyle geliyor işte ekmel ol demiştir Allah şeytana da hz İbrahime de hz Eyyuba sıhhatli ol demiştir z Muhammede zengin ol demiştir...zıtlara uyguladığı kural değişmemiş... Kader amaç olarak güzel ama şeytana eksiklik verilmiş hz Ademe nimet verilmiş...adil 1-0 başlatmış şeytan hz Adem arışını...asi olan şeytan adil olma demiştir sanki...ama adilikten farklılıktan şikayet sabırı seçmemektir...oysa sabır en kymetli nimetti...Fakir de sabırla cenneti kazanabiliyor çünkü zengin ise sadece şükürle cenneti kaznır kural bu zengin değilim diye şaki olan şükürden kıymetlidir sandın gani kapısını oysa her esma cennetten uzanmış bir iptir..."Eş-Şekur esmasına es-sabur esmasına sıkı sarılırsan gani sıfatına sarılmasan da cennete tırmanırsın...cennet ipi bir değil bin birini tut ve eriş...hz İbrahim de eksik nimetli...şeytan da...farkı sabır ipinin hakkını vermektedir...şeytan adil oluşuna asi oldu Allahın...ama tevvab ipi de cennet ipi onunla da cennete çıkmadığı için cehnnemi hakketti...yani eksik olanların hepsi cehenneme gitmez...biz sadece savaşta ölene şehit dedik ama her esma ilim ipi de şehitlik kazandırır...teknolojiden vaz geç diye ilimden yazmaktan geç diye tehdit alıyorsan şehitlik kapısı say o tehdidi...Sabır ipini terk et diyen de asidir...nefsi bu kirden arındır...ey nirvanacı...özdeşleş...cennet iplerinden tek birine sarılsan da namazdır...secdedir...biz "cehennemliklerin namazı kılmadık"sözlerini cennet iplerinden birine bile sarılmadık tırmanmadık olarak tefsir etsinler...şu kıldığın namaz...cennete eriştirmez...iplere tırman...aldatma nefsini... Esmaya tırman...şeytan tevvab ipini tutmadı ama cehnnemde tutacak ve ekmelleşecek...ama adl sıfatı gereği...Allaha uzaklık listesinde ki yeri değişmeyecek...imtihan edilen değişir zıtlar değişir ama esmalar değişmez...Hz Muhammedin nuru ilk yaratıldı ya...imam o...külli irade değişmez...imam seçilmiş ta o tarihde... Cehennemde şeytan bile ekmelleşecektir...ekmelleşmesi bir anda olmayacak dünya hz Ademin zellesinin acılarını tattırıyor ama yıllar yılı tadılsa da dünya ceza ve nimet yeri özelliğinde hala ahiret de aynen böyle olacak ceza ve ödül adl sıfatlı olduğu müddet olacaktır...ebedidir adl sıfatı yani cehennem de ebedi cennet de...cehennem sönmeyecek yani... Asilik amaca asilik değil...şeytan sadece esmaya asi...adalete asi...Allah adaleti gereği eşitçi değil...hz Ademin görevi zordur...nimetin büyüğü verildi şeytanın görevi basitti...nimet ve destek azaltıldı...asilik rakip olma amacındandır...yartılanlar bir birine rakip olsun düşman olunsun amacıyla yaratılmadı ama nefis rakip olma amaçlıdır...tevhid elzem bak rusun buydayına muhtaç dünya...ama ABD-rus rakabeti üstünlük amaçlılığı...bakilik amacı bu amaç hz Ademde de vardı...her yaratılanda da var...yani asilik de esma uğruna...ekmellik uğruna şeytan da amaç yönüyle güzel...her yaratılanda dün gördüm bir kabak tağı ağaca çıkmış güneşle buluşmak amacı ağaca zarar değil ama hikmet bu amacı kısas ölçüsüyle değerlendirir ve şer görür...ağaca zarardır der bahçıyab kabak tağını koparır...Orman kanunu bu dr...çünkü nefsini ölçü kılmıştır...kendini ölçü kılmıştır...amacı esma olmayan yaratılmış yok şeytan da bu yönüyle güzel ama ölçü olmak istememeliydi ölçü olmuş mezheb...tarikat...olma ölçü tekle ölçüyü...Allahu a’lem de...tarikatler mezhebler ölçüyüm dememli...ölçü olma amaçlılık da fani kılmış yaratılanı...çirkin amaçlı mı hayır...yani şer kötü zararlı dediklerimiz de amaç yönüyle güzeldir...kahrı da hoş lütfu da..."amaç yönüyle kahır da güzel şer de...denktir şer hayra amaç yönüyle kahrı da bilinmeliydi çünkü acılar zulümler şeytan bu görevle görevli...kasap da lazım kurban bayramı da çünkü amaç ekmelleşmek birlik olmaktır...kurban eti ikramı da duygumuzu kardeşliğe döndürüyorsa güzeldir...amaç güzelse Hayvan katli deme kurban bayramına neden amacı sonucu gizliyorsun... Şeytan sımsıkı sarılmış kahhar isminin bilinme amacına cehennem de acılar da zalimler de...ama rahman sıfatı ölçü alınmamış oluyor..."ben üstümün"amacına eylemlerine hallerine düşüncelerine duygularına çok sarılınca...şeytan görevinden Rahmanın etkilerini kovmuştur...asilik işte bu...kahrı var müşrike mü’mini ama rahman sıfatı ölçüsünde ve adl ismi ölçüsündedir bu kahır ama Nemrut ateşe attı hz İbrahimi...bu kahıra hakkı yokAllah yarttıdemem"dedi yani...bu rahmana saygısızlıktı...Nemrut adl ve rahmana asi olu üstünlük uğruna...kısası ölçü almalıydı...Peygamberimiz esirleri okuma yazma uğruna bağışladı kısas derki düşmanına kısas uygula...ama müslüman esirlere aynı uygulama yapmalı kısas uyumlu olmalı kahrı müşrikin de...ilk müslümanlara yapılanlar kısasa uyumlu olmadığı için zulüm diyoruz... Allaha saygılı ol "ben üstünüm"de deme değil ama şeytan ve Ehli...kısası yok sayıyor ilahi ölçüleri çiğniyor...cehennem şart yani...acının varlığı şart...iyi niyetlidir şeytan ama "Kaş yaparken göz çıkartmış"cehennemi hakkediyor...Ermeniler bebekleri bile öldürmüşler azeriye kiniyle...ölçü kısasdır kahırda da lütufta da...ölçü kötü niyetle çiğnenmese de nemrut cehnnemi hakkediyor...ateşe atmamalıydı eir olsaydı hz İbrahime hz İbrahim onu ateşe atmayacaktı yani hz İbrahim hakketmiyordu ateşi...hak ölçü esma çiğnendi..Nemrut cehnnemde...namaz kılanlardan ölçüyü çiğnemeynlerden emirlere uyanlardan değildim diyecek ama ekmel tevbe değil bu ekmel tevbe ancak cennete sebeb...cehennemliklere tevbe nasib olacak ama bu ekmel tevbe olmayacak eksik yaratıldı eksiklik yok olmayacak ve A-Z listesindeki yerleri hiç değişmeyecektir...suçları ne eşitçi değil Allah...deme.eşitçilik külli iradeye asiliktir nefse uyumdur...yani eşitçilik hak değil...çirkin sonuçtur...hikmetsiz bir istek bu...nefis süslüyor bu isteği aslında çok çirkin.çok ilme hikmete esmaya ters...ama eksiktir nefis eksikliği hoş sanar...hak değil bir hiledir nefsin hoş gördüğü nefis eksik ölçüdür iştişare de eksik ölçü ilmi eksiktir nefis nefis sayma onu esmayı ölçü say... Nefis eşitlik der ama esma adallet ..der...hz İbrahim bile nemrudu mağlup edemez...fanilik diye bir şey olmazdı eşitlik denklik olsaydı...Allah olurdu yaratılan yani...ama farklı eksiklikler verdi külli irade yaratılanlara hz Ademe üstünlük nimet verildi .Kavga olmasaydı kahır ismi bilinmezdi...fanilik denklik olsaydı farklılık olmasaydı...yaratılan da baki olrdu denk olurdu esmada...esmanın bazısında Allaha yakındır şeytan ama latif sıfatından kaçmış özdeşleşmemiş Allahla...hz İbrahim de kaçtmış "el-Galib"sıfatından ve acı ile tokat ile ekmelleşmeye davet edilmiş...Allah bilinsin diye ayna kılındı yaratılan ve eksik görevli kılındı herbiri diğerinden farklı meslekte ve görevde ve yetenek de arı bal öğretmeni aslan rızık öğretmeni parçaladığı hayvanlarda karıncanın bile payı var ah o orman kanunlarını hikmetle anlaya bilsek...kkur’anı da marifetullahla anlamadık abdesliyiz tefsir edme hakkındayız sandık en ekmel abdest marifetullahtır...esmayı ölçü kılmaktır...kısası ölçü kılmaktır sebeb-sonuç kuralına sarılmaktır... Gizli hazineydi bilindi...asi var eksik var denk yok yaratılanların eşit olmasını isteyen hikmetsizsin...eksik olmasaydı zıtlık olmasaydı kavga olmasaydı...denk olurduk Allaha ve bilinmemiş olurdu gizli kalırdı...bilinmesine uyumludur kaderin etkisi...razı ol...Allah bilinmeliydi diyorsan nefis eksik eksiğe kalbini kulağını tıka...eşitlik arzun amacın...külli iradeyle kavgadır...Allahın kahrının bilinmesini istememektir...acı var cehnnem var diye yaratılmaya itirazdır...denk olan yaratılmaz ki...ilah ilah yaratamaz ki insan yapay zeka yapıyor ama beyin sınırsız yapay zeka sınırlıdır...sınırsızı sınırsız olan yapar...yaratır...yani...yaratılan denk olmaz..eşitlik isteme...bu ilme uyumlu değil esmaya uymlu değil..."yaşasın cehennem eşitlik isteyenler var çünkü...Allah gizliydi bilindi...suçlu ve suç şu...yaratılanın denklik eşitlik ilahlık istemesidir sadece özdeşlik iste ama denklik oğul olma gibi itekler aşırıdır...habib ol ama denk olmayı isteme kulluğa razı ol...ilahlık denklik bakilik sınırsızlık isteme eksiklik yeter yaratılana de... Gizliydi bilindi...denginin olmadığını da bildik esmasını da külli iradesini de eylemlerini de hallerini de düşüncelerini de duygularını da...çünkü aynayıız...bilmeye uyumlu fıtratlıyız...bilindi bildik...Razıyız ...eylemlerinden hallerinden düşüncelerinden duygularından amaçlarından Allahın...mmuradı için kul olmuşuz ümmeti muhammedi oluşumuzdan da razıyız nemrutlar ateşe atmış ama sebeb- sonuç var bu varlıkta acılar cennete eriştirmişse razıyız...haka ilme marifetullaha eriştirdiyse razıyız...kulluk da güzel...razıyız.bilinmesi için eksik olmuşuz ayna olmuşuz bu amaç ne güzel her amacından da razıyız...Elhamdü-lillah...o subhan...dengi yok eksikliğimiz de ekmelliğe köle ya..razıyız... |